Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Dźwięk kontrolki?


Dysten
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Przy jeździe pod dośc dużą górkę i na łuku jednocześnie usłyszałem piknięcie kontrolki (dźwięk dwu lub trzykrotny) podobny do dźwięku informującego o rezerwie paliwa.

W związku z tym, że byłem na łuku nie widziałem diod na desce rozdzielczej.

Pojechałem jeszcze raz tą samą trasą i niestety lub stety dźwięk już nie wystapił.

Paliwa w baku mam jakieś 4/5 więc to nie rezerwa.

Przypuszczam, że może to poziom oleju tyle, że za cholerę nie potrafię go sprawdzić (na zimnym, na rozgrzanym po zalecanych minimum 15 minutach postoju, itp., itd. - w różnych wariantach próbowałem).

Na oko oleju jest w sam raz z dużą przewagą na większą połowę, generalnie trudno jednoznacznie odczytać poziom oleju bo bagnet jest cały upaćkany, jakbym go nie czyścił i delikatnie wsadzał do silnika, zawsze masakra (we Fiacie tak nie było hehe).

W związku z tym mam dwa pytania:

- czy w Waszych Notach też ciężko jednoznacznie odczytać poziom oleju?

- czy przy włączeniu się kontrolki niskiego poziomu oleju w Note "odzywa" się sygnał dźwiękowy?

 

Za odpowiedzi z góry dziękuję.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Dysten
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po jeździe, faktycznie bagnet często jest upaćkany i ciężko jednoznacznie odczytać poziom oleju. Ale jak auto jakiś czas postoi, problemu nie ma.

 

Co do tego podejrzanego dźwięku - wiozłeś coś na siedzeniu pasażera ?

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Instrukcja obsługi strona 8-9 wskazuje, że poziom oleju należy sprawdzać na rozgrzanym silniku po odczekaniu min. 10 minut w celu spłynięcia oleju do miski.

Czy jest jakiś konkretny powód takiej kontroli?

Wcześniej olej sprawdzałem na zimnym gdy praktycznie całośc była w misce, tu instrukcja mówi wyraźnie o rozgrzanym silniku/oleju.

Kwestia poziomu oleju w moim tworze w ogóle nie byłaby przeze mnie poruszana gdyby nie ten dźwięk.

Na zimnym kreska jest bliżej maks. niż min.

Na rozgrzanym rzeźnia nawet jak postoi 1h, na większe marnowanie czasu mnie nie stać.

Co mogła oznaczać kontrolka dźwiękowa?

Dodam, że jadąc łukiem pod górkę miałem dość słuszną prędkość więc wszelkie płyny odbiegły od poziomu.

Dawno nie byłem w ASO i bardzo chętnie znów ich odwiedzę (żarcik).

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie miałem żadnych dźwięków ze strony ukladu smarowania.Olej zawsze wlewany do poziomu 3/4 i na cały okres używalności spokój.

Bagnet dobrze wytrzyj przed kontrolą,zawsze na odwrotnej stronie wskaźnika bedziesz miał prawidłowy odczyt,a nie upaćkany :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe też miałem dwa albo trzy razy piknięcia, wydaje mi się, że to było z audio, ale pewny nie jestem. Pojawiały się losowo i nigdy nie zaprzątałem sobie nimi głowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

był to prawdopodobnie sygnał akustyczny informujący - mylnie - o niskim stanie paliwa w zbiorniku. Takie przypadki były na tym forum już kiedyś opisywane. Błąd może pojawić się sporadycznie podczas manewru powodującego gwałtowne przelewanie paliwa w zbiorniku - np podczas gwałtownego skrętu przy dużej prędkości, wjazdu pod albo zjazdu ze stromego wzniesienia itp. Note nie posiada akustycznej sygnalizacji niskiego poziomu oleju - tylko kontrolka

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jerzyk1947

Witam

 

Przy jeździe pod dośc dużą górkę i na łuku jednocześnie usłyszałem piknięcie kontrolki (dźwięk dwu lub trzykrotny) podobny do dźwięku informującego o rezerwie paliwa.

W związku z tym, że byłem na łuku nie widziałem diod na desce rozdzielczej.

Pojechałem jeszcze raz tą samą trasą i niestety lub stety dźwięk już nie wystapił.

Paliwa w baku mam jakieś 4/5 więc to nie rezerwa.

Przypuszczam, że może to poziom oleju tyle, że za cholerę nie potrafię go sprawdzić (na zimnym, na rozgrzanym po zalecanych minimum 15 minutach postoju, itp., itd. - w różnych wariantach próbowałem).

Na oko oleju jest w sam raz z dużą przewagą na większą połowę, generalnie trudno jednoznacznie odczytać poziom oleju bo bagnet jest cały upaćkany, jakbym go nie czyścił i delikatnie wsadzał do silnika, zawsze masakra (we Fiacie tak nie było hehe).

