Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Zamek i blokada otwierania


Pilot9314
 Share

Recommended Posts

Mam pytanko wymieniłem w nissanie zamek z tyłu ale ten miał inną wtyczkę niż moja (zrobiłem to) problem polega na tym że blokada otwierania od środka też jest inna (ten dzyndzelek) ma inny kształ i nie wystaje, Wydaję mi się że nie jest kompletny ;/ Drzwi nie otiwerają się od środka czy idzie to jakoś poprzestawiać czy trzeba rozbierać zamek ? Jutro porobię zdjęcia i powiem dokładnie o co chodzi ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest lukasz6

Witam miałem ten sam probkem z zamkiem. Tak na prawde potrzebujesz tylko środka. Rozbierz zamki i przełóż sobie. Cyba że silnik poszedl to masz pecha. Musisz wtedy lutować kostkę.

Link to comment
Share on other sites

No ale od blokady tej dla dzieci nie ma tam innego silniczka to jest tylko taki "kikut" co się nim albo blokuje albo nie ;) więc wydaję mi się że po prostu tego kikuta nie ma ;) Zresztą zrobię zdjecia i wstawię to będzie dokładniej wiadomo o co chodzi bo tak to nie nadziałamy ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest lukasz6

Jak masz w swoim kikut do zablokowania zamka to w tym drugim masz silnik który blokuje i przez to jest większy i ma większą kostkę do podłączenia elektryki. Wystarczy przełożyć środek. Wszystko pasje jeżeli chodzi o samo ryglowanie.

Link to comment
Share on other sites

Nie chodzi o ryglowanie - chodzi o ten wystający pstryczek-przełączniczek, jak się drzwi otworzy... To widać go tam. To jest zabezpieczenie dla dzieci, aby nie mogły otwierać drzwi od środka. No i u mnie jest ten kikut, jak to Pilot nazwał. Ale dlaczego w tym nowszym zamku miałoby nie być - nie rozumiem. Dawaj zdjęcia Pilot, to podumamy :-)

Edited by PawelSalata
Link to comment
Share on other sites

a nie da sie przeszczepic starego dzyndzelka do nowego zamka

Link to comment
Share on other sites

Koledzy powoli,spokojnie bo nie dojdziemy ładu ;) mowiłem ,że wstawię zdjęcie i będziemy myśleli co dalej no to wstawiam. Tak się prezentuje sytuacja :

97235012.jpg

Ten po lewej jest oryginalny,ten po prawej to ten kupiony z innej p12. Od razu powiem że tym "cyckiem" w zamku na prawym zdjęciu nie da się przesunąć i żadnym śrubokrętem w środku niego też :)

Edited by Pilot9314
Link to comment
Share on other sites

no dobrze ale powtórze pytanie skoro miałeś dwa zamki na wierzchu nie da rady przełączyć pstryczka do nowego u ciebie zamka???

Link to comment
Share on other sites

Co pisze o tym serwisówka...? Albo niech się wypowie ktoś, kto ma nowsze P12, po lifcie były chyba te zamki na wtyczki 6-cio pinowe. Jeśli ktoś taki zamek, z takim jajowatym zamiast "kikuta" posiada, to niech wyjaśni, jak się załącza i wyłącza blokadę przeciw otwieraniu drzwi od środka (czyli tą blokadę dla dzieci).

 

Może dlatego te nowsze zamki mają więcej kabli, bo ta blokada jest jakimś włącznikiem uruchamiana, elektrycznie bądź elektronicznie z deski rozdzielczej...

 

U mnie w instrukcji do P12 nie znalazłem nic na temat tych "innych" zamków, więc trzeba szukać kogoś kto posiada, no i używa blokady przeciw dzieciom.

Edited by PawelSalata
Link to comment
Share on other sites

no dobrze ale powtórze pytanie skoro miałeś dwa zamki na wierzchu nie da rady przełączyć pstryczka do nowego u ciebie zamka???

 

Zauważyłem tą usterkę jak już zamocowałem zamek i złozyłem całe drzwi ale po za tym nie wiem czy da się przełożyć kikuta bo nie jest on jak wykalaczka tylko to jest taki długi wygięty plasik, nie rozebralem 2 zamków majac je na wierzchu jak już wspominałem ;)

Link to comment
Share on other sites

Stawiam, że jest sterowany jakimś "prądem" z deski rozdzielczej ten "kikut" co go nie ma... No bo po co dawali by kabli więcej. Trzeba w elektryka się pobawić...

Link to comment
Share on other sites

Przeglądałem zdjęcia p12 po lifcie i nie doszukałem się żadnego przycisku. Może jakoś trzeba zmostkować te pozostałe przewody od zamka bo akurat w tych być może nie ma kikuta a jest guzik ? Najlepiej byłoby jakby ktoś uprzejmy poinformował nas kto ma zamek taki jak po prawej stronie na zdjęciu powyżej ;)

 

 

http://moto.allegro....2406021945.html

 

Na tej aukcji a 2 zdjęciu widać teko kikuta...wychodzi na to że jest on kompletny u mnie no to co jest grane w takim razie :) ?

