TESTER 1956 Opublikowano 10 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2014 Usługa trwała 25 minut. W tym czasie to on ściągnął, jedynie bo tak działa automat, cały czynnik a następnie doładował nową porcję. Nie sądzę by w tym czasie sprawdził szczelność układu. Właściwe sprawdzenie szczelności to nabicie układu azotem i potrzymanie układu przez jakiś czas pod obranym ciśnieniem. Dopiero po upływie dajmy na to 15-30 minut można określić czy następuje spadek ciśnienia czy nie. Przy drobnym wycieku na złączu choćby w ciągu 5 minut nic nie stwierdzi. Nawet 30 minut to czasami za krótki okres dla zdiagnozowania nieszczelności. Dlatego mechanik dodaje, powinien dodać, czynnik fluorescencyjny by, tak jak w Twoim przypadku, móc po zgłoszeniu reklamacji sprawdzić czy nie ma nieszczelności. W przypadku zapchanego osuszacza po włączeniu klima działa jak należy dopiero po pewnym czasie gdy układ się dostatecznie schłodzi w parowniku może, jeśli tam zawędruje woda, przyłapać i wówczas nie chłodzi. Może masz jakąś nieszczelność jednak i czynnika ubyło a wówczas klima nie działa jak powinna. Bo skoro u fachowca działało to sprężarka i pozostałe elementy powinny być sprawne. Chyba że coś raz zadziała raz nie. W ramach gwarancji pousługowej powinien raz jeszcze sprawdzić co i jak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 10 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2014 Tester,automat jak wysysa czynnik również sprawdza szczelność.Powoduje próżnię kontrolowaną.Jakakolwiek nieszczelność spowodowałaby spadek próżni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krisnlpl Opublikowano 10 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2014 No i tak też się stało. jak napisałeś Tester. po prostu nigdy nie musiałem napełniać klimy bo zawsze wszystko było ok.A teraz już wiem mniej więcej co i jak. Dziś lub jutro pojadę do kolesia i powiem mu żeby sprawdził szczelność itd. Wczoraj jak jeżdziłem to niby chłodziła w czasie jazdy i postoju ale nie tak dobrze jak powinna. wczoraj kupiłem bagażnik dachowy orginalny (super sprawa, szybki montaż na zatrzaski) i przy okazji zapytałem o klime bo też goścviu miał notesa i mówił że u niego to chłodziło super i mówił że jego notes od 100 do 150 km na godz. prowadził się super. Aa mój ma delikatną podsterowność,ale to ponoś łożyska w kielichach mogą być zardzewiałe lub zużyte. Dam znać jak się zakończy sprawa z klimą bo mówiłem kolesiowi aby sprawdził czy system jest szczelny o on nie zrobił tego jak należy. dzięki. No i rurka ta gruba zimna wczoraj też była mokra że aż cię z niej kapało. Acha i słyszałem też że jak zbyt duże ciśnienie w nabite w systemie to też może żle dziłać klima Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NOE Opublikowano 10 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2014 (edytowane) Mokra rurka to prawidłowy objaw, woda zawsze będzie się skraplać na zimnym elemencie.Jeśli miałeś czynnik(freon) w układzie w odpowiedniej ilości to układ masz szczelny .Po nabiciu klimy facet powinien zmierzyć temperaturę nawiewu. Sprawdź jak masz ustawione pokrętło od ogrzewania. Edytowane 10 Czerwca 2014 przez NOE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 10 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2014 (edytowane) Tester,automat jak wysysa czynnik również sprawdza szczelność.Powoduje próżnię kontrolowaną.Jakakolwiek nieszczelność spowodowałaby spadek próżni. Nie zgodzę się.Tester ma rację.Autopsja ,micra k12 automat nie wychwycił nieszczelności na wężu(opisywałem rok temu) Dopiero czynnik fluorestencyjny , okulary i znaleziono wyciek.Ale musiałem dwa razy jeździć.Wydruk z automatu pokazywał układ szczelny. Edytowane 10 Czerwca 2014 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sobkon Opublikowano 11 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2014 W nowych modelach tj. od 2013 r . Do klimatyzacji wpompowywany jest już inny gaz nazywa się jakoś tak S..Y...eF .w serwisach nazywają go syf.Kupiłem tydzień temu nówke sztuke z salonu i okazało sie że w klimatyzacji nie mam tego czynnika chłądzącego. Ale to dopiero był początek problemów , własnie wtedy dowiedziałem sie iż tego gazu w Polsce prawie nigdzie nie ma ,jest jeszcze problem z końcówkami ,gdyż nissan zmienił także średnice gwintów przez które tłoczylo sie gaz do klimatyzacji.Udało się w Radomiu w salonie KIA , a napelnienie kosztuje bagatela 700 zł. Oczywiście dla mnie bylo to w ramach gwarancji .Salon Nissana pokrył koszty , ale piszę to żeby przestrzec innych . