Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Nie wchodzi na obroty i kontrolka check się świeci


popowe
 Share

Recommended Posts

Witam. Mam następujący problem. Auto wczoraj postawiłem w garażu jak co dzień i dziś kiedy chciałem wyjechać zauważyłem, że świeci się kontrolka check oraz auto nie wchodzi na obroty oraz przy próbie dodania gazu kopci jak dwusuw. Poprzedniego dna byłem na grzybach w lesie było błoto i kałuże po powrocie auto umyłem i wstawiłem do garażu a dziś taki zonk. Sprawdzałem przepływomierz, na wolnych obrotach na 5 pinie są 2V a przy próbie dodania gazu ( trochę wzrastają ale objaw jest jakby paliwo nie dochodziło) jest 3,5V Paliwo dochodzi powietrze też. Wężyk na turbinie do podciśnienia nie jest sparciały. Gdzie szukać zonka?

Link to comment
Share on other sites

Nie podpinałem go pod komputer. Przepływomierz zmierzyłem ręcznie miernikiem tak jak doradzono mi w innym wątku.

 

Właśnie wróciłem z diagnostyki która wykazała "że zawiesił się nastawnik pompy wtryskowej"

Rozbierał to ktoś kiedyś? są z tym jakieś problemy?

Link to comment
Share on other sites

pompa boscha

 

nastawnik rozebrany i zmontowany nic szczególnego tam nie było. Wszystko chodzi lekko. Dziś może dostane na próbę drugi przepływomierz to się zobaczy

 

Wymiana przepływki nie pomogła. Nie mam już pomysłów co się mogło zdarzyć. Jak jest zimny to się check świeci ale pracuje normalnie, jak się choć trochę podgrzeje już kaszle kopci i nie chce wchodzić na te obroty, nie ma siły jechać. POMOCY !!!

Link to comment
Share on other sites

Guest opacinski

Ja zaczynam w takich przypadkach od podstawy, czyli świece zapłonowe i dopływ paliwa. Dopiero jak to wszystko gra szukam dalej :wave:

Link to comment
Share on other sites

Auto odstawiłem do warsztatu

Jak go na PRAWIĄ NAPISZĘ CO BYŁO . Powoli muszę się przyzwyczajać do rozstania z nim i tym forum :(

I powoli będę się żegnał z forum. Bo niestety terrano jest dla mnie za drogi a innego konkretu nissan już nie ma w swej ofercie no chyba, ze cheery ale te są już nieco leciwe

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

No dobra, ktoś tam wykrakał żeby nie chwalić że niby auto w całości już ogarnięte.

Utknąłem na trasie z błędem silnika. Nic nie wskazywało na jakiekolwiek niedomagania silnika. Zapaliła się złośliwa lampka i auto przeszło w tryb serwisowy. Silnik wkręca się samoczynnie na 1300 obr i nie reaguje na pedał gazu. Zmieniam biegi do 3 i silnik sam się napędza ale nie wyżej niż te 1300obr

Auto odstało chwilę po odpaleniu lampka się już nie zapala ale po przejechaniu delikatnym kilkudziesięciu metrów powrót utrapienia.

Po długich testach zauważyłem prawidłowość że jeżeli pojadę przez kilkadziesiąt metrów na wyższym biegu poniżej 2000obr łapie jakiś błąd.

 

Odpięcie przepływki nie spowodowało żadnej różnicy tzn podobny objaw: jakiś czas jedzie a potem błąd.

 

Jak nie wyskoczy check engine to śmiga jak wariat i swobodnie się wkręca powyżej 3500 obr.

 

Potencjometr gazu wykluczam a więc co:

1 przepływomierz

2 wtrysk sterujący

3 nastawnik w pompie

?

 

A co radzi drogie BRAWO?

 

Dziś czeka mnie excytujący powrót do domu 130km a w poniedziałek poszukiwania obczajonego elektronika który się w to dziwne złącze podepnie.

 

Podobny objaw jak w tym temacie http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/49609-calkowite-odciecie-ale-nagle/?hl=przep%C5%82ywomierz&do=findComment&comment=611666

Edited by Dżem
Link to comment
Share on other sites

Ale to gniazdo nic ciekawego nie wnosi bo nadal jest to odb I a tylko standard wtyku od odb II.

Edited by Dżem
Link to comment
Share on other sites

Chyba każde auto po 2000r musi mieć OBD2  , tak przynajmniej słyszałem, że to był wymóg jakiś czy coś .

 

Nie mniej jednak nawet 14 pinowy taki jak ja mam "miga"  błędy (lub ich brak ), a wystarczy tylko zewrzeć odpowiednie piny i już w przybliżeniu wiemy co tam mu dolega ;)  

Link to comment
Share on other sites

Gdzieś doczytałem że Terrano nie miało ODBII tyko ODBI a po 99r zmienili tylko standard wtyczki. I weź teraz obczaj które to piny żeby czegoś nie upalić?

Link to comment
Share on other sites

Dziwne to gniazdo mam ale 16 pinów jest. Z rozpiski ODB II widzę że jest szansa chyba tylko na protokół ISO.

Właśnie zamawiam Skaner diagnostyczny U480 Can OBD2

Link to comment
Share on other sites

Nie, bo dziś przyszedł tester i wieczorem zacznę szperać nim o ile sobie poradzę.


ODBII z tego co się wczytałem w opisy pinów wtyczki ma styki kilku typów komunikacji m.in. can, iso i coś tam jeszcze plus wolne piny dla producentów. I to właśnie na tych pinach widocznie producenci mogą wystawiać różne komunikaty. Być może są też wystawione styki do wybłyskania błędów za pomocą zworki. Sukces jest ukryty w rozszyfrowaniu opisu pinów przez nissana.  

Link to comment
Share on other sites

Scaner działa, niestety błędy się nie zachowały. Czyżby znikły po rozpięciu na dłużej aku. i zwarciu na koniec klem? Albo się wykasowały po zrobieniu 130km bez usterki.

Testował ktoś jak jeździ 2,7 tdi po odpięciu przepływki?

Link to comment
Share on other sites

Hmmm. No więc jak to możliwe? Skaner nie odczytał czy się nie zapisały?

Ktoś mi podpowiada żeby kabelki przy pompie obadać czy coś nie przełamane bo może nie docierać sygnał do pompy i nie nie ma wtedy błędu w compie.

Link to comment
Share on other sites

Przepływkę odepnę. Może zastniały błąd nie był krytyczny dla pracy silnika i się wykasował.

No i wszystkie dostępne wtyczki ponabijam wazeliną techniczną. Żeby powytrawiało, przesmarowało i poprawiło kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...