Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

demont skrzyni biegów - zrób to sam


hugh_h
 Share

Recommended Posts

jak remontowałem ramę skrzynia poszła do magików .... przejeździłem 5k i jest gorzej niż było przed wymianą łożysk, w zasadzie gdyby nie to że na korku znalazłem kawałki koszyczka to bym w ogolę nie dawał jej do naprawy

poprzednio dużo łatwiej się było do niej dostać od góry ... tym razem próba od dołu.

 

miejsca na dole jest mało na ruch skrzynią trzeba zdemontować dwie poprzeczki ramy i kupę innych gratów.

 

1. trzeba się zapatrzeć w jakieś podstawki pod ramę i podnoszony wózeczek do skrzyni biegów

transmission%20jack_P1080979.JPG

2. w kabinie

- może da się bez ale aby ściągnąć osłony lewarków wyjąłem dywan - w pickupie żeby wyjąc dywan odkręca się przednie mocowania foteli i schowka, nakładki progów osłony boczne i tyle.

- zdejmujemy osłony gumowe obie

- czyścimy gorę skrzyni

- ściągamy opaski zaciskowe z lewarka biegów

- wyjmujemy pierścień segera i wyciągamy dźwignię

P1080987.JPG

3. odłączamy zasilanie, podnosimy auto

P1080993.JPG

4. odkręcamy rozrusznik - jest trochę zabawy bo kiepski dostęp - trochę z góry trochę z boku trochę od dołu ...

P1080995.JPG

5. odłączamy przewody od skrzyni - od 4x4, wstecznego, prędkościomierza, odpowietrzenia skrzyni i reduktora, sztywna rurka od reduktora idzie po jednej poprzeczce wiec całą ją odkręciłem.

odkręcamy wsyprzeglik

P1080998.JPG

odkręcamy dźwignie reduktora - na dolnym przegubie po zsunięciu gumki i od skrzyni dwie śruby M6

- odkręcamy wały napędowe od skrzyni - przedni też by się przydało przy moście bo jest ciasno, tylny za to u mnie wyszedł bez odkręcania jedynie po odkręceniu podpory ale to dlatego że mam bodę wyżej 40mm soją drogą bez liftu jest trudniej,

ale i tak będę musiał go rozkręcić żeby nie uszkodzić simmeringa przy montażu.

6. odkręcamy ramiona drążków skrętnych a potem poprzeczkę, tu raczej większość z was będzie miała problem i trzeba będzie odkręcić mocowanie drążka przy wahaczu bo pewnie nie wyjdą tak ładnie jak u mnie (ostatnio to nasmarowałem i dałem gumy) - warto pozapisywać / zaznaczyć ustawienie zawieszenia i drążków.

P1090001.JPG

7. jeśli potrzeba spuszczamy olej jak ktoś tego nie zrobił wcześniej ... zawsze to trochę lżej będzie.

P1090005.JPGP1090007.JPG

8. luzujemy śruby skrzyni biegów

do górnych najłatwiej dostać się przez kabinę dość długa przedłużką

P1090009.JPG

9. podpieramy skrzynie z tyłu jakimś podnośnikiem

10. odkręcamy poduszkę skrzyni i poprzeczkę i resztę śrub

11. podstawiamy wózek

P1090010.JPG

12. podwieszamy silnik żeby się nie bujał bez skrzyni

P1090021.JPG

13. podnośmy wózek, zabieramy podnośnik

14. teraz trzeba se trochę po siłować - z wyczuciem oczywiście i precyzja bo miejsca niewiele i skrzynia wyjeżdża

P1090018.JPG

 

czas jeden dzień - jednoosobowo

 

to tak gdyby komuś również odbiło żeby to samodzielnie w takich warunkach robić np do wymiany sprzęgła :P

 

pełna galeria tu http://www.nissan-pi...ion/index.html#

 

z jakiś czas relacja z montażu

Edited by hugh_h
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

gratulacje w takich warunkach bym sie nie podjął :) wez przyklej ten temat bo ja niewiem jak to zrobic

Link to comment
Share on other sites

enzo, w V6 trzeba jeszcze wydech rozkręcić co raczej się nie uda i dlatego u siebie do wymiany skrzyni podniosłem całą budę, przy okazji podłogę i ramę można połatać; i pozwolę sobie, hugh, na małą korektę: najpierw spuszczamy olej ze skrzyni i reduktora, a dopiero odkręcamy przedni wał od reduktora i tylny od MOSTU co uchroni nas przed wyciekiem oleju z reduktora przez wieloklin; oprócz tego radzę zaznaczyć na wałach, moście i reduktorze pozycje w jakich były przykręcone, tak na wszelki wypadek, a w ogóle to gratuluję hugh

Link to comment
Share on other sites

o takich rzeczach jak zaznaczanie wałów wieloklinów itp to nie piszę bo chyba jak ktoś będzie się brał za taką robotę to raczej ma ogólne pojęcie ... tak jak nie napisałem żeby podłożyć klocki pod koła :P

jeżeli jest nalane tyle oleju ile ma być to nic nie cieknie, no chyba że przechylisz mocno

wydech to się zadziwiająco łatwo odkręca aż byłem zaskoczony jak poprzednio rozkładałem,

u mnie w tym przypadku jest tylko na reduktorze ucho do wydechu do odkręcenia

Link to comment
Share on other sites

O!

