Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Grzeje sie w korku wskaznik temp prawie na czerwonym


Guest Gutek1978
 Share

Recommended Posts

Guest Gutek1978

Witam nisann wp11.144 2001 1.8 b+g Zaczeło sie ciepło wiec problem z przegrzewaniem sie zaczeły a do rzeczy w moim nissanku jadąc w korkach zauwazyłem ze wskazowka od temperatury podchodzi pod czerwone pole troche mnie zdziwiło wiec odrazu ogrzewanie na maksa i troche spadło sytuacja sie powtarzała pare razy sprawdziłem na postoju wszystko ok wiatrak sie kreci temp w normie a w korku lipa grzeje sie. Wymieniłem termostat bo moze sie nie domyka albo nie otwiera do końca odpowietrzyłem tzn sam sie odpowietrza chyba ze gdzies sa odpowietrzniki jakies to dajcie znac i dalej to samo na postoaju do polowy na wskazniku temperatury, wiatrak sie kreci, rury dolna i gorna ciepła, chłodnica gora duł ciepła a w korku grzeje sie moze ktos podpowie co zrobic zeby sie tak nie grzał ????

Link to comment
Share on other sites

Guest opacinski

Jeżeli sprawdziłeś ,że płyn w chłodnicy jest pod korek i w naczynku wyrównawczym także/ to się robi na zimnym silniku bo można nieźle poparzyć/ oraz termostat, pozostaje ostateczność - czyli pompa wodna nie daje obiegu płynu. Wykluczam zarośnięcie rurek chłodnicy kamieniem , bo chyba nikt myślący nie leje do obiegu wody z kranu.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gutek1978

Płyny są a pompa zmieniana była w styczniu u mechaniora wiec raczej pompa działa,a jak sie odpowietrza go moze cos zle odpowietrzyłem przy wymianie termostatu ?? ale skoro grzeje i chłodzi .A wczoraj zauwarzyłem ze tylko jeden wiatrak sie kreci stojac przodem do samochodu to ten z prawej strony sie kreci a z lewej nie .Wiem ze jeden jest od klimy a klima wszystko działa czy to moze iec znaczenie??? i jeszcze jest tak za jak załączam klime to kreci sie ten sam wiatrak co i do chłodzenia to chyba raczej cos nie tak jest

Link to comment
Share on other sites

Sprawdź wtyczkę od tego wiatraka, przy klimie załączają się dwa wiatraki i oba są do klimy i do chłodzenia

Link to comment
Share on other sites

Guest Gutek1978

Dokładnie wtyczka a dokładniej w srodku silniczka od wiatraka kabelek sie zerwał rozebrałem silniczek przylutowałem go i smiga az miło tylko szczotki sie troche zuzyły juz

Temat uwazam za zamkniety dzieki za pomoc

Link to comment
Share on other sites

a nie ma smalcu/smietany pod korkiem oleju lub bagnecie???? - poczatki końca uszczelki pod głowicą

pod warunkiem sprawnych obu wiatraków

Link to comment
Share on other sites

Właśnie mam ten sam problem. Wskazówka powinna być raczej w połowie, a moja jest tak na 3/4. Wiatrak włącza się przy 95 - 98 C ale jak jadę to co chwile patrzę czy się nie grzeje.

Edited by Tyomaj
Link to comment
Share on other sites

Wyciagnać termostat i bedzie po sprawie. trzyma sie na 3 śrubach. uważać bo wyleci w cholere płynu / wody . U mnei sie grzało jak cholera , teraz wskazówka nie przekracza połowy , tak jak to mialo miejsce gdy termostat byl sprawny.

Edited by demano
Link to comment
Share on other sites

albo wymienić albo nie montować. ja póki co nie montowałem , sciągnąłem z niego tylko tą okrągłą uszczelke , obleciałem silikonem , zalałem wodą i na czas lata tak zostawie . na jesień wsadze nowy termostat i zaleje płynem do chłodnic..

Link to comment
Share on other sites

Latem to nie sądze aby mogło coś złego się dziać , natomiast zimą już tak :) mi obecnie na instalacje gazową przełacza się po okolo 2 minutach po porannym odpaleniu , w ciągu dnia jest to niecała minuta i świadczy to o tym że silnik dość szybko dostaje właściwą temperature < mam sekwencje >

Edited by demano
Link to comment
Share on other sites

co do zalewania wodą to jestem przeciwnikiem.Raz że zakamieniasz układ a dwa że jak pompa wody przepuści to od płynu chłodniczego jej się nic nie stanie ,wycieknie otworem technologicznym natomiast w przypadku wody zatrze się łożyskowanie.Wode można lać ale jak już to do starego Ursusa.

Link to comment
Share on other sites

Pompa jest nowo założona na gwarancji 2 lata więc może sobie przeciekać ;-) , od wody demineralizowanej nic mu nie będzie

Link to comment
Share on other sites

Pompa jest nowo założona na gwarancji 2 lata więc może sobie przeciekać ;-) , od wody demineralizowanej nic mu nie będzie

dobrze że to przynajmniej jest woda demineralizowana chociaż płynu chłodniczego tym nie zastąpisz.Samo wyjęcie termostatu nie eliminuje problemu jest tylko dorażnym usunięciem przyczyny.Tak jak napisał kolega adambyw jazda na niedogrzanym silniku niczemu nie służy.Ja osobiście wolałbym rozwiązać problem teraz latem gdy jest ciepło a nie pozostawiać problemu do zimy.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...