savvi Opublikowano 13 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2012 (edytowane) włączyła mi sie kontrolka filtra dpf i na drugi dzień (nie było mozliwości go przepalenia - bo MECZ!!!) kontrolka silnika - czy to tylko filtr czy coś ponadto ? Edytowane 13 Czerwca 2012 przez savvi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waszka Opublikowano 13 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2012 włączyła mi sie kontrolka filtra dpf i na drugi dzień (nie było mozliwości go przepalenia - bo MECZ!!!) kontrolka silnika - czy to tylko filtr czy coś ponadto ? Przykre , ale serwis wypalanie filtra DPF, wymiana filtra i oleju . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radek1 Opublikowano 14 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2012 Bardzo przykre bo koszty są nie małe. 600 zł z olejem w Tarnowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogdan555555 Opublikowano 14 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2012 włączyła mi sie kontrolka filtra dpf i na drugi dzień (nie było mozliwości go przepalenia - bo MECZ!!!) kontrolka silnika - czy to tylko filtr czy coś ponadto ? Zakładam, że Kolega ma silnik dCi Euro4, czyli bez automatycznego wypalania DPF (Euro5) ? A mogę zapytać - ile jest km przejechanych od ostatniej wymiany oleju ? Jaki stan pokazuje komputer w menu Maintenance/Service (obie liczby) ? Czy może ktoś na forum orientuje się, czy w silniku dCi znajduje się jakiś czujnik jakości oleju ? czytalem gdzieś, ża są takie czujniki ale nie wiem czy w tych silnikach. Zastanawiam się czym kieruje się komputer nakazując wymianę oleju w związku z DPF - czy ilością wypaleń, czy może decyduje o tym jakiś czujnik. No bo te dwa czujniki przed i za DPF badające ciśnienie spalin decydują jak sądzę jedynie o tym, czy w danym momencie potrzebne jest wypalenie DPF, czyli zanim dojdzie do kolejnego etapu i potrzebna będzie wymiana oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
savvi Opublikowano 14 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2012 waszka zgadza sie - serwis - 370zł bez oleju (miałem własny - shell hellix ultra extra 5w-30) - trochę mnie kosztowała polska reprezentacja ale jak mógłbym tego nie obejrzeć bogdan555555 mam silnik dCi Euro4 i najlepsze jest to że od wymiany oleju minęło ok 5000 km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jadwas Opublikowano 14 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2012 Zakładam, że Kolega ma silnik dCi Euro4, czyli bez automatycznego wypalania DPF (Euro5) ? Zakładam, że chodzi o sygnalizację procedury wypalania a nie o samą procedurę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogdan555555 Opublikowano 15 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2012 Zakładam, że chodzi o sygnalizację procedury wypalania a nie o samą procedurę ? Tak. Tzn dokładniej - w Euro5 użytkownik nie jest w jakikolwiej sposób informowany, że ma miejsce wypalanie. Jedyne co jest sygnalizowane, to w sytuacji gdy potrzebna jest wymiana oleju w związku z DPF - pojawia się komunikat "Service due now". Nie wiem tylko w jaki sposób komputer się dowiaduje, że trzeba wymienić olej, czy może jest tam jakiś czujnik jakości oleju (?), a może po wykonaniu pewnej ilości wypaleń (?). U mnie tak było po 12.500km w nowym aucie. Napisałem w tej sprawie do poland@nissan-services.eu <poland@nissan-services.eu> i otrzymałem odpowiedź, że : "Samochód z silnikiem EURO5 nie dostarcza użytkownikowi informacji o regeneracji filtra DPF. Jedyna wyświetlająca się informacja to właśnie ostrzeżenie „Service Due Now”, czyli konieczność wymiany oleju po wielu regeneracjach DPF, o których użytkownik samochodu nie jest informowany". "Zachowanie Pańskiego samochodu w opisywanym aspekcie jest prawidłowe i nie wymaga żadnej interwencji ani korekty. Jest ono zgodne z założeniami projektowymi, więc nie można mówić o usterce samochodu." Dla mnie wniosek: - W dowolnym momencie i z dowolnym przebiegiem auto może nawalić i wyświetlić komunikat "Service due now" i trzeba jechać do najbliższego serwisu. Jest to nieprzewidywalne, nie ma żadnego wcześniej ostrzeżenia, że np. za 1000km, albo za 100km będzie trzeba jechać do serwisu. Zatem do bani takie auto. Wysłałem dodatkowe zapytanie dlaczego nie ma ostrzeżenia do poland@nissan-services.eu , ale jeszcze bez odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radek1 Opublikowano 15 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2012 jak dla mnie jest to duzy minus dla silnikow diesla ten caly smieszny DPF i jego teoretyczna funkcja ochrony srodowiska. