Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Kontrolka filtra DPF i silnika jednocześnie


savvi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

włączyła mi sie kontrolka filtra dpf i na drugi dzień (nie było mozliwości go przepalenia - bo MECZ!!!) kontrolka silnika - czy to tylko filtr czy coś ponadto ?

Edytowane przez savvi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

włączyła mi sie kontrolka filtra dpf i na drugi dzień (nie było mozliwości go przepalenia - bo MECZ!!!) kontrolka silnika - czy to tylko filtr czy coś ponadto ?

 

Przykre , ale serwis wypalanie filtra DPF, wymiana filtra i oleju .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

włączyła mi sie kontrolka filtra dpf i na drugi dzień (nie było mozliwości go przepalenia - bo MECZ!!!) kontrolka silnika - czy to tylko filtr czy coś ponadto ?

 

Zakładam, że Kolega ma silnik dCi Euro4, czyli bez automatycznego wypalania DPF (Euro5) ?

A mogę zapytać - ile jest km przejechanych od ostatniej wymiany oleju ?

Jaki stan pokazuje komputer w menu Maintenance/Service (obie liczby) ?

 

Czy może ktoś na forum orientuje się, czy w silniku dCi znajduje się jakiś czujnik jakości oleju ?

czytalem gdzieś, ża są takie czujniki ale nie wiem czy w tych silnikach.

Zastanawiam się czym kieruje się komputer nakazując wymianę oleju w związku z DPF - czy ilością wypaleń, czy może decyduje o tym jakiś czujnik.

No bo te dwa czujniki przed i za DPF badające ciśnienie spalin decydują jak sądzę jedynie o tym, czy w danym momencie potrzebne jest wypalenie DPF, czyli zanim dojdzie do kolejnego etapu i potrzebna będzie wymiana oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

waszka

zgadza sie - serwis - 370zł bez oleju (miałem własny - shell hellix ultra extra 5w-30) - trochę mnie kosztowała polska reprezentacja ale jak mógłbym tego nie obejrzeć

bogdan555555

mam silnik dCi Euro4 i najlepsze jest to że od wymiany oleju minęło ok 5000 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładam, że Kolega ma silnik dCi Euro4, czyli bez automatycznego wypalania DPF (Euro5) ?

 

Zakładam, że chodzi o sygnalizację procedury wypalania a nie o samą procedurę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładam, że chodzi o sygnalizację procedury wypalania a nie o samą procedurę ?

Tak.

Tzn dokładniej -

w Euro5 użytkownik nie jest w jakikolwiej sposób informowany, że ma miejsce wypalanie.

Jedyne co jest sygnalizowane, to w sytuacji gdy potrzebna jest wymiana oleju w związku z DPF - pojawia się komunikat "Service due now".

Nie wiem tylko w jaki sposób komputer się dowiaduje, że trzeba wymienić olej, czy może jest tam jakiś czujnik jakości oleju (?), a może po wykonaniu pewnej ilości wypaleń (?).

U mnie tak było po 12.500km w nowym aucie.

Napisałem w tej sprawie do poland@nissan-services.eu <poland@nissan-services.eu> i otrzymałem odpowiedź, że :

"Samochód z silnikiem EURO5 nie dostarcza użytkownikowi informacji o regeneracji filtra DPF. Jedyna wyświetlająca się informacja to właśnie ostrzeżenie „Service Due Now”, czyli konieczność wymiany oleju po wielu regeneracjach DPF, o których użytkownik samochodu nie jest informowany".

"Zachowanie Pańskiego samochodu w opisywanym aspekcie jest prawidłowe i nie wymaga żadnej interwencji ani korekty. Jest ono zgodne z założeniami projektowymi, więc nie można mówić o usterce samochodu."

 

Dla mnie wniosek:

- W dowolnym momencie i z dowolnym przebiegiem auto może nawalić i wyświetlić komunikat "Service due now" i trzeba jechać do najbliższego serwisu.

Jest to nieprzewidywalne, nie ma żadnego wcześniej ostrzeżenia, że np. za 1000km, albo za 100km będzie trzeba jechać do serwisu.

Zatem do bani takie auto.

