pejot22 Opublikowano 16 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2012 Witam Dzisiaj podaczas jazdy auto nagle straciło moc przy prędkości 40km/h. Na jałowym biegu obroty spadły do 500 i silnik zaczął pracować nierówno, przerywał ale nie gasł (chodził jak traktor). Podnosłem maskę wyciągnąłem przewód od świecy (ta od strony kopułki) i cała fajka była o olej a komora świecy też zalana była olejem tak, że nawet świecy nie było widać. Trzy pozostałe świece są suche. Nie miałem jak wykręcić tych świec bo są umieszczone strasznie głęboko i nie mam takiego klucza. Zawiozłem auto do mechanika - w poniedziałek ma sprwadzić co jest. Auto oczywiście nie ma mocy i i praca silnika nie jest równa. Co to może być według was i na jakie koszty się nastawiać? Auto to Almera N15 SR z 1997 1.6-16V 66kW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 16 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2012 uszczelniacz poszedł z pokrywy zaworow a olej sie przedostawał do tej komory gdybys sie przyjrzał to u gory jest ta uszczelka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 16 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2012 W pokrywie zaworów są takie okrągłe uszczelki, sztuk 4. Zaopatrz się w uszczelkę pokrywy zaworów oraz uszczelki świec w pokrywie zaworowej. I profilaktycznie możesz zmienić mu świece. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pejot22 Opublikowano 16 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2012 Dzięki za odpowiedzi. A czy możecie jeszcze podać przyblizony koszt takiej naprawy? Chodzi o to, że sam tego nie zrobię (nie mam warunków), a auto stoi u mechanika i nie chciałbym żeby mnie naciągnął jesli wyjdzie, że trzeba będzie zrobić to, o czym mówicie. Z góry dzięki za odpowiedź. Znalazłem schemat. Czy chodzi o elementy G i C czy F? i jeszcze bardziej szczegółowy schemat: Dla uszczelki 11044 numer oryginału to 11044-74Y00 Znalazłem w InterCar tą uszczelkę za 108 zł firmy Erling: http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic/uni/ws_tecdoc_2tab.php?wit=SKLEP&call=daj_tdGrupyS¬itle=1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 16 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2012 Mylisz uszczelkę pod głowicę z uszczelką pokrywy zaworów. Na tym schemacie uszczelka pokrywy zaworów to numer 13270 (o ile dobrze rozszyfrowałem strzałki) a uszczelki świec to 13276. Uszczelka pokrywy zaworów kosztuje w granicach 40zł. Elring sprzedaje komplet uszczelek (pokrywa + świece), numer katalogowy 389.330, cenę sobie gdzieś znajdź bo nie dysponuję cennikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pejot22 Opublikowano 18 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2012 znalazłem taki komplet za 80 zł. Czy jestem w stanie sam sobie to wymienić? Czy potrzebny specjalny klucz do świec, bo one są bardzo głęboko, czy po ściągnięciu pokrywy odkręcę świecę zwykłym kluczem do świec? Jak wygląda taka wymiana uszczelek krok po kroku? Wiem, że trzeba tam chyba jeszcze użyć jakiegoś spwcjalnego silikonu? Chyba że się mylę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 18 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2012 Klucz do świec żaden specjalistyczny nie jest potrzebny, jedynie może być potrzebna przedłużka. Wykręć świece, odkręć pokrywę klawiatury, wyczyść ładnie miejsce styku z głowicą (najlepiej szmatka z benzyną ekstrakcyjną lub rozpuszczalnikiem), jak powierzchnia będzie miała jakieś pozostałości po starej uszczelce to papier ścierny (ale nie gruby) i leciutko to zeszlifuj. Miejsce styku uszczelki z pokrywą i głowicą musi być idealnie gładkie. To samo tyczy się okrągłych uszczelek świec. I taka moja rada - jak nie masz klucza dynamometrycznego to bardzo łatwo przy dokręcaniu uszkodzisz nową uszczelkę, po prostu ją wyciśniesz. Musisz znaleźć w instrukcji moment dokręcania tych śrub i dokręcić z takim momentem. Wielu mechaników tak nie robi tylko się głupio uśmiecha jak słyszy o dokręcaniu momentem - uważają, że "na czuja" też będzie OK. Zgadza się, będzie ok. Ale na krótką metę, bo możesz nie zrobić nawet 1000km i zacznie przeciekać. Jeśli zakładasz uszczelkę, to nie daj silikonu. Taka zasada. Albo sama uszczelka, albo sam silikon. Nigdy jedno i drugie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pejot22 Opublikowano 18 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2012 Wielkie dzięki za odpowiedź. Dzwonił mechnik i mówił, że