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heko Opublikowano 17 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2012 ...niema czujników jakości oleju, sa tylko wyliczenia algorytmiczne w sterowniku silnika, które w zależności od przebiegu, techniki jazdy, długości odcinków jazdy, częstotliwości dopalania DPF, a nawet ilosci zmian biegów...wylicza teoretyczne zużycie oleju, tak naprawdę nie do końca jest to miarodajne, znam przypadki gdy nie było żadnych informacji na desce, a poziom oleju był juz ponad max, co oznacza znaczne i niebezpieczne rozrzedzenie oleju paliwem (olejem napędowym) to skutek częstych prób regeneracji DPF...taki to jest właśnie ECOlogiczny szajs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yan_2007 Opublikowano 19 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2012 ...niema czujników jakości oleju, sa tylko wyliczenia algorytmiczne w sterowniku silnika, które w zależności od przebiegu, techniki jazdy, długości odcinków jazdy, częstotliwości dopalania DPF, a nawet ilosci zmian biegów...wylicza teoretyczne zużycie oleju, tak naprawdę nie do końca jest to miarodajne, znam przypadki gdy nie było żadnych informacji na desce, a poziom oleju był juz ponad max, co oznacza znaczne i niebezpieczne rozrzedzenie oleju paliwem (olejem napędowym) to skutek częstych prób regeneracji DPF...taki to jest właśnie ECOlogiczny szajs Dlatego Drodzy Koledzy kupiłem "benzynę" gdyż w chwili obecnej, w dieslu, jest to typowa "przewaga formy nad treścią". Wymagania normy EURO 5 kojarzą mi się z krzywizną banana i innymi, równie odkrywczymi, pomysłami urzędasów z unii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogdan555555 Opublikowano 19 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2012 Dlatego Drodzy Koledzy kupiłem "benzynę" gdyż w chwili obecnej, w dieslu, jest to typowa "przewaga formy nad treścią". Wymagania normy EURO 5 kojarzą mi się z krzywizną banana i innymi, równie odkrywczymi, pomysłami urzędasów z unii. Niestety silnik benzynowy 1.6 w QQ jest w mojej ocenie za słaby, da się oczywiście jeździć, ale o dynamicznym=bezpiecznym wyprzedzaniu w trasie można zapomnieć, przy czym staje się wówczas zbyt głośny. Z kolei benzyna 2.0 jest fajna, ale jeszcze więcej spala (1.6 też niemało, do 9L po mieście, na trasie 7,5L). Niestety brakuje w ofercie QQ silników benzynowych z turbodoładowaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radek1 Opublikowano 20 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 Niestety silnik benzynowy 1.6 w QQ jest w mojej ocenie za słaby, da się oczywiście jeździć, ale o dynamicznym=bezpiecznym wyprzedzaniu w trasie można zapomnieć, przy czym staje się wówczas zbyt głośny. Z kolei benzyna 2.0 jest fajna, ale jeszcze więcej spala (1.6 też niemało, do 9L po mieście, na trasie 7,5L). Niestety brakuje w ofercie QQ silników benzynowych z turbodoładowaniem. Największym minusem silnika 1,6 to brak szóstego biegu. Może gdyby skrzynia byla inna to osiągi bylyby lepsze. Na trasie spalanie spada do 6,5 - przynajmniej u mnie. To jest silnik do spokojniej jazdy. Jezdze rowniez qq 2,0 dCi. jest super przyspieszenie, fajne spalanie ma 6 bieg ale jest to diesel z DPF i turbiną więc niestety jest bardziej obsługowy i awaryjny niż ten słaby 1,6. Daltego chyba najbardziej optymalną opcją jest 2,0 benzynka. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bambus Opublikowano 20 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 1.6 też niemało, do 9L po mieście, na trasie 7,5L Podobne spalanie ma 2,0 benzyna. Przy predkości do 100 km/h w trasie nawet trochę mniejsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
red1980 Opublikowano 20 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 Niestety silnik benzynowy 1.6 w QQ jest w mojej ocenie za słaby, da się oczywiście jeździć, ale o dynamicznym=bezpiecznym wyprzedzaniu w trasie można zapomnieć, przy czym staje się wówczas zbyt głośny. Z kolei benzyna 2.0 jest fajna, ale jeszcze więcej spala (1.6 też niemało, do 9L po mieście, na trasie 7,5L). Niestety brakuje w ofercie QQ silników benzynowych z turbodoładowaniem. Własnie z tych samych powodów wybrałem 2,0 dCi (w dodatku automat - dziś zrobiłem trasę z odrobiną miasta 250 km i komp pokazał mi spalanie 8,0 - chyba niemało, ale nie oszczędzam auta). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yarkos Opublikowano 1 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2014 Gdzie mam sprawdzic ze mam Silnik euro 4 ? Czy jest jakas naklejak z mumerem ? Dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
