demano Opublikowano 3 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2012 Cześć , Wymieniał ktoś może pompę sprzęgła w tym samochodzie ? dużo pracy ? jakich błędów uniknąć aby się nie zarobić na amen ? bo z tego co widzę całość trzyma się na 2 śrubach + wąż wysokiego ciśnienia. Jednak jest tam bardzo mało miejsca na manewry.. Jakieś wskazówki ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 Dlaczego chcesz wymieniać pompę Może wystarczy jedynie odpowietrzyć układ, albo wymienić uszczelnienia na tłoku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
demano Opublikowano 13 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2012 Dlatego że pedał strasznie strzela/trzaska i dźwięki wydobywają się z pompy. Generalnie dla kogoś kto będzie musiał zrobić taką operację : Trzeba sciągnąć plastikową półeczkę pod kierownicą , trzyma się an 3 śrubkach. Odkręcić jedną nakrędkę oraz jedną śrubę od strony kabiny , wyciągnąć zawleczke oraz tulejke z prowadnicy pedału sprzęgła , te czynności od środka auta. Ja wymontowałem jeszcze fotel kierowcy , jednak podobno wystarczy go odsunąć na maxa od tyłu. Pedał sprzęgła od razu można wymontować , ładnie schodzi Druga sprawa to demontaż od strony komory silnika. Należy odkręcić nakrętkę trzymającą pompę , łamaną gedorą Następnie odkręcić obejme trzymającą zbiorniczek na płyn od wspomagania , ja zrobiłem to płaskim oczkowo/terkotkowym kluczem , innej opcji dla odzyskania całej obejmy nie widze , mega kiepskie jest tam dojście , polecam oblać całość gwintu na obejmei WD40 tak aby łatwo dało się odkręcać. Odkręcić zbiorniczek wyrównawczy , odlaczyć wtyczke koloru brązowego i wysunąć wąż z pompy , poleci dużo płynu jeśli go nie odciągnelismy lub jeśli szybko nie złapaliśmy węża i nie zatkaliśmy go np palcem. No i najciekawsza rzecz , demontaż metalowego węża wysokiego ciśnienia. Zabrałem się do tego demontując po poradach kolegi od ktorego kupiłem pompę , filtra powietrza akumulatora. Dostajemy dostęp do rozdzielacza . I niby wszystko ladnie i pięknie ale wąż za cholere nie chciał sie ruszyć , nie mialem też dość odpowiedniego ciasnego klucza aby odkręcić ten wąż . Męczyłem się z tym ponad godzine... i nie udało się. Łatwiej było wsunąć płaski klucz w miejscu podłączenia tego węża do pompy zaraz przy karoseri , nakrętka puściła po paru sekundach..................... Po tym wszystkim pompa elegancko wychodzi bez żadnych problemów. Montaż w odwrotnej kolejnośći zajmuje okolo 30 minut + odpowietrzenie układu. Mi na całości zleciały prawie 3 godziny , jednak teraz wiem że mógłbym to zrobić w godzinę , całość pracy tylko wyglądała na bardzo skomplikowaną. Wreszcie nie słysze głupich strzałów i trzasków podczas wciskania pedału sprzęgła ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.