Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Sprzęgło się ślizga, 50 tys przebiegu


ron5
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

zauważyłem,że ślizga mi się sprzęgło w mojej Navarze,przebieg 50 tys.

Auto jest po gwarancji ,mam wykupione przedłużenie gwarancji ale w serwisie twierdzą,że sprzęgło nie jest objęte tym przedłużeniem.

Mam do was pytanie-jak sądzicie co bedzie do wymiany?

Jeśli sama tarcza to jaka kupić i czy wiecie ile to może kosztować-dobra tarcza i jej wymiana?

Czy to trudna sprawa?

W serwisie we Wrocławiu artyści mają tarcze po 2,5 tys.Mam nadzieję,że faktycznie można kupić taniej.

Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana sprzęgła nie jest łatwą sprawą. Najlepiej jak już wymieniać to komplet, a jeśli chcesz zaoszczędzić to poszukaj serwisu w Oleśnica, Oława lub Jelcz L., a zostanie w kieszeni trochę złotówek, podzwoń i się dowiesz jakie są ceny, często mechanik ma większe upusty i kupi taniej sprzęgło niż Ty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz przedłużoną gwarancje to się o to kłuć bo sprzęgło to element eksploatacyjny i niepodlega gwarancji ale wadliwe ustawienie pompki wysprzęglika jest bezpośrednią przyczyną awarii nie jesteś wyjątkiem w tym temacie o tym jest już sporo na forum ja naszczęście wykryłem tą wadę u siebie odrazu na początku dziś mam na liczniku 108tyś i sprzęgło działa jak nowe tosamo dwumasa a połowa tego przebiegu to trasa z dwu tonową przyczepą reszta to teren

Co do kosztów to kompletne sprzęgło (docisk tarcza łożysko) dobrej jakości kupisz od 1000zł wymiana kosztować może 1000-2000zł jest sporo roboty przy tym to nie osobówka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

będę się kłócił bo nie ma powodu ,zeby sprzęgło padło po 50 tys km.Niestety rozmawiałem z rzeczoznawcą pzmot on mi powiedział,że nie da się stwierdzić na wygląd czy dwumasowe koło jest popsute czy nie.

Czy możecie doradzić jak sprawdzić i udowodnić,że przyczyną zepsucia tarczy była wada konstrukcyjna?

Nie spaliłem sprzęgła,autem jeździ żona,nigdy nie mieliśmy problemów z innymi autami,dobrze i ostrożnie jeździmy,na pewno żona nie jeździ na półsprzęgle,ono za ciężko chodzi.Bedę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi.pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj moje posty wyraźnie tam opisałem procedurę regulacji pedału sprzęgła auta wychodzą z fabryki ze źle wyregulowanym pedałem sprzęgła to znaczy auto jeździ na półsprzęgle stąd te słynne awarie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alkaspaw,mam wielką prośbę,skieruj mnie na Twoje posty,nie umiem znaleźć.W serwisie powiedziali mi że tarcza jest spalona,a koło dwumasowe jest w średnim stanie.Powiedziałem im żeby wymienili tarczę ale żeby też wyregulowali pedał ale oni twierdzą,że się nie da wyregulować.

Tarcza się spaliła ze wzgledu na usterke auta a nie moja jazdę,tego jestem pewny.Ma ono 54 tys km.z góry dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulacja jest bardzo prosta pedał sprzęgła jest połączony z pompką siłownika za pomocą trzpienia gwintowanego z kontrnakrętką wystarczy ją poluzować i trzpień wkręcić na tyle żeby był mały luz między pompką a pedałem

Posty na temat dwumasy

Jeśli te głąby w serwisie będą miały z tym problem to daj im do mnie numer 504 242 875 ja ich nauczę

A tak swoją drogą to chyba otworzę sobie nieautoryzowany serwis nissana żeby poprawić tej marce nieco opinnię bo wtych aso same tępaki pracują

