Thespian Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2013 a ma ktoś zabitą skrzynię do oddania po taniości? bo jakoś zrzucać swoją i dawać do serwisu.... to pachnie dłuuuugim czasem bez mobilnego złoma... ale jakby tak w środowisku była jakas jedna "przechodnia" jedna by się naprawiała, potem tylko szybka wymiana i kolejna idzie do naprawy... i czy ktoś w końcu zweryfikował czy 2,7TDi i 2,7TD różnią się czymś poza dzwonem? bo w sumie dzwon można zostawić stary nie? była nawet ostatnio krzynka z 2,7TDi ale bez dzwona (za to z reduktorem)... po taniości na ale drogo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2013 tylko szybka wymiana i kolejna idzie do naprawy... hahah, użyłeś dwóch określeń które ewidentnie nie pasują do zagadnienia - tylko wymiana i szybka wymiana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darecki84 Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Odnośnie tego co się wcześniej pytałem na twojej stronie nie znalazłem zdjęcia na którym widać ten element skrzyni. Chodzi o ten otwór czy w nim powinno coś być. Jest on od strony dzwona pod dekielkiem na którym trzyma się dźwignia zmiany biegów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2013 dramatyzujesz jakby mieć drugą skrznkę gotową to cała ta robota zamknie się w dniówce, dwóch góra... więc w sumie ekpres Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Weź zaznacz to jakoś na rysunku bo ja po całym dniu roboty nie jestem w stanie już się więcej domyślać co ludzie mówią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darecki84 Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Jest na zdjęciu zaznaczone to miejsce czerwoną strzałką u dołu zdjęcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2013 i mnie nic takiego nie było nawet nie kojarzę otworu w tym miejscu, zobacz czy na wałku wybieraka są jakieś podebrania bo ja tam była kulka to po coś jak na wałku nic nie ma to raczej jest tam nie potrzebna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darecki84 Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2013 No i w tym momencie mam zagwozdkę bo jest tam podebranie ale wygląda to tak jakby było tylko na biegach nieparzystych czyli 1,3,5. Mam jeszcze jedno pytanie. Jaki może być powód wyskakiwania 5 po wciśnięciu sprzęgła lub puszczeniu gazu? Na kołach zębatych skrzyni nic niepokojącego nie było widać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2013 może właśnie brak tej kulki ? W płycie stalowej siedzą kulki i sprężynki i to one otrzymują wybierak na miejscu. ale to nie to trzyma bieg, w przesuwkach są pieski czy jakoś tak je nazywają dociskane sprężyna to chyba to trzyma bieg na miejscu, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darecki84 Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Ok dzięki sprawdzę jeszcze ten element bo skrzynię mam rozebraną i czekam na jedno łożysko którego nie mogę dostać u siebie.w miescie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2013 no ja nie mam zdjęcia takiego ale u mnie nie było generalnie teraz przejrzałem dokumentacje i w nowych skrzyniach na schemacie faktycznie coś tam siedzi, no ale żeby był sens tego to mus ta kulka z czymś współpracować. jak czytam jak niektórzy robią te skrzynie w firmach i dołożę do tego fachowców na których sam trafiłem to chyba mogę spokojnie otwierać interes i naprawiać te skrzynki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Jeżeli chodzi o wymianę łożysk to w zasadzie nie widzę problemu, ale problemy się zaczynają gdy coś jest urąbane w skrzyni bo zdobycie sensownych części jest trudne, a zdobycie ich szybko i w normalnej cenie niewykonalne. Dogadać się z ludźmi z allegro nie idzie, dzwonisz nie wiedzą o co chodzi, na maile odpisują raz w tygodniu, pewniej wychodzi już nowe zamienniki ze stanów ściągać tylko to trwa ale jest nowe i po doliczeniu cła wychodzi w miarę normalna cena. Ja za remont swojej zapłaciłem 1200zł aż mi coś się robi jak sobie przypomnę, z czego łożyska miały kosztować 700 bo miały być z górnej półki g..no było .... jak kupowałem jak robiłem sam to mi wyszło poniżej 400zł NTN NSK KOYO i niektóre w wersjach wzmacnianych. No ale to te główne zostają do tego jeszcze dziwne tylko przez ASO lub z USA typu dzielone złożenia igiełkowe pod piątką. A skrzynia ole waży ? w 30kg się zmieści ? chyba ledwo z tego co pamiętam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2013 (edytowane) Najbardziej mnie zaskoczyło to jak jeździłem po warsztatach i pytałem o wymianę łożysk, wtedy okazało się że "mechanicy" nie mają pojęcia. Trzeba zadać proste pytanie z jakim luzem mają być łożyska do skrzyni na ogół dostawałem odpowiedź tam nie może być luzu ... a to jest odpowiedź błędna. Kiedyś to były czasy żeby otworzyć jakikolwiek warsztat to trzeba było mieć tytuł mistrza w zawodzie a nie zdolność kredytową. Jeżeli chodzi o wysyłki to kurcze nie wiem ile ta skrzynia waży ale obawiam się że ponad 30kg wysyłka wychodzi koło 70zł w jedną stronę Edytowane 19 Kwietnia 2013 przez hugh_h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szybi24 Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2013 To co hugh otwierasz ten warsztat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2013 (edytowane) warsztat warsztatem, ja po prostu mam taką pracę która mnie nie zajmuje 8hx5d dlatego zajmuje się wieloma rożnymi rzeczami dodatkowo. jeżeli trzeba wymienić łożyska to ok, problem jak pisałem jak coś będzie uszkodzone mocno to trzeba szukać części a z tym się rożnie schodzi, jeżeli w skrzyni trzeba wymieniać synchronizatory to sprawa powoli przestaje być opłacalna, bo w efekcie po zsumowaniu części i robocizny wychodzi używana skrzynia. no chyba że się odejmuje robociznę jak było w moim przypadku, co prawda ma komplet synchronizatorów na zbyciu bo ściągnąłem 2 co by trochę taniej mi mój wyszedł i się z nim bujam już kupę czasu - ale nie wiadomo czy będzie pasował. to samo dotyczy się łożysk, nie bardzo można je zamówić przed rozłożeniem bo na 100% to nie wiadomo czy będzie co miało być aczkolwiek tu nie powinno być jakieś wielkiej niespodzianki, gorzej gdy się po rozłożeniu okaże że nie ma ekonomicznego uzasadnienia na wymianę tych łożysk a komplet już czeka. niestety na niektóre łożyska musiałem czekać 2 tygodnie, złożenia igiełkowe chyba są 2 takie co wygląda na to że tylko przez ASO niestety cena pewnie ze 150zł szt a wypadało by wymienić chociaż to pod 5ka. kółko od wstecznego na ogół ma zęby wyrąbane bo ci co nie wiedzieli czemu zgrzyta to oświecam nie ma na R synchronizacji (w 99% autach na tą cześć świata), czasami można stępic ostre krawędzie ale jak są pęknięcia albo jest urwany ząb to raczej szukać nowej, tutaj też jest alternatywa bo rozmawiałem z gościem co napawa zęby potem idzie to do obróbki, nie wiem jak to się sprawdza generalnie z kilkom osobami rozmawiałem i mam 50/50 za / przeciw. kwestia tego jak szybko ma być skrzynia z powrotem, ja mogę nawet załatwić anodowanie na czerwono lub elektropolerowanie korpusu jakby ktoś sobie życzył. Edytowane 22 Kwietnia 2013 przez hugh_h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szybi24 Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Generalnie ciśnienia nie ma jak wróci to wróci jak będziesz chciał się podjąć to daj znać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.