W związku z tym mam dwa pytania:

- czy w Waszych Notach też ciężko jednoznacznie odczytać poziom oleju?

- czy przy włączeniu się kontrolki niskiego poziomu oleju w Note "odzywa" się sygnał dźwiękowy?

 

Za odpowiedzi z góry dziękuję.

 

Pozdrawiam

Ja też mam problem z dokładnym odczytem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Przyznam, że osobiście sprawdzam już tylko na zimnym (4/5 maksimum).

Przy rozgrzanym (po 20 minutach - coś a' la 3/4 maksimum) szkoda czasu, tylko dlaczego Nissan zaleca taki sposób pomiaru oleju.

Chyba, że wszystkie obecne marki tak zalecają, a pokutuje przyzwyczajenie?

Jak będę miał chwilę sprawdzę instrukcję Punto.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

nie wiem, sprawdzę

 

Pozdrawiam

 

Witam

 

Z tego co pamiętam Masz m. in. Clio IV, ciekawe co jest w instrukcji?

Nissan - Renault bliska rodzina, ciekawe czy jest identycznie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajrzałem i jest napisane:

 

Odczyt musi być przeprowadzony na płaskim terenie po dłuższym czasie od zatrzymania pracy silnika.

 

i jeszcze: uzpełnianie oleju na wyłączonym silniku np przed pierwszym uruchomieniem pojazdu w danym dniu

 

Aha i mam wskaźnik po odpaleniu, którego wskazania zgadzają się z bagnetem, sprawdzałem wielokrotnie

Edytowane przez was79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajrzałem i jest napisane:

 

Odczyt musi być przeprowadzony na płaskim terenie po dłuższym czasie od zatrzymania pracy silnika.

 

i jeszcze: uzpełnianie oleju na wyłączonym silniku np przed pierwszym uruchomieniem pojazdu w danym dniu

 

Aha i mam wskaźnik po odpaleniu, którego wskazania zgadzają się z bagnetem, sprawdzałem wielokrotnie

Witam

 

Czyli w przypadku Renault zaleca się kontrolę na zimnym lub prawie zimnym silniku.

Co do Note to w kwestii wskaźników jest nieco biedny w stosunku do konkurencji, nie wspominając o dokładnym wskaźniku poziomu oleju, co jakby nie patrzeć jest istotne.

Czerwona kontrolka czasami może okazać się zbyt późnym komunikatem.

Generalnie dbam o płyny, powietrze w kołach i podobne użytkowe sprawy ale kontrola poziomu oleju w Note na rozgrzanym silniku jest ponad moje siły (kwestia gęstości rozgrzanego oleju, czas wyciągnięcia bagnetu, poziom na bagnecie to tam gdzie ledwo jest "zmoczony" w wyniku grawitacji czy tam gdzie jest bardziej brązowy).

Dlatego sprawdzam już tylko na zimnym.

Dziękuję za zaangażowanie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Czeslaw4

Witam

 

Ja zawsze sprawszam stan oleju przy zimnym silniku, to znaczy przed rozpoczęciem jazdy danego dnia, jest to najbardziej prawidłowy pomiar, ponieważ olej spłynie do miski olejowej i powiniem być pomiędzy kreskami (najlepiej pośrodku).

Z doświadczenia wiem, że wskazanie po około 15 - 20 minutach od unieruchomienia rozgrzanego silnika bardzo niewiele różni się od wskazania przy zimnym silniku. Jadynym mankamentem jest trudność sprawdzenia, ponieważ bagnet jest umazany i trzeba go wycierać i ponownie włożyć do pomiaru.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Mam takie pytanie sygnalizowanie dźwiekiem, lekko odbiegające od tematu. Sygnalizacja dźwięku jest na niezapiętych pasach to wiem, a czy w moim note będzie sygnalizacja małej ilości paliwa? Notes z 2006 r silnik 1`4, benzyna (szczeże, to wątpie:P)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanie sygnalizowanie dźwiekiem, lekko odbiegające od tematu. Sygnalizacja dźwięku jest na niezapiętych pasach to wiem, a czy w moim note będzie sygnalizacja małej ilości paliwa? Notes z 2006 r silnik 1`4, benzyna (szczeże, to wątpie:P)

Tak /przynajmniej ja mam /

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak,w momencie oświecenia księgowego powinny być trzy gongi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na YOU TUBIE był kiedyś filmik...Pani puści ręczny :D ta pani najwidoczniej w Seicento nie miała gongu...cóż to tylko Fiat :D

Targała tą wyścigówką  z zablokowanymi kołami z tyłu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...

Witam w nissan juke z 2012 pojawiła się sygnalizacja dzwiękowa (może jakiejś awarii) co 30sekund sygnał "plum"- może ktoś uprzejmie wyjaśni o co chodzi. Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...