Widzę że temat dla mnie

Po weekendowej jeździe położyłem się pod auto - całkiem przypadkiem bo jakoś wcześniej nie zauważyłem znalazłem kostkę i wychodzące dwa przewody. Nie znalazłem reszty :( niemniej droga dedukcji oraz ew długością przewodów pokombinowałem skąd mogło się coś urwać. No i obok znalazłem takie dwa wyjścia - Hugh pewno będziesz wiedział bo tez mam pickupa -a skoro rozkręcałeś może będziesz pamiętał od czego to.

Ja obstawiam albo światło wsteczne lub wskazanie biegu terenowego - oba nie świecą i zawsze brałem że to przez przepalone lampki...

 

w załączniku fotka i prośba o identyfikacje.

 

To coś pod przednim fotelem pasażera, prawie obok koła.

post-39461-0-86608400-1340652273_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

z przodu auta jest włacznik swiatła R a bardziej z tyłu połączone szeregowo to 4x4

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

z przodu auta jest włacznik swiatła R a bardziej z tyłu połączone szeregowo to 4x4

ok - czy ma znaczenie jaki przewód z kostki czy to i tak szeregowe połączenie?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

włacznik to włacznik jemu obiejętna biegunowość,

 

jakos nie mam weny tego opisywac ale foty wrzucam na stronę na bierzaco - teraz rozkładam samą skrzynie

P1090133.JPG

 

wszystko poskładane już i w aucie, wygląda że jest jak trzeba biegi chodzą ładnie.

jednak zostało lekkie "grzechotanie" z reduktorem na N, ale i tak o wiele ciszej niż było.

wszystkie luzy w zakresie ze specyfikacji, nawet wiekszość w okolicach środka, nowe synchronizatory, nowe łożyska,

sprzęgło i docisk zostały stare ale nie widać było aby im cokolwiek dolegało, za to łożysko oporowe mi zardzewiało i przestało się kręcić od leżenia :) i tez jest nowe

foty jak zwykle na stronie.

Edited by hugh_h
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
Guest Devildriver

Cześć. Mam kilka pytan odnosnie remontu skrzyni. Dzisiaj wracalem z pikniku tyranow w krzyzowej i podczas jazdy braklo 5 biegu. Samochod zachowuje sie jak na "luzie" . Pozostale biegi charcza dzwonia itd. ale ciągną. Wczesniej bylo lekko slychac tylko podczas obciazenia wycie 2 i 3 ciego biegu - znaczy przed awaria 5tki. Terrano 2 2.7 td 1994. Czytalem ze przerabiales magikow i w koncu sam ja naprawiles. Na allegro oglasza sie gosciu z gorlic ze ma regenerowane skrzynie - i sam nie wiem.

 

1. Jakie czesci mogly ulec zniszczeniu.

2. Czy miales problem z dostepnoscia ?

3. Nowe czy szukac uzywanych ?

 

Z gory dzieki.

Link to comment
Share on other sites

Rozumiem że pytanie skierowane jest do hugh_h ale moge ci powiedzieć na 99,9% łożyska+to co mogło ulec zniszczeniu podczas dalszej eksploatacji. Regenerowane z Gorlic - ile gościu daje gwarancji. Jak chcesz to poszukam adresu zakładu z Katowic, brałem u nich do T4 po reg. z gwarancją a starą we wiaderku oddalem

Link to comment
Share on other sites

Jęśli to łożyska to da się to spokojnie wymienić. Mogę polecić zakład w Krakowie który robił mi remont skrzyni 1,5 roku temu i auto śmiga.

Link to comment
Share on other sites

Awaria piątki ponoć jest typowa, nie kojarze w tej chwili co tam dokładnie sie rozsypuje. Ale tutaj to nie koniecznie są łożyska, w sensie było coś jeszcze do wymiany. Zadzwonisz do jakiegoś warsztatu od terrano to odrazu ci powiedzą.

Możesz robić sam oceniam to jako dość proste, jeśli ma się chociaż podstawy wiedzy i cierpliwość.

Z częściami to są tylko używane tak naprawdę, w niesamowitych cenach. Trzeba obdzwonić kilka miejsc i sie znajdzą. Ja szukałem zębatki wstecznego bo była trochę wykruszona - Gorlice troche daleko odemnie, dzwoniłem do niego zębatki nie miał wtedy.

Łożyska do kupienia poza aso jako części maszyn, cena nie przeraza.

 

No mi ci u których robiłem skrzynie tez dawali gwarancję i co z tego ? Nadal nie chodzi tak dobrze jak bym sobie teko rzyczył. Nie wiem czy w srodku jest moja skrzynia czy jakieś śmieci co by tłumaczyło czemu po naprawie jest gorzej niż przed. Największy bład jaki popełniłem z oddaniem jej do warsztatu. Gdyby nie to że znalałem kawałki koszyczka na korku to bym w ogole nie odczuwał potrzeby sie do niej dotykania wszystko chodziło dobrze. Nie powymieniali ta łożyska tej formy co ustaliliśmy, pozatym były łożyska uszczelniane co już świadczy o ich fachowości.