 

http://moto.allegro....2434002198.html

 

Tutaj widać to jeszcze lepiej

 

http://moto.allegro.pl/nissan-primera-p12-zamek-tylny-lewy-i2434796319.html

 

I kolejne... po samym zdjęciu stwierdzam że to nie ma prawa wykonać ruchu...:D a więc co wciska się to ? wychodzi na to że od tego są te dodatkowe kable przy kostce ;)

Edited by Pilot9314
Link to comment
Share on other sites

Jestem na dobrej drodze do rozwiązania zagadki :-)

Link to comment
Share on other sites

I do jakich wnisków doszedłeś ;P ?

 

Jestem na dobrej drodze do rozwiązania zagadki :-)

 

Chyba wiem już o czym mówsz :)

Link to comment
Share on other sites

Tak jak pisałem na PRIV... zamek z Primery po lifcie, ma dodatkowe kable, które sterują blokadą rodzicielską z drzwi kierowcy - jest tam przełącznik.

Link to comment
Share on other sites

No więc tak to wygląda :

zdjcie228.jpg

 

Niestety nic nie dało...może ja coś źle łączę ?

Czarny - minus na akumulatorze

Zielony- plus na akumulatorze ... brak jakiejolwiek reakcji

 

Zółto-czarny -minus na akumulatorze

Zielony- plus na akumulatorze ... brak jakiejolwiek reakcji

 

Zółto-czarny z czarnym do minusa na akumulatorze do zielonego plus też nic nie daje :)

 

Ma ktoś pomysł ?

Link to comment
Share on other sites

Nie wykorzystałeś wszystkich opcji :-D

 

Ja bym sprawdził jeszcze zielony na minus, i do tego albo żółty na plus, albo czarny na plus. Choć strzelam że czarny to masa na stałe, a w zależności od tego, czy wtedy zrobisz ZIELONY MINUS - ŻÓŁTY PLUS albo ŻÓŁTY MINUS - ZIELONY PLUS to powinno klepnąć przełącznikiem. Chyba że sam ten przełącznik jest uwalony.

 

P.S. Rozbieralny jest ten zamek? Śruby, nity???

 

P.P.S. Centralny jak rozumiem zamyka i otwiera drzwi w poprawny sposób???

 

P.P.P.S :-) A może kable które już masz podłączone też biorą udział w procesie załączania/wyłączania blokady rodzicielskiej???

Link to comment
Share on other sites

a może ten automat działa przy zamknietych drzwiach i musisz zablokować zamek w pozycje zamkniete drzwi????

 

a masz auto europejskie czy angola

moze zamek z angole nie być kompatybilny elektryką ????

Link to comment
Share on other sites

 

moze zamek z angole nie być kompatybilny elektryką ????

 

No tak, bo tam przez prawe tylne drzwi wysiada się prosto na ulicę, a nie na chodnik - Nissan Primera P12 na pewno to wie i nie pozwala odblokować zabezpieczenia... spróbuj stanąć po drugiej stronie jezdni, aby drzwi były przy asfalcie, a nie przy chodniku. Na pewno wtedy będzie działać jak powinno.

 

Pomysł z zamkniętymi drzwiami natomiast, może być trafiony. Możliwe, że blokada ma możliwość działania dopiero po zamknięciu drzwi.

 

P.S. WLAD69 napisał że jak się wyłączy silnik, to blokada ustępuje, więc teoretycznie powinna blokada ustąpić u Ciebie z racji tego że nie są te kable połączone. Z drugiej jednak strony, zależy jak to jest sterowane. Spróbuj podłączać na stałe te przewody, nie tylko impulsowo stykać. Może zasilanie jednak powinno być cały czas aby blokada ustąpiła.

 

Albo po prostu, zamek ma ten element zepsuty. I nic nie da mieszanie kablami po akumulatorze.

Link to comment
Share on other sites

a może ten automat działa przy zamknietych drzwiach i musisz zablokować zamek w pozycje zamkniete drzwi????

 

Ręki sobie nie dam uciąć, ale raczej na zamkniętym próbowałem

 

a masz auto europejskie czy angola

Mam europejczyka

 

moze zamek z angole nie być kompatybilny elektryką ????

Ja nie powiedziałem, że zamek jest wyjęty z angola ,więc skąd te domysły ?

 

Rozbieralny jest ten zamek? Śruby, nity???

Jest plastikowa obudowa i pozamykana wygiętym metalem, ostatnie otwieranie starego zamka skończyło się połamaniem zatrzasków

 

Centralny jak rozumiem zamyka i otwiera drzwi w poprawny sposób???

Wszystko działa poprawnie po za otweraniem od wewnątrz

 

Centralny jak rozumiem zamyka i otwiera drzwi w poprawny sposób???

Skręcałem przewody i trzymałem połączone z akumulatorem nawet nie słychać było że coś buczy w środku

Link to comment
Share on other sites

Hmm... trzeba by kogoś z takim zamkiem i ze zdjętą tapicerką. Wtedy miernik w dłoń, no i znaleźć co i jak tam ma działać. Inaczej zgadywanka aż do bólu, no i nie można wykluczyć, że jednak ta blokada rodzicielska jest uszkodzona i zablokowana już po prostu zostanie... :-(

Link to comment
Share on other sites

A może to trzeba połączyć najpierw przycisk jakiś np od elektrycznych szyb albo centralnego zamka i dopiero pod te kable ? Ale wypiąć z kostki te od centralnego co są podpiętę, podłączyć kolorami do tych od rzekomej blokady i wtedy przyciskiem albo pilotem odblokować centralny zamek może ruszy bo zasada chyba ta sama

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...