Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[N16]Wymiana amortyzatorów


vincenzo92
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich zawitałem tu z powodu zbliżającej się wymiany amortyzatorów almerka to N16 1.5 benzyna z 2002r. pierwsze pytanie to czy z tyłu amorki to McPherson czy zwykłe i czy dużo jest zabawy z wymianą?

Link to comment
Share on other sites

Tyl wymieniasz bez problemu. sprezyna nie jest naciagnieta wiec zdejmujesz i zakladasz bez filozofi. przod jest juz naciagniety wiec potrzebuuesz sciagacze. Kolumna Mc to typ budowy, w sklad ktorego wchodzi amortyzator.

Link to comment
Share on other sites

Powiedzcie jeszcze jaki powinien być prześwit i od czego mierzony bo nie wiem co ze sprężynami

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli spręzyny nie są skorodowane, albo pęknięte zakładasz stare. To jest element, który standardowo przeżywa auto. Nikt się nie bawi w mierzenie prześwitu, z gazem masz inaczej z pełnym bakiem inaczej..

Link to comment
Share on other sites

W sumie racja a co powiecie na gazowe Kayaby bo już zamówiłem będą sie nadawać? bo na obecnych to mam dosłownie pingponga na pagórkach

Link to comment
Share on other sites

Z lekkiego auta, jakim jest N16, nie zrobisz limuzyny... To auto musi być sztywne, bo inaczej byś go nie uprowadził, tak by nim bujało i rzucało.

Link to comment
Share on other sites

To jest mało jak na takie auto. Bez w miarę sztywnego zawieszenia auto by było nie do uprowadzenia, szczególnie np. przy ostrym ominięciu jakiejś przeszkody przy większej prędkości. Accord, którym obecnie jeżdżę, też ma 4 furtki ale za to 1490kg - różnica spora w porównaniu do jazdy Almerą. Accordem jeździ się o wiele bardziej komfortowo. Cięższe auto to i zawieszenie może być bardziej miękkie.

 

Można wyciszać, cudować, ale Mercedesa się nie da z tego uczynić. Cienkie blachy robią swoje.

Link to comment
Share on other sites

Dokladnie gazowo olejowe.. bo jak szukalem olejowych to takowych nie bylo. Ja kupilem delphie i poprzednio tez takie byly. aktualnie zrobilem 30k i jest dobrze. a tylne byly oryginalne przy przebiegu 180 k.

Link to comment
Share on other sites

Siemka, jakieś 3 tygodnie temu wymieniłem amorki w mojej almerze. Więc powiem krótko tył - 1,5h roboty (miałem klucze pneumatyczne + podnośnik) i 2 piwka :whistle: z przodem bawiłem się jakieś 3 godzinki i kolejne 2 piwka :). Oryginalne amorki były firmy MONROE, ja zamontowałem KAYABA : tył - numer katalogowy 341282 i przód nr 333308 i jest GIT :dribble: .

Link to comment
Share on other sites

Amorki zamontowane i zadowolony jestem z nich niezmiernie niebo a ziemia dziur prawie nie czuć a drogi się trzyma jak żyda za serce...:P

Link to comment
Share on other sites

ciekawe, dlaczego wiele osób rezygnuje z oryginałów Monroe i w większości przypadków pakuje amorki innego producenta. ostatnio ze szwagrem montowaliśmy w samochodzie kumpla amortyzatory Nipparts, bo takie sobie zażyczył. ciekawe czy to coś warte będzie, czy za niedługo znów zawita...

Link to comment
Share on other sites

Monroe to było dobre, ale z 15 lat temu. Teraz to się zrobiła taka tandeta, że szkoda gadać.

 

I czasami nie myśl, że te Monroe, które możesz kupić w sklepie to są kropka w kropkę takie, jak szły na pierwszy montaż :) Na pierwszy montaż idą części z zupełnie innej taśmy produkcyjnej, Monroe z pierwszego montażu mają o wiele lepszą jakość niż Monroe, które możesz potem kupić w sklepie.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Witam

Jak stwierdzic ze amorki sa do wymiany, moj pocisk od kilku dni jak mu zaladuje do kuferka jakies 50 kg na progach jakby ( nie wiem czy dobrze sie wyslowie ) po zjechaniu z progu jak by dobija dna. Czy to oznaka koniecznosci wymiany??? A i czy ja jako laik moge sobie sam z tym poradzic bez podnosnika??

Pozdrawiam

Edited by conejo
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

jeśli czujesz że dobijają to oczywiście że do wymiany potrzebujesz lewarka porządnego lewarka i klocka żeby nie stało auto tylko na lewarku potem ściągacz do sprężyn około 100 zł kosztuje taki dzięki któremu nie stracisz zębów(ściągacz wymagany tylko przy wymianie przodu) tył wchodzi luźno. Przygotuj dużo WD-40 smaru i mocne klucze ...

Link to comment
Share on other sites

Nie zgodzę się z panem czasami wytrząsarka pokazuje 70 % sprawności amortyzatora który już został wylany

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Witam jestem przed wymiana amorkow [2.2 DI] w przodzie czy te sie nadadza i cenowo jest ok ?

http://allegro.pl/am...3011563368.html

Dzieki za pomoc

oryginalnie masz Kayaby, tak więc jest to najlepszy wybór jeśli chodzi o Twojego Nissana ;)

co do ceny to sprawdź jeszcze (zadaj mu pytanie) tutaj http://sklepy.allegro.pl/show_user.php?uid=20906092, kolega kupował ostatnio Kayaby do P12 i mieli w bardzo dobrej cenie

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...