Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Anemiczna klimatyzacja manualna


JerzyR
 Share

Recommended Posts

Czy osoby jeżdżące NOTE 1.4 benzyna z klimatyzacją manualną mogłyby potwierdzić moje spostrzeżenia dotyczące działania klimatyzacji.

IMHO siła nawiewu jest dość słaba, dopiero na 4 może być, ale szału nie ma. Przy zamkniętym obiegu powietrza jest trochę lepiej.

Temperatura z otworów jest mało zimna.

Porównuję z moim obecnym autem, tj. Hyundai i30cw.

Może się czepiam.... Przy czym moja żona też twierdzi, że klima działa raczej słabo.

Moje pytanie jaka powinna być/jaką macie temp. w kratkach nawiewu. Nie wiem jak zmierzyć siłę ciągu/nadmuchu?

Link to comment
Share on other sites

Zmierz poprostu temp. powietrza wylatującego z nawiewów. Jeżeli dmucha słabo to zainteresuj się filtrem kabinowym, jak będzie filtr zawalony to będzie klima do kitu i bedzie słabo dmuchało, a jeżeli wymiana filtra nie pomoże to serwis klimy cię czeka. Jak chodzi klima to podnieś maskę i sprawdź ciepłotę rurek, gruba powinna być lodowata.

Link to comment
Share on other sites

Jerzy,no cóż,klima w Note nie powala...niestety takie też jest moje zdanie.Ale na dłuższych trasach daje radę.

Generalnie nadmuch im dalej tym lepiej dmucha :D na III zakresie jest mocno wyczuwalny i na ucho :D i percepcyjnie :D

A jeśli używasz klimy to tylko przy zamkniętym obiegu,bo inaczej mieszasz cieply nawiew.

Link to comment
Share on other sites

Ale jeżeli na zamkniętym dmucha bardziej niż na otwartym, to raczej jednoznacznie wskazuje to na filtr kabinowy, kwalifikujący się do wymiany.

Link to comment
Share on other sites

Tys prowda :D

Link to comment
Share on other sites

Hm. mi nawiew działa dobrze- przy 33st C jest dość chłodno na 2 biegu wentylatora- w zeszłym roku miałem przegląd klimatyzacji w ASO. Ogólnie to rzadko korzystam z 2 biegu.

Link to comment
Share on other sites

No to też jest różnica,bo u mnie żeby rozkulać klimę to muszę mieć 3 bieg dmuchawy włączony.

Link to comment
Share on other sites

No jaaa!Dyć prowde godom! :D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Dziś zmierzyłem skuteczność mojej klimy po 2.5 użytkowania samochodu. Klima jak na razie nie była dobijana. I wyglądało to tak: Temperatura zewnętrzna wskazywana przez komputer: 30-31 stopni. Nawiew na pierwszym biegu, obieg otwarty. Po kilku minutach jazdy temperatura nawiewanego powietrza oscylowała w zakresie ok. 7 - 8 stopni C. Chyba całkiem dobrze :).

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
Guest mike12345

U mnie przy kratce wentylacyjnej przy maksymalnym chłodzeniu powietrze spada do 11 stopni. Mierzyłem w upale na biegu jałowym, więcej nie chciało spaść? Jak jest u was?

Edited by mike12345
Link to comment
Share on other sites

Na biegu jałowym możesz nie mieć zadowalającego efektu.Przecież sprężarka napędzana jest przez silnik,więc im wyższa prędkość obrotowa silnika tym większa efektywność klimy.

Porównaj to co pisałeś Ty ,a co pisał Ranger,...po kilku minutach jazdy....

Link to comment
Share on other sites

Dodatkowo chłodnica klimatycacji aby układ działał wydajnie mysi być efektywnie chłodzona.  A efektywne chłodzenie będzie tylko podczas jazdy. Zatem myślę, że jak na pracę na biegu hałowym jest nieźle. Zmierz podczas jazdy a będzie jeszcze lepiej :).

Link to comment
Share on other sites

Panowie,

 

czy jest jakieś zagrożenie jeżeli dłuższą jazdę odbędzie się obiegu zamkniętym ? Czy może bardziej jest wskazana jazda na otwartym ?.Słyszałem taką opinie że przy zamkniętym jest opcja zatrucia.

Link to comment
Share on other sites

Cieżko powiedzeć, czy jazda na obiegu zamkniętym może doprowadzić do zatrucia. Samochód mie jest w 100% szczelny. Zamknięcie obiegu nie oznacza, że do samochodu nie dostaje się powietrze. Wietrzony jest np. bagażnik (w progu od środka widać nawet otwory wentylacyjne). Tylna pólka "szczelna" nie jest, ta więc powietrze dostaje się do samochodu min. i tą drogą. Na pewno jednak nie zaleca się się długiej jazdy na obiegu zamkniętym, bo wtedy świeżego powietrza dostaje się do samochodu znacznie mniej niż normalnie. Generalnie obieg zamknięty służy do szybkiego ogrzania i zchłodzenia wnętrza. Po tym powinno się go "otworzyć".

Link to comment
Share on other sites

Panowie,

 

czy jest jakieś zagrożenie jeżeli dłuższą jazdę odbędzie się obiegu zamkniętym ? Czy może bardziej jest wskazana jazda na otwartym ?.Słyszałem taką opinie że przy zamkniętym jest opcja zatrucia.

