Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nissan Juke 1,5 dCi - ocena użytkowników


casius
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów, przede wszystkim właścicieli Juke'a z silnikiem diesel'a.

Za dwa tygodnie odbieram swojego Juke'a z silnikiem diesla z salonu Max-usługa w Olsztynie: Tekna, machine brown, dodatki:

chromy: listwy drzwi, listwa dolna bagażnika, ramki świateł przeciwmgielnych.

inne: podświetlane progi, pakiet komfort i mata miękka bagażnika.

Proszę o opinie forumowiczów, którzy mają doświadczenie z silnikiem diesla (spalanie, rozruch zimą, praca silnika ogólnie, itp.). Osobiście umieszczę swoją jak najszybciej.

Dziękuję z góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale też Juke nie jest "ciężkim" samochodem, tak więc 1.5 dCi na pewno będzie go sprawnie napędzał. Ale słyszałem też opinię, że benzynowy 1.6 doskonale sprawuje się w tym samochodzie i daje masę frajdy z jazdy przy umiarkowanym spalaniu.

Na pewno DPF może być problemem, szczególnie w miejskiej jeździe. Ale niech wypowiedzą się koledzy, którzy mają Juke z takim właśnie silnikiem :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja żona jeździ Juke z silnikiem 1.5 dCi od kwietnia 2011.

Auta nie oszczędza. Generalnie trasa ok. 5-5.5 miasto 6.5-7.5 (klima) w Warszawie

Zrobione w warszawskich korkach prawie 27 tyś. km.

Wszyscy straszą DPF, to bzdura. NIGDY nie mieliśmy żadnych problemów z tym układem mimo, że prawie cały czas jeździmy w korkach.

1.5 dCi 110KM to silniczek bardzo elastyczny świetnie się spisuje w Juke. Należy pamiętać że diesel ma 6 biegowa skrzynię w przeciwieństwie do 5 biegowej benzyny lepiej się to spisuje na trasie.

 

 

klekocze, w zimie ciężko go dogrzać, filtr DPF (bywa bardzo problematyczny), Diesle nadają się doskonale do ciężarówek i traktorów, a nie do samochodów osobowych, a już szczególnie miejskich ;)

 

Nie mogę tego czytać, klekocze, dogrzanie, DPF, etc. Nie mamy z tym ŻADNYCH problemów.

Może takie problemy masz w X-Trail T-31 2.0 dCi ?

 

Diesle nadają się doskonale do ciężarówek i traktorów, a nie do samochodów osobowych, a już szczególnie miejskich ;)

 

I pisze to osoba która ma diesla, Dziwne, że go nie sprzedałeś i nie kupiłeś benzyny.

 

Niewątpliwą zaletą takiego trzęsącego i klekoczącego diesla o jakim piszesz (może X-Trail T-31 2.0 dCi) jest to, że sam potrafi się otrząsnąć ze śniegu zimą.

Edytowane przez xxyy777e
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz racje kiedyś wszytko się zepsuje. W przyszłości na pewno padnie DPF (sadza w tym momencie ładnie się wypala ale po spaleniu sadzy zostaje popiół podejrzewam, że jego resztki mogą zaszkodzić filtrowi DPF) wtedy wytnę go z auta i wgram nowy soft do silnika. Jest sporo firm które to robi i jest to tańsze od naprawy tego układu. Tym niemniej na razie nie narzekam, nic nie psuje się w samochodzie.

Edytowane przez xxyy777e
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie "uprzyjemniajmy" już chłopakowi zakupu :devil: . Człowiek zdecydował się na 1.5 dCi i tyle. Silnik ten ma swoje zalety. Niechaj Juke`owcy się wypowiadają ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za te złe i dobre opinie o silniku 1,5 dCi.

Przede wszystkim będzie to samochód na cotygodniowe przejazdy na trasie Olsztyn-Warszawa. Tak więc problem z DPF na razie odpada (odpukać). Wybrałem ten silnik przede wszystkim ze względu na w miarę małe spalanie (opinia forumowiczów na innym forum na temat tego silnika) i 6-stopniowa skrzynię biegów. 5-cio stopniowa w nowoczesnym samochodzie to moim zdaniem przeżytek. Chyba, że jest to silnik 190 KM, ale tego nie brałem pod uwagę ze względu na spalanie.

Nie mogę się zgodzić z jednym z przedmówców, że sliniki diesla nie nadają się do samochodów osobowych. Według mnie wspaniale spełniają swoją rolę nie tylko w mieście ale też poza nim (zwróćcie uwagę, że silnik 1,5 dCi ma taki sam moment obrotowy jak silnik benzynowy 190KM). Dzisiejsze diesle są bardzo nowoczesne i wciąż są sprzedawane przez (prawie) wszystkich producentów samochodów i według statystyk stanowią 40% sprzedaży.

Trochę odbiegłem od tematu.