 

a foty są tu http://hcd-customdev...yni-biegow-fs71

 

po lewej jes piątka

P1090906.JPG

Link to comment
Share on other sites

ręczę za Bartka z Gorlic, tzn. za jego uczciwość , tyle że ja brałem od niego skrzynię zdjętą przy mnie z auta którym trochę po górach wcześniej pohulaliśmy, tak że była sprawna a nie naprawiana; jeśli koszty są porównywalne to polecam Ci właśnie jego

Link to comment
Share on other sites

właśnie dogrzebałem sie do papierów i podstawowe łożyska koło 300zł, ale w twoim przypadku napewno coś jeszcze dojdze. są też łożyska które trzeba tylko w aso i to chyba własnie pod piątką siedziało takie dziwne złożenie igiełkowe dzielone

P1090281.JPG

Link to comment
Share on other sites

Guest Devildriver

Dzięki za odpowiedzi/podpowiedzi - niestety wolny kanał mam dopiero za dwa tygodnie. Kumpel ma inny samochód na ramie i musi go naprostować. Tak czy siak jak skrzynkę zdemontuję to najpierw rozbierzemy i wtedy postaram się opisać jak to wygląda.

Tak jak wspominałem 2 i 3 wyła już przed awarią 5iątki - czarno widzę ale na pewno próby regeneracji będą. Dzisiaj rozmawiałem z kolegą ze Szczecina który zajmuje się regeneracja skrzynek i w razie czego proponował wysyłkę. W ogóle to magików od skrzyń jest wielu tylko jak dzisiaj podzwoniłem najczęściej naprawiają tdiiki opelki i wszystko to czego na drodze jest w bród. Jak mówię terrano to cisza :) a po chwili tak tak każda skrzynia wygląda podobnie.

 

Jakie koszty regeneracji i co ciekawego wymienili. Jak jeździsz 1,5 roku to chyba warto ich polecić. Podeślij adres/tel - będę w środę w kraku to się przejadę. Z góry dzięki.

 

To ostatnie pytanie było do Jespera - trochę jeszcze nie odarniam.

Link to comment
Share on other sites

I właśnie to łożysko się sypie w 5 tym biegu, później kosi sie zębatka i wycina zęby robiąc zdrowy bajzel. Przerabiałem to pół roku temu. Dwie zębatki, łożysko i synchronizator w drzazgi...

 

A u Ciebie Devildriver podejżewam jeszcze łożyska główne

Link to comment
Share on other sites

Panowi pozwolicie że podepnę się pod temat żeby nie tworzyć nowego? Jaka może być przyczyna wyskakiwania 5 przy wciśnięciu sprzęgła w trakcie jazdy?

Link to comment
Share on other sites

Warsztat Mechaniki Pojazdowej Ryszard Miernik ul.Prądnicka 36 Kraków tel : 12 6322894 czynne 7-16

 

u mnie robili wymianę jednego albo 2 łożysk. Ceny nie pamiętam bo przy okazji zrzutu skrzyni wymieniłem też sprzęgło i olej w skrzyni i coś tam jeszcze. Ale generalnie ceny mają przyzwoite i przede wszystkim potrafią coś rozebrać, naprawić i złożyć a nie tylko wymieniac olej i filtry jak 90 % warsztatów.

Edited by Jesper
Link to comment
Share on other sites

Guest Devildriver

Dzisiaj rozmawiałe z magikiem z Gorlic - bardzo konkretny. Lemmy polecał mi gościa brał od niego skrzynkę i chodzi do dziś. Na skrzynki po regenracji daje gwarancję. Ja jak na razie patrzę ja tyran stoi pod wiatą i czeka. Jak ruszę napiszę co i jak udało się zrobić. Powinienem w przyszłym tygodniu ją wyjąć i wtedy chwila prawdy pozdrawiam :devil:

Link to comment
Share on other sites

no, równo rok temu tę skrzynię brałem, w rozliczeniu wziął starą, mało tego sam po nią przyjechał, reduktor gratis, czasami jak czegoś nie wiem to dzwonię i przez telefon wszystko mi wykłada jakby miał to przed oczyma, w temacie Terrano nie do zagięcia, pozdrów go ode mnie gdybyś się zdecydował

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Dziś naprawiałem skrzynię i mam pytanie do hugh. Czy po zdemontowaniu dekielka trzymającego drążek zmiany biegów była tak jakaś sprężynka z kulką na drążku wybieraka? Miała by się ona znajdować pomiędzy dwoma śrubami patrząc od strony sprzęgła. Pytam dlatego bo u mnie w tym miejscu jest otwór i nawiercenie w drążku ,ale nic tam nie było.

Link to comment
Share on other sites

nie wiem o co chodzi, w sensie nie rozumiem z twojego opisu, masz foty u mnie na stronie, zerknij podlinkuj to postaram sie podpowiedziec

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...