Wysłałem dodatkowe zapytanie dlaczego nie ma ostrzeżenia do poland@nissan-services.eu , ale jeszcze bez odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dla mnie jest to duzy minus dla silnikow diesla ten caly smieszny DPF i jego teoretyczna funkcja ochrony srodowiska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...niema czujników jakości oleju, sa tylko wyliczenia algorytmiczne w sterowniku silnika, które w zależności od przebiegu, techniki jazdy, długości odcinków jazdy, częstotliwości dopalania DPF, a nawet ilosci zmian biegów...wylicza teoretyczne zużycie oleju, tak naprawdę nie do końca jest to miarodajne, znam przypadki gdy nie było żadnych informacji na desce, a poziom oleju był juz ponad max, co oznacza znaczne i niebezpieczne rozrzedzenie oleju paliwem (olejem napędowym) to skutek częstych prób regeneracji DPF...taki to jest właśnie ECOlogiczny szajs :thumbsdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...niema czujników jakości oleju, sa tylko wyliczenia algorytmiczne w sterowniku silnika, które w zależności od przebiegu, techniki jazdy, długości odcinków jazdy, częstotliwości dopalania DPF, a nawet ilosci zmian biegów...wylicza teoretyczne zużycie oleju, tak naprawdę nie do końca jest to miarodajne, znam przypadki gdy nie było żadnych informacji na desce, a poziom oleju był juz ponad max, co oznacza znaczne i niebezpieczne rozrzedzenie oleju paliwem (olejem napędowym) to skutek częstych prób regeneracji DPF...taki to jest właśnie ECOlogiczny szajs :thumbsdown:

Dlatego Drodzy Koledzy kupiłem "benzynę" gdyż w chwili obecnej, w dieslu, jest to typowa "przewaga formy nad treścią". Wymagania normy EURO 5 kojarzą mi się z krzywizną banana i innymi, równie odkrywczymi, pomysłami urzędasów z unii.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego Drodzy Koledzy kupiłem "benzynę" gdyż w chwili obecnej, w dieslu, jest to typowa "przewaga formy nad treścią". Wymagania normy EURO 5 kojarzą mi się z krzywizną banana i innymi, równie odkrywczymi, pomysłami urzędasów z unii.

Niestety silnik benzynowy 1.6 w QQ jest w mojej ocenie za słaby, da się oczywiście jeździć, ale o dynamicznym=bezpiecznym wyprzedzaniu w trasie można zapomnieć, przy czym staje się wówczas zbyt głośny.

Z kolei benzyna 2.0 jest fajna, ale jeszcze więcej spala (1.6 też niemało, do 9L po mieście, na trasie 7,5L).

Niestety brakuje w ofercie QQ silników benzynowych z turbodoładowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety silnik benzynowy 1.6 w QQ jest w mojej ocenie za słaby, da się oczywiście jeździć, ale o dynamicznym=bezpiecznym wyprzedzaniu w trasie można zapomnieć, przy czym staje się wówczas zbyt głośny.

Z kolei benzyna 2.0 jest fajna, ale jeszcze więcej spala (1.6 też niemało, do 9L po mieście, na trasie 7,5L).

Niestety brakuje w ofercie QQ silników benzynowych z turbodoładowaniem.

 

Największym minusem silnika 1,6 to brak szóstego biegu. Może gdyby skrzynia byla inna to osiągi bylyby lepsze. Na trasie spalanie spada do 6,5 - przynajmniej u mnie. To jest silnik do spokojniej jazdy. Jezdze rowniez qq 2,0 dCi. jest super przyspieszenie, fajne spalanie ma 6 bieg ale jest to diesel z DPF i turbiną więc niestety jest bardziej obsługowy i awaryjny niż ten słaby 1,6. Daltego chyba najbardziej optymalną opcją jest 2,0 benzynka. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.6 też niemało, do 9L po mieście, na trasie 7,5L

Podobne spalanie ma 2,0 benzyna. Przy predkości do 100 km/h w trasie nawet trochę mniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety silnik benzynowy 1.6 w QQ jest w mojej ocenie za słaby, da się oczywiście jeździć, ale o dynamicznym=bezpiecznym wyprzedzaniu w trasie można zapomnieć, przy czym staje się wówczas zbyt głośny.

Z kolei benzyna 2.0 jest fajna, ale jeszcze więcej spala (1.6 też niemało, do 9L po mieście, na trasie 7,5L).

Niestety brakuje w ofercie QQ silników benzynowych z turbodoładowaniem.

Własnie z tych samych powodów wybrałem 2,0 dCi (w dodatku automat - dziś zrobiłem trasę z odrobiną miasta 250 km i komp pokazał mi spalanie 8,0 - chyba niemało, ale nie oszczędzam auta).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 10 miesięcy temu...

jeśli zapali się kontrolka check engin i filtr DPF

wystarczy jechać do dobrego mechanika z dobrym komputerem i włączyć obcje czyszczenie filtra (samochód pracuje 40 minut) kasujemy błedy i po strach olej zostaje stary jesli szybko to zrobisz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie mam sprawdzic ze mam

Silnik euro 4 ? Czy jest jakas naklejak z mumerem ?

