Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana pompy sprzęgła P11.144 1.8


demano

Recommended Posts

Cześć ,

 

 

Wymieniał ktoś może pompę sprzęgła w tym samochodzie ? dużo pracy ? jakich błędów uniknąć aby się nie zarobić na amen ? bo z tego co widzę całość trzyma się na 2 śrubach + wąż wysokiego ciśnienia. Jednak jest tam bardzo mało miejsca na manewry.. Jakieś wskazówki ?

Link to comment
Share on other sites

Dlaczego chcesz wymieniać pompę Może wystarczy jedynie odpowietrzyć układ, albo wymienić uszczelnienia na tłoku.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dlatego że pedał strasznie strzela/trzaska i dźwięki wydobywają się z pompy.

 

Generalnie dla kogoś kto będzie musiał zrobić taką operację :

Trzeba sciągnąć plastikową półeczkę pod kierownicą , trzyma się an 3 śrubkach.

Odkręcić jedną nakrędkę oraz jedną śrubę od strony kabiny , wyciągnąć zawleczke oraz tulejke z prowadnicy pedału sprzęgła , te czynności od środka auta.

Ja wymontowałem jeszcze fotel kierowcy , jednak podobno wystarczy go odsunąć na maxa od tyłu.

Pedał sprzęgła od razu można wymontować , ładnie schodzi

Druga sprawa to demontaż od strony komory silnika.

Należy odkręcić nakrętkę trzymającą pompę , łamaną gedorą

Następnie odkręcić obejme trzymającą zbiorniczek na płyn od wspomagania , ja zrobiłem to płaskim oczkowo/terkotkowym kluczem , innej opcji dla odzyskania całej obejmy nie widze , mega kiepskie jest tam dojście , polecam oblać całość gwintu na obejmei WD40 tak aby łatwo dało się odkręcać.

Odkręcić zbiorniczek wyrównawczy , odlaczyć wtyczke koloru brązowego i wysunąć wąż z pompy , poleci dużo płynu jeśli go nie odciągnelismy lub jeśli szybko nie złapaliśmy węża i nie zatkaliśmy go np palcem.

No i najciekawsza rzecz , demontaż metalowego węża wysokiego ciśnienia.

Zabrałem się do tego demontując po poradach kolegi od ktorego kupiłem pompę , filtra powietrza akumulatora.

Dostajemy dostęp do rozdzielacza . I niby wszystko ladnie i pięknie ale wąż za cholere nie chciał sie ruszyć , nie mialem też dość odpowiedniego ciasnego klucza aby odkręcić ten wąż . Męczyłem się z tym ponad godzine... i nie udało się.

Łatwiej było wsunąć płaski klucz w miejscu podłączenia tego węża do pompy zaraz przy karoseri , nakrętka puściła po paru sekundach.....................

Po tym wszystkim pompa elegancko wychodzi bez żadnych problemów.

Montaż w odwrotnej kolejnośći zajmuje okolo 30 minut + odpowietrzenie układu.

Mi na całości zleciały prawie 3 godziny , jednak teraz wiem że mógłbym to zrobić w godzinę , całość pracy tylko wyglądała na bardzo skomplikowaną.

 

Wreszcie nie słysze głupich strzałów i trzasków podczas wciskania pedału sprzęgła ;-)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...