martines Opublikowano 17 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2014 jeśli zapali się kontrolka check engin i filtr DPF wystarczy jechać do dobrego mechanika z dobrym komputerem i włączyć obcje czyszczenie filtra (samochód pracuje 40 minut) kasujemy błedy i po strach olej zostaje stary jesli szybko to zrobisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gambiting Opublikowano 18 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2014 Gdzie mam sprawdzic ze mam Silnik euro 4 ? Czy jest jakas naklejak z mumerem ? Dzieki Zazwyczaj wystarczy poszukać na internecie - model + silnik + rocznik i powinieneś bez problemu znaleźć techniczną tabelkę gdzie będzie pisało jaką normę spełnia silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RychuKielce Opublikowano 20 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2015 Witam wszystkich Chciałem się przywitać i przy okazji podpiąć pod temat DPF w Qashqaju.. Może zacznę od początku.. Kupiłem 2 miesiące temu Qashqai 2.0 dci 2008 4x4. W instrukcji było napisane że kontrolka od DPF zapala się po przełaczenia zapłonu na on i wyłącza się po uruchomieniu silnika a u mnie zapala się na sekundę przy przełączeniu stacyjki na ON i znika. Czy to oznacza że poprzedni właściciel coś kombinował przy DPF ? Dodam że po przejechaniu około 2tyś jeszcze nie poprosił mnie o proces wypalania polegający na jeździe powyżej 60km. Niestety nie mam kontaktu ze sprzedającym stąd moje pytanie tu. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Adamczyk Opublikowano 20 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2015 Witam. Tak ma być zapala się na sekundę i gaśnie, tak mam i ja.Ja mam przejechane 42000 i nigdy nie prosił mnie o wypalenie DPF a jeżdze po głównie po mieście raz w tygodniu trasa ok 70 km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RychuKielce Opublikowano 20 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2015 Witam. Tak ma być zapala się na sekundę i gaśnie, tak mam i ja.Ja mam przejechane 42000 i nigdy nie prosił mnie o wypalenie DPF a jeżdze po głównie po mieście raz w tygodniu trasa ok 70 km. No to mnie pocieszyłeś bo myślałem że coś mam kombinowane.. Ja niestety 99% miasto i to krótkie dystanse (to pewnie dlatego mam spalanie około 9l/100km) więc pewnie będę musiał prędzej czy później wypalić. Dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kajusDE Opublikowano 20 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2015 (edytowane) "nie poprosił mnie o proces wypalania polegający na jeździe powyżej 60km." A jak QQ prosi o to wypalenie? Edytowane 20 Stycznia 2015 przez kajusDE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gambiting Opublikowano 20 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2015 Dokładnie, QQ nie prosi o żadne wypalanie,tylko po prostu to robi Jest to proces który zachodzi bez ingerencji a nawet wiedzy kierowcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RychuKielce Opublikowano 20 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2015 W instrukcji jest napisane "Gdy przełącznik zapłonu jest w pozycji ON, zapala się kontrolka filtra DPF. Po włączeniu silnika, kontrolka filtra DPF zgaśnie. Oznacza to, że system jest sprawny. Gdy zapali się kontrolka filtra DPF, oznacza to, że w filtrze nagromadziła się określona dopuszcalna ilość cząstek stałych. Należy wówczas mozliwie jak najszybciej zwiększyć prędkość pojazdu powyżej 60km/h aż lamplka ostrzegawcza filtra DPF zgaśnie.." dodam że posiadam qashqaja z 2008 roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gambiting Opublikowano 20 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2015 W instrukcji jest napisane "Gdy przełącznik zapłonu jest w pozycji ON, zapala się kontrolka filtra DPF. Po włączeniu silnika, kontrolka filtra DPF zgaśnie. Oznacza to, że system jest sprawny. Gdy zapali się kontrolka filtra DPF, oznacza to, że w filtrze nagromadziła się określona dopuszcalna ilość cząstek stałych. Należy wówczas mozliwie jak najszybciej zwiększyć prędkość pojazdu powyżej 60km/h aż lamplka ostrzegawcza filtra DPF zgaśnie.." dodam że posiadam qashqaja z 2008 roku. No tak, to prawda - ale to tylko w momentach kiedy filtr naprawdę się zapcha i wtedy kontrolka się zaświeca aby wymusić jazdę potrzebną do wypalenia filtra. Ale jeszcze zanim filtr zapcha się całkiem,to jest on regularnie wypalany podczas normalnej jazdy i nie towarzyszy temu żadna kontrolka ani ostrzeżenie,po prostu samochód to robi i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RychuKielce Opublikowano 20 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2015 No tak, to prawda - ale to tylko w momentach kiedy filtr naprawdę się zapcha i wtedy kontrolka się zaświeca aby wymusić jazdę potrzebną do wypalenia filtra. Ale jeszcze zanim filtr zapcha się całkiem,to jest on regularnie wypalany podczas normalnej jazdy i nie towarzyszy temu żadna kontrolka ani ostrzeżenie,po prostu samochód to robi i tyle. Tego nie wiedziałem Dzięki więc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.