uszczelka właśnie do wymiany, świece i.....uwaga przewody i kopułka. Czy z tymi przewodami i kopułką to jest możliwe, czy próbuje mnie naciągnąć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 18 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2012 Całkiem możliwe, aczkolwiek można też przypuszczać, że mechanik próbuje wymienić od razu wszystkie elementy układu zapłonowego, żeby się nie wysilać i nie szukać tego, który akurat padł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pejot22 Opublikowano 18 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2012 Myślałem, że tylko uszczelki sam sobie wymienię i będzie OK? Mechanik mówił jeszcze że przewody i kopułka nie mają swoich parametrów. Nie wiem czy mu wierzyć? Przecież tylko komora świecy się zalała? Jak mogę sprawdzić sam czy przewody i kopułka są OK? Bo wiadomo, że poza uszczelkami świece też do wymiany od razu (nie wymieniałem ich już od 3 lat). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 18 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2012 Przewody sprawdzisz multimetrem, odepnij je całkowicie, wyciągnij, multimetr ustaw na 20 000 i mierz opór na każdym kablu. Tylko jest jedno ale - krótsze kable będą miały inny opór, niż dłuższe. Krótsze w granicach 6-7 Ohmów, średnie w granicach 8 - 9 Ohmów, najdłuższe 10 - 11 Ohmów. Oczywiście jak końcówki kabli już bierze rdza czy mają jakiś nalot - do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pejot22 Opublikowano 18 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2012 Dzięki za porady. Zobaczymy ile mi zaśpiewa. Jak za dużo to kupię co trzeba i sam sobie wymienię. Myślę, że w 200 zł się zmieszczę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 18 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2012 Mogę Ci na szybko napisać mniej więcej jakie ceny: Przewody NGK RC-NE08 ~160zł 4 świece NGK BKR5E ~35zł za komplet Zestaw uszczelek Elring 389.330 ~65zł Kopułka EPS 1.322.089 ~65zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pejot22 Opublikowano 18 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2012 No to o stówę się machnłąłem. 300 zł muszę liczyć. Najwyższy czas chyba zastanowić się nad sprzedażą Almery, bo coraz częściej mechaników odwiedzam, ale 40 tys już nią zrobiłem i nawet nie zajęczała. Od miesiąca dopiero już 3 raz u mechanika. Dzięki za wszystko Qadrat Słyszałem, że gdyby kopułka była uszkodzona to samochód nawet by nie odpalił. Więc może nie wymieniać kopułki tylko same przewody świece i uszczelki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 18 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2012 Na początek to tylko świece i uszczelki a przewody zmierz (pożycz multimetr, na pewno niejeden znajomy ma, lub u elektryka, za 10zł to powinien zrobić). Kopułki i przewodów na razie nie kupuj, dopiero jak nie poskutkuje wymiana świec to myśl dalej. Jak kopułka uszkodzona to silnik może pracować nierówno, mogą być szarpania podczas jazdy itp., szczególnie po deszczu. Może pomóc wyczyszczenie styków w kopułce a jak są wypalone styki - to kopułka niestety do wymiany. Może być też uszkodzony palec - wtedy na niskich obrotach są problemy z szarpaniem itp. To są normalne części eksploatacyjne, które z czasem się zużywają i wymagają wymiany, nic na to nie poradzisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pejot22 Opublikowano 20 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 OK. No więc na początek zabiorę się za wymianę uszczelek i świec, potem zobaczymy. Okazało się, że wszystko było walnięte i musiałem wymienić uszczelki, świece, przewody, kopułkę i palec. A zatem temat zamknięty. Części i robocizna 650 zł. Dzięki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 20 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 jesli sugerowac sie cena co podał qadrat wychodzi 320zł czyli mechanik zgarna ponad 300zł i jakies pewnie miał upusty na czesci za godzine roboty to sie nazywa zdzierstwo. pewnie bez faktury albo tylko na zakupione czesci. zdala od takich mechanikow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 20 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 Te ceny, które podałem, to są dla "zwykłego śmiertelnika" - mechanicy czy jakieś sklepy mają około 30% upustu. Wymiana uszczelek, świec, przewodów oraz kopułki i palca jest bajecznie prosta, nawet ktoś mało ogarnięty to zrobi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.