helfi Opublikowano 6 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 Witam, mam mały problem. na początku nie działal wcale nawiew. Wg. rad kupilem tranzystor i opornik termiczny. Wyciągnąłem plytkę z radiatora z kostki obok pedalu gazu. Wymieniliśmy z kolegą tylko opornik termiczny bo kolega ponoć przemierzył tranzystor i stwierdził zenie ma nigdzie na nim zwarcia. Po wymianie tylko bezpiecznika nadmuch działa i klima ale brak jest regulacji mocy nawiewu. Teraz pytanie - Czy kolega się pomylił i wystarczy wymienić też ten tranzystorek na nowy czy to jeszcze coś innego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pilot9314 Opublikowano 6 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 a nie działa Ci tylko regulacja nawiewu czy np zmiana piosenek też ,jak odtwarzasz z płyty bo może klawiature na N-Form-ie szlag trafił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
helfi Opublikowano 6 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 wiesz co regulacja na przycisku 2 i 5 pokazuje na wyświetlaczu ze nadmuch niby zmienia na pasku postępu. Jednak nie czuć aby wentylator mocniej dmuchał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pilot9314 Opublikowano 6 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 Mówisz że wymieniłeś opornik termiczny tak ? A wymieniałeś może rezystor wiatraka dmuchawy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
helfi Opublikowano 7 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2012 nie, wymieniłem tylko opornik termiczny. Gdzie jest ten rezystor wiatraka , możesz podpowiedzieć więcej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pilot9314 Opublikowano 7 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2012 (edytowane) Powinien się znajdować w puszce obok pedału gazu, w tym tunelu co idzie koło prawej nogi kierowcy poczytaj tutaj dokładniej : http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/31828-p12wp12-niedzialajacy-nawiew-klimatyzacji-2002-r/ Edytowane 7 Lipca 2012 przez Pilot9314 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
helfi Opublikowano 8 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2012 Pilot napisłem że rezystor wymieniłem nie wymieniałem tranzystora. Ty napisałeś, że mam wymienic rezystor czy to twoje przejęzyczenie czy chodziło Ci o tranzystor który też jest na tej płytce ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pilot9314 Opublikowano 8 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2012 Chodziło mi o tranzystor mój błąd...Te nazwy wszystkie podobne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 8 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2012 Powinieneś wymienić oba elementy a to nie jest tranzystor tylko tyrystor , najlepiej kupić używany i będzie wszystko ok , koszt około 100 zeta i po kłopocie , wszelkie kombinacje zabierają Ci niepotrzebnie czas i regulacja będzie działała bez zarzutu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukipl Opublikowano 9 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2012 (edytowane) To jest akurat tranzystor MOSFET, a wszystko masz rozpisane na tej aukcji w sposób rewelacyjny i można dodatkowo kupić bezpiecznik. http://allegro.pl/2sk2500-k2500-2sd1297-d1297-nissan-honda-y33-g50-i2459484097.html Edytowane 9 Lipca 2012 przez lukipl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotro29 Opublikowano 9 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2012 Jak u mnie stanęły nawiewy kupiłem opornik termiczny 10A na 140stC,zamontowałem i lipa nawiew działał na największych obrotach bez możliwości regulacji. Dopiero zmiana na 3A na 133stC przyniosła dobry efekt wszystko działa OK już od półtora roku.Nie wymieniałem żadnych innych części tylko ten opornik termiczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukipl Opublikowano 10 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2012 Trzeba uważać na rodzaj obudowy bezpiecznika termicznego - czasami jest metalowa i jest połączona z jednym z końców bezpiecznika i po włożeniu do radiatora robi zwarkę i wentylator dalej pracuje na maxa. Oryginalny bezpiecznik ma obudowę chyba ceramiczną i jest odizolowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
helfi Opublikowano 14 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2012 (edytowane) Panowie jednak będę potrzebował dalszej pomocy, właśnie wróciłem z garażu i wygląda to tak. Wymieniłem też tranzystor i nic się nie zmieniło, chyba orócz tego, już nie pamiętam jak dokładnie było za pierwszym razem. Teraz wygląda to tak, że nawiew działa bardzo slabo na kabinę i można go wylączyć. Natomiast nadmuch na kabinę działa tak samo jak ustawię na 1 czy na 5 kresek czyli bardzo słabiutko dmucha. Regulacja wentylatora z klimy (ten duży za chłodnicą) działa i słychać jak zwiększa obroty natomiast w kabinie już właśnie tego nie słychać. Teraz pytanie co to może być czy czasem klapki z nawiewu nie otwierają się do końca ? Czy wentylator z kabiny jest zatarty, a może jeszcze coś innego ? Jak dobrać się do wentylatora z kabiny wie ktoś może ? Edytowane 14 Lipca 2012 przez helfi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom16 Opublikowano 19 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 Może to wina rezystora jedź do elektryka :nissan2: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.