Dzieki

Zazwyczaj wystarczy poszukać na internecie - model + silnik + rocznik i powinieneś bez problemu znaleźć techniczną tabelkę gdzie będzie pisało jaką normę spełnia silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich :) Chciałem się przywitać i przy okazji podpiąć pod temat DPF w Qashqaju.. Może zacznę od początku.. Kupiłem 2 miesiące temu Qashqai 2.0 dci 2008 4x4. W instrukcji było napisane że kontrolka od DPF zapala się po przełaczenia zapłonu na on i wyłącza się po uruchomieniu silnika a u mnie zapala się na sekundę przy przełączeniu stacyjki na ON i znika. Czy to oznacza że poprzedni właściciel coś kombinował przy DPF ? Dodam że po przejechaniu około 2tyś jeszcze nie poprosił mnie o proces wypalania polegający na jeździe powyżej 60km. Niestety nie mam kontaktu ze sprzedającym stąd moje pytanie tu.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Tak ma być zapala się na sekundę i gaśnie, tak mam i ja.Ja mam przejechane 42000 i  nigdy nie prosił mnie o wypalenie DPF a jeżdze po głównie po mieście raz w tygodniu trasa ok 70 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Tak ma być zapala się na sekundę i gaśnie, tak mam i ja.Ja mam przejechane 42000 i  nigdy nie prosił mnie o wypalenie DPF a jeżdze po głównie po mieście raz w tygodniu trasa ok 70 km.

 

No to mnie pocieszyłeś :) bo myślałem że coś mam kombinowane.. Ja niestety 99% miasto i to krótkie dystanse (to pewnie dlatego mam spalanie około 9l/100km) więc pewnie będę musiał prędzej czy później wypalić.

 

Dzięki! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"nie poprosił mnie o proces wypalania polegający na jeździe powyżej 60km."

 

A jak QQ prosi o to wypalenie?

Edytowane przez kajusDE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, QQ nie prosi o żadne wypalanie,tylko po prostu to robi :P Jest to proces który zachodzi bez ingerencji a nawet wiedzy kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji jest napisane "Gdy przełącznik zapłonu jest w pozycji ON, zapala się kontrolka filtra DPF. Po włączeniu silnika, kontrolka filtra DPF zgaśnie. Oznacza to, że system jest sprawny. Gdy zapali się kontrolka filtra DPF, oznacza to, że w filtrze nagromadziła się określona dopuszcalna ilość cząstek stałych. Należy wówczas mozliwie jak najszybciej zwiększyć prędkość pojazdu powyżej 60km/h aż lamplka ostrzegawcza filtra DPF zgaśnie.." dodam że posiadam qashqaja z 2008 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji jest napisane "Gdy przełącznik zapłonu jest w pozycji ON, zapala się kontrolka filtra DPF. Po włączeniu silnika, kontrolka filtra DPF zgaśnie. Oznacza to, że system jest sprawny. Gdy zapali się kontrolka filtra DPF, oznacza to, że w filtrze nagromadziła się określona dopuszcalna ilość cząstek stałych. Należy wówczas mozliwie jak najszybciej zwiększyć prędkość pojazdu powyżej 60km/h aż lamplka ostrzegawcza filtra DPF zgaśnie.." dodam że posiadam qashqaja z 2008 roku.

No tak, to prawda - ale to tylko w momentach kiedy filtr naprawdę się zapcha i wtedy kontrolka się zaświeca aby wymusić jazdę potrzebną do wypalenia filtra. Ale jeszcze zanim filtr zapcha się całkiem,to jest on regularnie wypalany podczas normalnej jazdy i nie towarzyszy temu żadna kontrolka ani ostrzeżenie,po prostu samochód to robi i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, to prawda - ale to tylko w momentach kiedy filtr naprawdę się zapcha i wtedy kontrolka się zaświeca aby wymusić jazdę potrzebną do wypalenia filtra. Ale jeszcze zanim filtr zapcha się całkiem,to jest on regularnie wypalany podczas normalnej jazdy i nie towarzyszy temu żadna kontrolka ani ostrzeżenie,po prostu samochód to robi i tyle.

 

Tego nie wiedziałem :) Dzięki więc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...