Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

olej w jednej ze świec


pejot22
 Share

Recommended Posts

Witam

 

Dzisiaj podaczas jazdy auto nagle straciło moc przy prędkości 40km/h. Na jałowym biegu obroty spadły do 500 i silnik zaczął pracować nierówno, przerywał ale nie gasł (chodził jak traktor). Podnosłem maskę wyciągnąłem przewód od świecy (ta od strony kopułki) i cała fajka była o olej a komora świecy też zalana była olejem tak, że nawet świecy nie było widać. Trzy pozostałe świece są suche. Nie miałem jak wykręcić tych świec bo są umieszczone strasznie głęboko i nie mam takiego klucza. Zawiozłem auto do mechanika - w poniedziałek ma sprwadzić co jest.

Auto oczywiście nie ma mocy i i praca silnika nie jest równa.

 

Co to może być według was i na jakie koszty się nastawiać?

 

Auto to Almera N15 SR z 1997 1.6-16V 66kW.

Link to comment
Share on other sites

uszczelniacz poszedł z pokrywy zaworow a olej sie przedostawał do tej komory

gdybys sie przyjrzał to u gory jest ta uszczelka

Link to comment
Share on other sites

W pokrywie zaworów są takie okrągłe uszczelki, sztuk 4.

 

Zaopatrz się w uszczelkę pokrywy zaworów oraz uszczelki świec w pokrywie zaworowej.

 

I profilaktycznie możesz zmienić mu świece.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za odpowiedzi. A czy możecie jeszcze podać przyblizony koszt takiej naprawy? Chodzi o to, że sam tego nie zrobię (nie mam warunków), a auto stoi u mechanika i nie chciałbym żeby mnie naciągnął jesli wyjdzie, że trzeba będzie zrobić to, o czym mówicie.

Z góry dzięki za odpowiedź.

 

Znalazłem schemat. Czy chodzi o elementy G i C czy F?post-47218-0-06286000-1339850004.txt

 

i jeszcze bardziej szczegółowy schemat:

 

Dla uszczelki 11044 numer oryginału to 11044-74Y00

 

Znalazłem w InterCar tą uszczelkę za 108 zł firmy Erling:

 

http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic/uni/ws_tecdoc_2tab.php?wit=SKLEP&call=daj_tdGrupyS&notitle=1

post-47218-0-16637300-1339850140.txt

Link to comment
Share on other sites

Mylisz uszczelkę pod głowicę z uszczelką pokrywy zaworów.

 

Na tym schemacie uszczelka pokrywy zaworów to numer 13270 (o ile dobrze rozszyfrowałem strzałki) a uszczelki świec to 13276. Uszczelka pokrywy zaworów kosztuje w granicach 40zł. Elring sprzedaje komplet uszczelek (pokrywa + świece), numer katalogowy 389.330, cenę sobie gdzieś znajdź bo nie dysponuję cennikiem.

Link to comment
Share on other sites

znalazłem taki komplet za 80 zł. Czy jestem w stanie sam sobie to wymienić? Czy potrzebny specjalny klucz do świec, bo one są bardzo głęboko, czy po ściągnięciu pokrywy odkręcę świecę zwykłym kluczem do świec?

 

Jak wygląda taka wymiana uszczelek krok po kroku? Wiem, że trzeba tam chyba jeszcze użyć jakiegoś spwcjalnego silikonu? Chyba że się mylę?

Link to comment
Share on other sites

Klucz do świec żaden specjalistyczny nie jest potrzebny, jedynie może być potrzebna przedłużka.

 

Wykręć świece, odkręć pokrywę klawiatury, wyczyść ładnie miejsce styku z głowicą (najlepiej szmatka z benzyną ekstrakcyjną lub rozpuszczalnikiem), jak powierzchnia będzie miała jakieś pozostałości po starej uszczelce to papier ścierny (ale nie gruby) i leciutko to zeszlifuj. Miejsce styku uszczelki z pokrywą i głowicą musi być idealnie gładkie. To samo tyczy się okrągłych uszczelek świec.

 

I taka moja rada - jak nie masz klucza dynamometrycznego to bardzo łatwo przy dokręcaniu uszkodzisz nową uszczelkę, po prostu ją wyciśniesz. Musisz znaleźć w instrukcji moment dokręcania tych śrub i dokręcić z takim momentem. Wielu mechaników tak nie robi tylko się głupio uśmiecha jak słyszy o dokręcaniu momentem - uważają, że "na czuja" też będzie OK. Zgadza się, będzie ok. Ale na krótką metę, bo możesz nie zrobić nawet 1000km i zacznie przeciekać.

