Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

moduł doświetlania zakrętów


shadow76
 Share

Recommended Posts

Ostatnio znalazłem coś takiego:

 

http://www.sklep.had...?z=1&m=&id=3728

 

Mam Qashqaia Tekna z 2009 roku, z racji tego, że samochód ten został sprowadzony i nie mam jego specyfikacji sprzedażowej nie wiem czy jest on wyposażony w ESP. Dzwoniłem do Nissana ale dalej nie mam jasności, gdyż osoba, z którą rozmawiałem stwierdziła, że jeśli obok regulacji lamp nie mam wyłącznika ESP to raczej ESP mój samochód nie posiada, ale "raczej"

 

Zatem proszę o pomoc forumowiczów, czy Qashqai Tekna 1,5 dci z 2009 roku ma ESP? lub może ktoś wie jak to stwierdzić?

Link to comment
Share on other sites

taa, ale właśnie ja go nie mam, zatem nie mam ESP? czy mam ESP bez wyłącznika?

Czy nikt na forum nie ma takiego modelu i rocznika jak ja?

Link to comment
Share on other sites

taa, ale właśnie ja go nie mam, zatem nie mam ESP? czy mam ESP bez wyłącznika? Czy nikt na forum nie ma takiego modelu i rocznika jak ja?

 

W moim QQ nie bylo przelacznika regulacji swiatel, na badaniach technicznych podczas ustawiania swiatel mechanik stwierdzil ze nie mam regulacji. Wyjalem plastik z przelacznikami i znalazlem wolna kostke. zamowilem przelacznik na Allegro i mam regulowane swiatla.

 

Aha co ma wspolnego doswietlanie zakretow i ESP?

Link to comment
Share on other sites

Ostatnio znalazłem coś takiego:

 

http://www.sklep.had...?z=1&m=&id=3728

 

Mam Qashqaia Tekna z 2009 roku, z racji tego, że samochód ten został sprowadzony i nie mam jego specyfikacji sprzedażowej nie wiem czy jest on wyposażony w ESP. Dzwoniłem do Nissana ale dalej nie mam jasności, gdyż osoba, z którą rozmawiałem stwierdziła, że jeśli obok regulacji lamp nie mam wyłącznika ESP to raczej ESP mój samochód nie posiada, ale "raczej"

 

Zatem proszę o pomoc forumowiczów, czy Qashqai Tekna 1,5 dci z 2009 roku ma ESP? lub może ktoś wie jak to stwierdzić?

Jeśli nie masz włącznika to nie masz też ESP.

Dodatkowo możesz sprawdzić czy po włączeniu zapłonu pojawia Ci się w obszarze obrotomierza żółta kontrolka przedstawiająca auto w poślizgu oraz druga przedstawiająca napis ESP OFF. Jeśli Ci się nie pojawia to na pewno nie masz ESP. Jeśli się pojawia to masz problem bo aut bez wyłącznika ESP ale z systemem ESP nie było.

 

I faktyccznie - co ma esp do doświetlania zakrętów?

Edited by Synkro
Link to comment
Share on other sites

Chyba nie możesz mieć ESP i nie mieć wyłącznika.

Link to comment
Share on other sites

Guest ASDNISSAN

Chyba wszystkie Qashqaie z 2009 roku miały w standardzie ESP, wyłącznik powinien być. Może sprowadziłeś jakiegoś rozbitka w którym ktoś grzebał już ?

A ten moduł to całkiem ciekawy tylko czy nie wpłynie niekorzystnie na pracę instalacji elektrycznej.

Edited by ASDNISSAN
Link to comment
Share on other sites

hmm.... ktos ma taki options na pokładzie prowizoryczny lub fabryczny?

 

"Moduł CLM02 oprócz doświetlania zakrętów przy wykorzystaniu halogenów oferuje funkcje świateł dziennych. Podczas jazdy w dzień moduł świeci połową mocy żarówkami świateł drogowych co sprawia że pracują one jako dzienne."

info z linku podanego przez kolegę Cena: 307.00 zł

 

Miło jakby można było sobie zrobić tanim kosztem dodatkowe "użyteczne" drobiazgi typu doświetlanie zakrętów w nocy

Edited by luxs
Link to comment
Share on other sites

Samochód nie ma homologacji do używania halogenów jako dziennych, szczególnie przy świeceniu połową mocy.