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję ,znalazłem Twoją instrukcje regulacji poprzez googla,to forum nie pokazywało poprzez wyszukiwarkę.Im wiecej myślę o spalonej tarczy po 54 tys normalnej jazdy (naprawdę normalnej,to nasze chyba 15 auto z salonu,nigdy nie było takich kłopotów) tym bardziej jestem przekonany,ze wytoczę serwisowi proces jeśli nie uznają tej naprawy na mojej przedłuzonej gwarancji.pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulacja jest bardzo prosta pedał sprzęgła jest połączony z pompką siłownika za pomocą trzpienia gwintowanego z kontrnakrętką wystarczy ją poluzować i trzpień wkręcić na tyle żeby był mały luz między pompką a pedałem

Posty na temat dwumasy

Jeśli te głąby w serwisie będą miały z tym problem to daj im do mnie numer 504 242 875 ja ich nauczę

A tak swoją drogą to chyba otworzę sobie nieautoryzowany serwis nissana żeby poprawić tej marce nieco opinnię bo wtych aso same tępaki pracują

 

Wyjasnij prosze dokładnie.

Zajrzałem do pedału sprzęgła. Trzpień gwintowany wychodzi z podłogi i jest wkręcony w gruby wspornik z blachy w kształcie litery U z kontrnakretka.

Ta kontrnakretke nalezy poluzować obracając w prawo a nastepnie trzpień wkręcić w "podłogę" obracając też w prawo. Czy tak?

Trzpien ma na dole ściecie na klucz.

A w którym miejscu ma byc ten luz mały?

Mam 128 kkm sprzegło dwumasa, koło zamachowe było wymieniane po 67 kkm na szczęscie na gwarancji. trwało to 3 tyg.

Sprzegło cały czas bierze wysoko.

Czasem bywam w Kobyłce. Mozna ię odwiedzić? Oczywiście po uprzedzeniu.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak musisz go wkręcić tak aby naciskając ręką pedał musi być wyczówalny minimalny luz oczywiście trzeba też wyregulować czujnik załączenia sprzęgła bo niebędzie działać tempomat i nie załączy się reduktor

 

Gdybyś miał z tym problem to dzwoń niema problemu by się spotkać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie sprawdziłem w swojej Navce - jest ok 1cm luzu na pedale sprzęgła i bieże tak poniżej połowy wysokości. Do autora wątku - 50 tys to przynajmniej o 100 tys za mało na sprzęgło - szukaj dobrego rzeczoznawcy, jakieś info z neta o podobnych przypadkach i do walki o swoje - bo warto. Będziemy Cię wspierać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie-,krótkie podsumowanie -sprzęgła tarcza z przyległościami jest wymieniona,koło dwumasowe zostało bo jest ok.

Zapłaciłem bo była tarcza wyłączona z gwarancji.

Panom w serwisie w Impwar Wrocław tłumaczyłem wyraźnie,ze mimo ich sugestii ,ze to ja lub żona spaliliśmy tarczę,to tak nie było,po prostu wiem ,że go nie spaliłem.

Przekazałem im również informacje i linki do tego forum w sprawie regulacji pedału.Pedał ma luz wyregulowany.

Jest rzecz,której nie rozumiem i dlatego podaję jeszcze dodatkowe informacje,może się dowiem czemu tarcza padła po tych 54 tys.Otóż teraz po odebraniu auta pedał sprzęgła chodzi duuużo lżej i bierze szybciej.Chodzi po prostu jak w osobowym aucie.Natomiast poprzednio od nowości pedał sprzęgła chodził wyrażnie cię,żej a ja myślałem,że w takim aucie tak ma po prostu byc bo duże i ciężkie. Sprzęgło brało też dużo wyżej niz obecnie kiedy bierze prawie od razu.Czy wg Was to może coś mówić o przyczynie spalenia tarczy?Co było nie tak,że przedtem chodził pedał ciężko a teraz dużo lżej?pozdrawiam (i nikomu nie zyczę takich przypadków,1900 pln w błoto!!)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...