 

Jeśli zakładasz uszczelkę, to nie daj silikonu. Taka zasada. Albo sama uszczelka, albo sam silikon. Nigdy jedno i drugie.

Link to comment
Share on other sites

Wielkie dzięki za odpowiedź. Dzwonił mechnik i mówił, że uszczelka właśnie do wymiany, świece i.....uwaga przewody i kopułka.

 

Czy z tymi przewodami i kopułką to jest możliwe, czy próbuje mnie naciągnąć?

Link to comment
Share on other sites

Całkiem możliwe, aczkolwiek można też przypuszczać, że mechanik próbuje wymienić od razu wszystkie elementy układu zapłonowego, żeby się nie wysilać i nie szukać tego, który akurat padł :)

Link to comment
Share on other sites

Myślałem, że tylko uszczelki sam sobie wymienię i będzie OK? Mechanik mówił jeszcze że przewody i kopułka nie mają swoich parametrów. Nie wiem czy mu wierzyć? Przecież tylko komora świecy się zalała?

Jak mogę sprawdzić sam czy przewody i kopułka są OK? Bo wiadomo, że poza uszczelkami świece też do wymiany od razu (nie wymieniałem ich już od 3 lat).

Link to comment
Share on other sites

Przewody sprawdzisz multimetrem, odepnij je całkowicie, wyciągnij, multimetr ustaw na 20 000 i mierz opór na każdym kablu. Tylko jest jedno ale - krótsze kable będą miały inny opór, niż dłuższe. Krótsze w granicach 6-7 Ohmów, średnie w granicach 8 - 9 Ohmów, najdłuższe 10 - 11 Ohmów. Oczywiście jak końcówki kabli już bierze rdza czy mają jakiś nalot - do wymiany.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za porady. Zobaczymy ile mi zaśpiewa. Jak za dużo to kupię co trzeba i sam sobie wymienię. Myślę, że w 200 zł się zmieszczę.

Link to comment
Share on other sites

Mogę Ci na szybko napisać mniej więcej jakie ceny:

 

Przewody NGK RC-NE08 ~160zł

4 świece NGK BKR5E ~35zł za komplet

Zestaw uszczelek Elring 389.330 ~65zł

Kopułka EPS 1.322.089 ~65zł

Link to comment
Share on other sites

No to o stówę się machnłąłem. 300 zł muszę liczyć. Najwyższy czas chyba zastanowić się nad sprzedażą Almery, bo coraz częściej mechaników odwiedzam, ale 40 tys już nią zrobiłem i nawet nie zajęczała. Od miesiąca dopiero już 3 raz u mechanika.

Dzięki za wszystko Qadrat

 

Słyszałem, że gdyby kopułka była uszkodzona to samochód nawet by nie odpalił. Więc może nie wymieniać kopułki tylko same przewody świece i uszczelki?

Link to comment
Share on other sites

Na początek to tylko świece i uszczelki a przewody zmierz (pożycz multimetr, na pewno niejeden znajomy ma, lub u elektryka, za 10zł to powinien zrobić). Kopułki i przewodów na razie nie kupuj, dopiero jak nie poskutkuje wymiana świec to myśl dalej.

 

Jak kopułka uszkodzona to silnik może pracować nierówno, mogą być szarpania podczas jazdy itp., szczególnie po deszczu. Może pomóc wyczyszczenie styków w kopułce a jak są wypalone styki - to kopułka niestety do wymiany. Może być też uszkodzony palec - wtedy na niskich obrotach są problemy z szarpaniem itp.

 

To są normalne części eksploatacyjne, które z czasem się zużywają i wymagają wymiany, nic na to nie poradzisz :)

Link to comment
Share on other sites

OK. No więc na początek zabiorę się za wymianę uszczelek i świec, potem zobaczymy.

 

Okazało się, że wszystko było walnięte i musiałem wymienić uszczelki, świece, przewody, kopułkę i palec. A zatem temat zamknięty. Części i robocizna 650 zł.

 

Dzięki za pomoc.

Link to comment
Share on other sites

jesli sugerowac sie cena co podał qadrat wychodzi 320zł czyli mechanik zgarna ponad 300zł i jakies pewnie miał upusty na czesci za godzine roboty to sie nazywa zdzierstwo. pewnie bez faktury albo tylko na zakupione czesci. zdala od takich mechanikow

Link to comment
Share on other sites

Te ceny, które podałem, to są dla "zwykłego śmiertelnika" - mechanicy czy jakieś sklepy mają około 30% upustu. Wymiana uszczelek, świec, przewodów oraz kopułki i palca jest bajecznie prosta, nawet ktoś mało ogarnięty to zrobi.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...