Może być problem przy niektórych sytuacjach (kontrola, przegląd, wypadek, ...).

Link to comment
Share on other sites

Podczas jazdy w dzień moduł świeci połową mocy żarówkami świateł drogowych co sprawia że pracują one jako dzienne."

Nie jest to niestety zgodne z przepisami. I ze względu na homologację i na kolor świateł - świecą bardziej pomarańczowo. Na forum renault poruszali dosyć obszernie temat takich i podobnych modułów. Pokusili się nawet o opinię ITD. Wyraziła podobną opinię.

Ale wiele samochodów jeździ z takimi modułami. I diagności ze stacji diagnostycznych nie czepiają się tych wynalazków.

Każdy robi co uważa za stosowne.

Link to comment
Share on other sites

obok jest wątek o światłach do jazdy dziennej - z całą pewnością to one homologacji nie widziały :)

Link to comment
Share on other sites

Bardziej w kwestii doświetlania zakrętów porozmawiać można, gdyż dzienne już mam w oszczędniejszej technologii :)

Link to comment
Share on other sites

obok jest wątek o światłach do jazdy dziennej - z całą pewnością to one homologacji nie widziały :)

I tu się kolego mylisz światła dzienne powinny mieć i te porządniejsze (czytaj droższe) mają ja mam NSSC i mam homologację na piśmie oraz wytłoczone na reflektorach świateł, a światła długie nie mogą służyć za dzienne gdyż mają inaczej ustawioną wiązkę mimo tego że nie mają całkowitej mocy to mogą oślepiać kierowców jadących z przeciwka sam moduł doświetlania jako moduł doświetlania jest ciekawy i warto może o nim pomyśleć pytanie tylko ile kosztuje sam moduł i założenie bo to już na pewno będzie większa ingerencja w elektronikę samochodu niż światła dzienne.

Edited by agit11
Link to comment
Share on other sites

O ile masz homologację to OK.

Ale patrząc, gdzie różni wynalazcy instalują sobie te marne listewki diodowe, to ręce opadają.

 

Podsumowując: doświetlanie zakrętów to dobry pomysł, wykorzystywanie świateł drogowych - słaby. A diagności powinni zabierać dowody, podobnie jak drogówka.

Link to comment
Share on other sites

I faktyccznie - co ma esp do doświetlania zakrętów?

 

jeśli jest zamontowane ESP w samochodzie to ten moduł CLM czy jakos jak on się tam nazywa otrzymuje(z czytuje) informacje w jakim położeniu jest kierownica (skręcona: lewo, prawo i chyba kąt skręcenia) daje to informacje do modułu którą lampę ma zaświecić a kąt wychylenia/skręcenia kierownicy jest potrzebny żeby rozróżnić dwa typy doświetlania statyczne i jakieś tam (różnią się one kątem wychylenia kierownicy i momentem działania) niewiem czy dobrze wytłumaczyłem ale ja to tak rozumiem, wiec jeśli niema sie ESP to podobno nie można modułu zainstalować ale to trzeba się specjalisty pytać

 

 

 

Jeden z forumowiczów to montował i pisał o tym chyba w poście o akcesoriach do QQ

Edited by pavelsti
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Mam taki moduł w rocznym QQ. Podłączony pod magistralę CAN. Z początku nie chciał zadziałać, ale producent podłączył się z compem do złącza diagnostycznego i okazało się, że nissan coś zmienił w oprogramowaniu. Po małej poprawce zadziałało jak należy.

Link to comment
Share on other sites

Mam taki moduł w rocznym QQ. Podłączony pod magistralę CAN. Z początku nie chciał zadziałać, ale producent podłączył się z compem do złącza diagnostycznego i okazało się, że nissan coś zmienił w oprogramowaniu. Po małej poprawce zadziałało jak należy.

 

a wiesz może czy da się włączyć tylko funkcje doświetlania zakrętów i dojście do domu a resztę pominąć??

Link to comment
Share on other sites

Da się.

Prawdę mówiąc doświetlanie zakrętów halogenami vs. specjalnym reflektorem (miałem takie w Passacie) działa dość słabo.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...