Gość McDżordż Opublikowano 6 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2012 Objawy: - wysokie anormalne spalanie - głośniej pacujacy silnik - zaplajaąca sie kontrolka Check Engine (czasem i sama gasnąca) - po odpaleniu silnika obrotomierz drga chwilę (po dodaniu gazu obrotu się regulują) - po odpaleniu silnika pali się jeszcze kilka sekund czerwona kontrolka oleju (po dodaniu gazu gaśnie). -sonda pracuje nierówno Diagnoza: niecałe pobrane przez silnik paliwo jest spalane i reszta wraca do miski olejowej (w oleju jest ok. 1/3 paliwa) Przyczyna: własnie, JAKA MOŻE BYĆ PRZYCZYNA ?!?! POMOCY! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EKG Opublikowano 7 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2012 Sprawdź czy wtryski nie leją , niedawno też tak miałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jagiel Opublikowano 9 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2012 McDżordż daj znać jak rozwiązałes problem, bo mam podobne objawy. Też mi kontrolka świeci chwile po odpaleniu. Jak sprawdziłes że w oleju masz paliwo ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość McDżordż Opublikowano 14 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2012 Kolego krajanie, zatem tak:pojechalem do warsztatu i podałem te objawy, co opisałem wyżej. Spuścili cały olej i na podstawie konsystencji i zapachu stwierdzili obecność paliwa w wielkości ok. 1/3 pojemności miski olejowej. Jeden z lubelskich warsztatów się poddał i odesłał mnie do ASO Nissana, gdzie ich pierwsze dwa podejrzenia to zapchany filtr z węglem aktywnym (i przez to cofa paliwo do miski olejowej) albo uszkodzony wtryskiwacz paliwa, przez co źle paliwo jest dawkowane do silnika i ten nie mogąc go przerobić cofa do miski olejowej. A dziś zadzwonili z ASO, ze rozrusznik nie kręci i czy miałem z nim jakieś problemy. A czy to może być rozrusznik właśnie? Może to on jest powodem zapalania się okresowo kontrolki Check Engine? Tylko co ma do tego paliwo w misce olejowej, Czy to może być powodem głośniejszej pracy silnika i wysokiego, wysokiego spalania???!!! A może paliwo wraca/dostaje się do miski olejowej przez nieszczelne/uszkodzone pierścienie na tłokach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jagiel Opublikowano 14 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2012 Ja wymiane oleju mam za jakies 3 tys km tak czy siak więc wtedy pewnie podpowiem mechanikom żeby to sprawdzili. Co do ASO to mam mechanika który specjalizuje się w japończykach a wcześniej pracował w ASO Nissana i często się wymieniają radami wiec moze niedlugo go podprowadze do nich.. Przy okazji polecam Pana Andrzeja Jerwana z Kąpielowej. Ja najgorsze,że nie mam kontrolki check, bo mi grzebano przy immo bo padło i od tej pory nawet autodiagnostyki nie idzie zrobic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 30 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2012 Już kiedys dawałem pliczek o olejach i była tam wzmianka o przybywaniu oleju. Ale ten fragment, Wam podam..... Przybywanie oleju Dotyczy silników CR (choć może się zdarzyć w DiTD, gdzie jest to raczej znak "puszczających" uszczelek przelewów). W niektórych modelach w czasie fazy wypalania/wygrzewania filtra/katalizatora komputer dorzuca paliwo w fazie wydechu - większość trafia w kolektor wydechowy (i tak powinno być) ale część przenika po ściankach (zwłaszcza na biegu jałowym - aby tego uniknąć należy bezzwłocznie zaaktualizować soft PCM!) tłoka i jest spłukiwana przez olej. Z tego powodu oleju przybywa w misce. W niektórych silnikach zastosowano nowe bagnety z potrójną podziałką. Do standardowych dwóch (L i F) przybył jeszcze jeden znacznik (X) i ten jest właśnie wyznacznikiem przybywającego ON (zmieszanego z olejem) w misce olejowej. Po dobrnięciu do tego punktu (X) należy bezwzględnie wymienić olej (czasem nie zdąży go przybrać przed 20kkm a czasem po 6kkm już jest full). NIE WOLNO eksploatować takiego motoru z nadmiarem oleju silnikowego "rozcieńczonego" ropą powyżej znaku X, gdyż grozi to tzw. rozbiegnięciem silnika i jego totalnym zniszczeniem (zatarcie, w konsekwencji pozrywanie korbowodów, a nawet zniszczenie bloku silnika!). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.