Auto całe zaparuje od wewnątrz już po 10 min.

Link to comment
Share on other sites

Nie koniecznie ;). Ostatni zapomniałem przełączyć i przejechałem na zamkniętym ze Szczecina do Stargardu i nie zaparowało ;). Tylko zimno okrutnie się zrobiło w samochodzie :D. Ale oczywiście w okresie jezienno zimowym to nawet szybciej niż w 10 minut ;).

Link to comment
Share on other sites

Latem cały czas jeżdżę na zamkniętym i miasto i trasy.ŻYJĘ! :D

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Ja kupiłem Note tylko że starego 2006 w zimie, mały przebieg tylko 80tyś to na diesla bardzo mało. no i teraz w czasie upałów stwierdziłem że klima nie działa. to znaczy na wolnych obrotach w miarę chłodzi ale non stop nawiew na 4 a jak daję gazu to z nawiewu leci ciepłe powietrze.Więc pewnie jest coś popsute.Pytanie tylko co? I w dodatku wyjechałem do Holandii na sezon i tu naprawa to droższa o 3 do 4 razy niż w polsce.Koszt  za godzine to monimum 50euro(masakra). Acha no i jak silnik spadnie na wolne obroty to coś się tam włancza jakaś pompa czy coś no i jak już wcześniej wspomniałem na wolnych obrotach klima chłodzi lepiej ale i tak niema szału.

Proszę o pomoc!!!

Link to comment
Share on other sites

musisz uzupełnić czynnik chłodzący ale koniecznie w opcji ze sprawdzeniem szczelności.To podstawa ,koszt ok.150zł.Jeśli działa to znaczy że nic nie jest popsute tylko właśnie może być brak czynnika ew. jakaś nieszczelność.Wymień też filtr kabinowy.

Edited by manix
Link to comment
Share on other sites

Dzięki za szybką reakcje.

Wczoraj byłem w warsztacie i zapłaciłem 50Euro. no i niby działało i nie wykazało nieszczelności  chyba że jest to coś bardzo małego.U gury pod maską zauważyłem ta rurka aluminiowa po takim jakby złączeniem była strasznie mokra aż z niej kapało ale to może normalne bo ta ma być zimna więc się skrapla. No i też dziwne że na wolnych obrotach lepiej chłodzi a jak dam gazu to po jakiejś chwili powietrze robi się cieplejsze.

i gdy spada na wolne obroty to coś się tam załancza i to na pewno od klimy bo jak ją wyłącze to  nic wtedy nie słychać.

 

Z góry dzięki za podpowiedzi!!!

Link to comment
Share on other sites

Czy w warsztacie  spuszczali ci cały płyn i próbę robili azotem który zarazem osusza układ...? Przy dodaniu gazu klimatyzacja powinna chłodzić mocniej. Jeśli jest odwrotnie to możesz mieć zawalony osuszacz. Wówczas w układzie wraz z płynem i olejem znajdują się drobiny wody które przymarzają zatykając kapilary. Nie ma obiegu i miast chłodzić grzeje, Nowy osuszacz to wydatek 50-80 zł. a wygląda jak na zdjęciu. Dobry fachowiec przy dobiciu klimy powinien dodać odrobinę płynu fluorescencyjnego. Robi się to po to, że przy następnej wizycie w promieniach lampy UV widać na złączach i pozostałych elementach czy są wycieki.

 

post-57255-0-92770900-1402178011_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

To co się włącza na wolnych obrotach to kompresor klimatyzacji. Moim zdaniem należy sprawdzić prezostat (czujnik ciśnieniowy).

Link to comment
Share on other sites

Tester ma rację.Przy zwiększonych obrotach masz zwiększone ciśnienie sprężania,a co za tym idzie mocniejsze schłodzenie.Możesz mieć zawalony filtr.Poza tym nigdy ,na żadnej rurce nie powinno być objawów wycieków,czy zawilgocenia.

Link to comment
Share on other sites

tak


To był nowy sprzęt i wszystko robił automatycznie i na samym początku było wyprórznianie . Całość trwała około 25 minut. Nie wykazała nieszczelności. Zaraz po zakończeniu jak sprawdzaliśmy to chłodziło jak talala a jak jechałem to wyłączyłem ponieważ było dość chłodno,dopiero wczoraj było prawie 30 w cieniu i wtedy dzień po  nabiciu klimy zauważyłem wyżej wymienione problemy. Włączałem też obieg z zewnątrz i wtedy troszke nawiew słabł. No i rurka ta grubsza od strony silnika w miejscu gdzie idzie na duł od takiego jakby złącza z taką (M8 śrubką ) byłą bardzo mokra a nawet kapało . Myślałem że to normalne bo ona była lodowata zimna.Do tej pory byłem bardzo zadowolony z notesika bo jest bardzo oszczędny i wygodny jak na swoją klase oczywiscie aż do tej pory. Ogulnie problem polega na tym ze jeśli będą tu szukać cały dzień to mnie skasują min.40euro za godzine bo części to są trochę droższe niż w polsce.

Dlatego wielkie dzięki za podpowiedzi.


Sprawdziłem dziś jeszcze raz i na postoju nawet coś tam chłodzi ale bez rewelacji i to na ful a jak dodam obrotów to odrazu ciepłe powietrze i rurka ta pierwsza (gruba od silnika)zrobiła się wilgotna

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...