Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Grzeje sie w korku wskaznik temp prawie na czerwonym


Gość Gutek1978
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Gutek1978

Witam nisann wp11.144 2001 1.8 b+g Zaczeło sie ciepło wiec problem z przegrzewaniem sie zaczeły a do rzeczy w moim nissanku jadąc w korkach zauwazyłem ze wskazowka od temperatury podchodzi pod czerwone pole troche mnie zdziwiło wiec odrazu ogrzewanie na maksa i troche spadło sytuacja sie powtarzała pare razy sprawdziłem na postoju wszystko ok wiatrak sie kreci temp w normie a w korku lipa grzeje sie. Wymieniłem termostat bo moze sie nie domyka albo nie otwiera do końca odpowietrzyłem tzn sam sie odpowietrza chyba ze gdzies sa odpowietrzniki jakies to dajcie znac i dalej to samo na postoaju do polowy na wskazniku temperatury, wiatrak sie kreci, rury dolna i gorna ciepła, chłodnica gora duł ciepła a w korku grzeje sie moze ktos podpowie co zrobic zeby sie tak nie grzał ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość opacinski

Jeżeli sprawdziłeś ,że płyn w chłodnicy jest pod korek i w naczynku wyrównawczym także/ to się robi na zimnym silniku bo można nieźle poparzyć/ oraz termostat, pozostaje ostateczność - czyli pompa wodna nie daje obiegu płynu. Wykluczam zarośnięcie rurek chłodnicy kamieniem , bo chyba nikt myślący nie leje do obiegu wody z kranu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Gutek1978

Płyny są a pompa zmieniana była w styczniu u mechaniora wiec raczej pompa działa,a jak sie odpowietrza go moze cos zle odpowietrzyłem przy wymianie termostatu ?? ale skoro grzeje i chłodzi .A wczoraj zauwarzyłem ze tylko jeden wiatrak sie kreci stojac przodem do samochodu to ten z prawej strony sie kreci a z lewej nie .Wiem ze jeden jest od klimy a klima wszystko działa czy to moze iec znaczenie??? i jeszcze jest tak za jak załączam klime to kreci sie ten sam wiatrak co i do chłodzenia to chyba raczej cos nie tak jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź wtyczkę od tego wiatraka, przy klimie załączają się dwa wiatraki i oba są do klimy i do chłodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Gutek1978

Dokładnie wtyczka a dokładniej w srodku silniczka od wiatraka kabelek sie zerwał rozebrałem silniczek przylutowałem go i smiga az miło tylko szczotki sie troche zuzyły juz

Temat uwazam za zamkniety dzieki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie ma smalcu/smietany pod korkiem oleju lub bagnecie???? - poczatki końca uszczelki pod głowicą

pod warunkiem sprawnych obu wiatraków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie mam ten sam problem. Wskazówka powinna być raczej w połowie, a moja jest tak na 3/4. Wiatrak włącza się przy 95 - 98 C ale jak jadę to co chwile patrzę czy się nie grzeje.

Edytowane przez Tyomaj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciagnać termostat i bedzie po sprawie. trzyma sie na 3 śrubach. uważać bo wyleci w cholere płynu / wody . U mnei sie grzało jak cholera , teraz wskazówka nie przekracza połowy , tak jak to mialo miejsce gdy termostat byl sprawny.

Edytowane przez demano
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo wymienić albo nie montować. ja póki co nie montowałem , sciągnąłem z niego tylko tą okrągłą uszczelke , obleciałem silikonem , zalałem wodą i na czas lata tak zostawie . na jesień wsadze nowy termostat i zaleje płynem do chłodnic..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Latem to nie sądze aby mogło coś złego się dziać , natomiast zimą już tak :) mi obecnie na instalacje gazową przełacza się po okolo 2 minutach po porannym odpaleniu , w ciągu dnia jest to niecała minuta i świadczy to o tym że silnik dość szybko dostaje właściwą temperature < mam sekwencje >

Edytowane przez demano
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do zalewania wodą to jestem przeciwnikiem.Raz że zakamieniasz układ a dwa że jak pompa wody przepuści to od płynu chłodniczego jej się nic nie stanie ,wycieknie otworem technologicznym natomiast w przypadku wody zatrze się łożyskowanie.Wode można lać ale jak już to do starego Ursusa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa jest nowo założona na gwarancji 2 lata więc może sobie przeciekać ;-) , od wody demineralizowanej nic mu nie będzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa jest nowo założona na gwarancji 2 lata więc może sobie przeciekać ;-) , od wody demineralizowanej nic mu nie będzie

dobrze że to przynajmniej jest woda demineralizowana chociaż płynu chłodniczego tym nie zastąpisz.Samo wyjęcie termostatu nie eliminuje problemu jest tylko dorażnym usunięciem przyczyny.Tak jak napisał kolega adambyw jazda na niedogrzanym silniku niczemu nie służy.Ja osobiście wolałbym rozwiązać problem teraz latem gdy jest ciepło a nie pozostawiać problemu do zimy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...