Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Paliwo wraca do miski olejowej - DLACZEGO?


Gość McDżordż

Rekomendowane odpowiedzi

Gość McDżordż

Objawy:

- wysokie anormalne spalanie

- głośniej pacujacy silnik

- zaplajaąca sie kontrolka Check Engine (czasem i sama gasnąca)

- po odpaleniu silnika obrotomierz drga chwilę (po dodaniu gazu obrotu się regulują)

- po odpaleniu silnika pali się jeszcze kilka sekund czerwona kontrolka oleju (po dodaniu gazu gaśnie).

-sonda pracuje nierówno

 

Diagnoza: niecałe pobrane przez silnik paliwo jest spalane i reszta wraca do miski olejowej (w oleju jest ok. 1/3 paliwa)

 

Przyczyna: własnie, JAKA MOŻE BYĆ PRZYCZYNA ?!?!

 

POMOCY!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość McDżordż

Kolego krajanie, zatem tak:pojechalem do warsztatu i podałem te objawy, co opisałem wyżej. Spuścili cały olej i na podstawie konsystencji i zapachu stwierdzili obecność paliwa w wielkości ok. 1/3 pojemności miski olejowej. Jeden z lubelskich warsztatów się poddał i odesłał mnie do ASO Nissana, gdzie ich pierwsze dwa podejrzenia to zapchany filtr z węglem aktywnym (i przez to cofa paliwo do miski olejowej) albo uszkodzony wtryskiwacz paliwa, przez co źle paliwo jest dawkowane do silnika i ten nie mogąc go przerobić cofa do miski olejowej.

 

A dziś zadzwonili z ASO, ze rozrusznik nie kręci i czy miałem z nim jakieś problemy.

 

A czy to może być rozrusznik właśnie? Może to on jest powodem zapalania się okresowo kontrolki Check Engine? Tylko co ma do tego paliwo w misce olejowej, Czy to może być powodem głośniejszej pracy silnika i wysokiego, wysokiego spalania???!!!

 

A może paliwo wraca/dostaje się do miski olejowej przez nieszczelne/uszkodzone pierścienie na tłokach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymiane oleju mam za jakies 3 tys km tak czy siak więc wtedy pewnie podpowiem mechanikom żeby to sprawdzili. Co do ASO to mam mechanika który specjalizuje się w japończykach a wcześniej pracował w ASO Nissana i często się wymieniają radami wiec moze niedlugo go podprowadze do nich.. Przy okazji polecam Pana Andrzeja Jerwana z Kąpielowej.

Ja najgorsze,że nie mam kontrolki check, bo mi grzebano przy immo bo padło i od tej pory nawet autodiagnostyki nie idzie zrobic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Już kiedys dawałem pliczek o olejach i była tam wzmianka o przybywaniu oleju. Ale ten fragment, Wam podam.....

 

Przybywanie oleju

Dotyczy silników CR (choć może się zdarzyć w DiTD, gdzie jest to raczej znak "puszczających" uszczelek przelewów). W niektórych modelach w czasie fazy wypalania/wygrzewania filtra/katalizatora komputer dorzuca paliwo w fazie wydechu - większość trafia w kolektor wydechowy (i tak powinno być) ale część przenika po ściankach (zwłaszcza na biegu jałowym - aby tego uniknąć należy bezzwłocznie zaaktualizować soft PCM!) tłoka i jest spłukiwana przez olej. Z tego powodu oleju przybywa w misce. W niektórych silnikach zastosowano nowe bagnety z potrójną podziałką. Do standardowych dwóch (L i F) przybył jeszcze jeden znacznik (X) i ten jest właśnie wyznacznikiem przybywającego ON (zmieszanego z olejem) w misce olejowej. Po dobrnięciu do tego punktu (X) należy bezwzględnie wymienić olej (czasem nie zdąży go przybrać przed 20kkm a czasem po 6kkm już jest full).

 

NIE WOLNO eksploatować takiego motoru z nadmiarem oleju silnikowego "rozcieńczonego" ropą powyżej znaku X, gdyż grozi to tzw. rozbiegnięciem silnika i jego totalnym zniszczeniem (zatarcie, w konsekwencji pozrywanie korbowodów, a nawet zniszczenie bloku silnika!).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...