Mam nadzieję, że niedługo będę mogł podzielić się moją opinią na temat silnika dCi. Tak się składa, że będzie to mój pierwszy diesel :whistle:

Dziękuję tym, którzy wyrazili opinię na podstawie swoich doświadczeń.

Do odbioru samochodu jeszcze 12 dni. Powoli leci ten czas...

Edytowane przez casius
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiada się , że jeden lubi blondynki a drugi brunetki. Podobnie z silnikami , każdy dobiera do swoich potrzeb ! I tak trzymać. Szerokiej drogi Kolego na stałej trasie Olsztyn -W-wa ! :wave: Wysoki moment obrotowy się przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a do tego nawet olej silnikowy do samochodów z układem DPF jest dużo droższy niż do silnika benzynowego.

 

Zależy gdzie kupujesz, ja ostatnio na przegląd przyjechałem z własnymi częściami i olejami. Za olej Elf Solaris 5W30 DPF 5 litrów zapłaciłem 82 zł netto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanie dotyczące cen przeglądów serwisowych. Bazując na wypowiedzi Strider'a, olej do silników z PDF jest droższy. Czy to jedyny płyn eksploatacyjny, część zamienna, itp., które czynią przegląd diesla droższym? Czy któryś z użytkowników diesla może podzielić się informacją na temat cen przeglądów swoich samochodów? Ewentualnie, oglibyśmy potem porównać je z przeglądami benzyniaków. A może przegląd diesla wychodzi jednak taniej?

Bardzo proszę o opinie.

Edytowane przez casius
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zerknij tutaj na ceny przeglądów. Generalnie nie tylko rodzaj silnika ma wpływ na cenę ale najbardziej, gdzie robisz przegląd i ile liczy serwis za roboczo-godzinę. Stawki są naprawdę bardzo zróżnicowane.

 

http://forum.nissank...eglad-aso-ceny/

 

Ja jestem raczej ciekaw czy po dwóch latach produkcji Juka, nissan wprowadził jakieś zmiany cokolwiek nowego w samochodzie ?

Czy np. system start-stop jest tylko w benzynie czy może będzie/jest w dieslu 2012 ?

Edytowane przez xxyy777e
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zerknij tutaj na ceny przeglądów. Generalnie nie tylko rodzaj silnika ma wpływ na cenę ale najbardziej, gdzie robisz przegląd i ile liczy serwis za roboczo-godzinę. Stawki są naprawdę bardzo zróżnicowane.

 

http://forum.nissank...eglad-aso-ceny/

 

Ja jestem raczej ciekaw czy po dwóch latach produkcji Juka, nissan wprowadził jakieś zmiany cokolwiek nowego w samochodzie ?

Czy np. system start-stop jest tylko w benzynie czy może będzie/jest w dieslu 2012 ?

 

Dzięki za link. Niestety nie zauważyłem żadnych zmian w wyposażeniu. Systemu start/stop nie było w opcji.

 

Czy ktoś się orientuje jakiej firmy są opony (17") zakładane w nowych Juke'ach?

Dzięki z góry.

Edytowane przez casius
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za link. Niestety nie zauważyłem żadnych zmian w wyposażeniu. Systemu start/stop nie było w opcji.

 

Czy ktoś się orientuje jakiej firmy są opony (17") zakładane w nowych Juke'ach?

Dzięki z góry.

 

Bridgestone Turanza - takie sa u mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę pocieszyć, że 1.5 dCi i 2.0 dCi klekoczą mniej niż 2.5 dCi Navary i Pathfindera...

Prosze tu nie oczerniac tych swietnych silnikow hehe :)

"Klekot" to mi sie kojarzy z jakims starym jelczem, czy tez FSO Lublin, ktorym to zdarza mi sie jeszcze jezdzic ;)

Dzisiejszych diesli raczej nie nazwalbym klekotami, ja np. bardzo lubie dzwiek diesla w Navarze, zwlaszcza na pierwszym biegu :)

No ale, co kto woli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

  Witam i mam taki dylemat. Mam możliwość zakupu w dobrej cenie od swojej siostry Nissana JUKE z silnikiem 1,5 110KM z przebiegiem około 100 tys km. Oczywiście przebieg jest autentyczny bo siostra go w 2011 roku kupiła w salonie. 

 Obawiam się jednak silnika 1,5 i chciałbym od was kilka porad. Słyszałem złe opinie na temat tych silników montowanych w Renaultach i Daciach. Największą moją obawą są problemy z obracającymi się panewkami i układem wtryskowym.  Czy w 2011 roku nadal ten silnik borykał się z tymi awariami ? W TVN Turbo słyszałem , że przy przebiegu 120 tys km lepiej profilaktycznie wymienić komplet panewek na nowe gdyż to kosztuje pięciokrotnie mniej niż ewentualny remont silnika . Prosiłbym o kilka porad , bo już   niedługo muszę podjąć decyzję czy kupić to auto czy sobie odpuścić i szukać czegoś innego . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...