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 11 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2014 Nabicie 700 stówek,to i tak połowa mniej jak straszyli.A nie proponowali zamiast tego SYFU poprzedni? W Hyundaiu już ponoć wyczaili i maja końcówki na zamianę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sobkon Opublikowano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2014 Narazie tych koncowek i gazu jest w Polsce bardzo malo wiec u tych ktorzy juz je maja ceny moga byc astronomiczne, z tego co wiem w calej Warszawie w salonach Nissana tego nie maja. Narazie trzeba sie modlic zeby nic sie z klima nie stalo, bo problem i wydatek murowany, a gwarancja tego nie obejmuje bo gaz uznawany jest jak plyn eksploatacyjny typu olej czy plyn hamulcowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2014 (edytowane) Nieprawda.Zarówno olej ,płyn , jak i gaz, jest uzupełniany nawet na rozszerzonej gwarancji(autopsja)jeśli przyczyną jest usterka układu.A trudno mi sobie wyobrazić brak gazu bez usterki technicznej . Edytowane 12 Czerwca 2014 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sobkon Opublikowano 13 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2014 Zgadzam się z Tobą , musi wystapić usterka żeby gwarant to uznał , ale w moim przypadku takowej nie stwierdzili , żadnej nieszczelności , po prostu gaz nie został nabity , albo ktoś z personelu mechanicznego w salonie chciał sobie dorobić ściągając go , takie przypadki ponoć też miały miejsce.Wtedy pokrywasz z własnej kieszeni nie tylko nabicie gazu ale jeszcze płacisz za sprawdzenie szczelności układu klimatyzacyjnego.Też wiem z autopsji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 13 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2014 Albo jak samochód przed sprzedażą tyle czasu stał bez odpalania (a to było raczej więcej niż pół roku), też czynnik mógł uciec. Kompresor nie działał, olej się nie rozprowadzał, układ się nie uszczelniał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 13 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2014 (edytowane) Ranger,mój na placu stał 20 miesięcy,ze względu na chorą cenę,a gaz się nie ulotnił.Klima działała błyskawicznie i przez następne 4,5 roku nigdy nie dobijana.Dopiero usterka silnika zmusiła serwis do demontażu ,a co za tym idzie ,ponownego nabicia klimy. Edytowane 13 Czerwca 2014 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 14 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2014 Wszystko się zgadza, ale - nie wiem czy to prawda, podbno nowy czynnik jest bardziej "ulotny" od starego. Podobno układy z nim współpracujące wymagają uczelnień z innych materiałów, które są bardziej wrażliwe na "brak samrowania". Mója klima też ładnie trzyma. Ponad cztery lata bez dobijania i działa jak igła. Zrobię jej serwis ale chyba bardziej profilaktycznie niż z musu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janio Opublikowano 14 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2014 Dzisiaj byłem na przeglądzie i serwisie klimy w ASO, a konkretnie w Polmozbycie niedaleko miejsca zamieszkania. Koszt 99 zł plus ubytki czynnika 10 zł za 100 gram. Okazało się, że po sześciu latach użytkowania, a klimy używam non stop lato/zima ubyło właśnie te 100 gram. Czyli koszt przeglądu 109 zł. Chyba nie jest źle, a pojechałem tylko żeby się przekonać jak jest z tym czynnikiem. Oczywiście serwis był potrzebny, chociażby do uzupełnienia oleju w sprężarce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krisnlpl Opublikowano 20 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2014 Witam ponownie odnośnie Nissan Note 1.5 dci Byłem w holenderskim warsztacie który naprawia tylko klimatyzacje i po sprawdzeniu go stwierdzili że z klimą jest wszystko ok tylko powyżej 1500 obr. pompa od klimy się wyłącza i to powoduje że leci ciepłe powietrze. Stąd też jak jezdziłem wolno to chłodziło a jak szybko to dmuchało ciepłe powietrze. Powiedzieli mi że muszą pomyśleć co to może być w elektronice i dadzą mi znać kiedy mam przyjechać bo teraz wekend to już i tak za pużno na naprawe. Za diagnoze nic nie płaciłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porter59 Opublikowano 20 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2014 Witam ponownie odnośnie Nissan Note 1.5 dci Byłem w holenderskim warsztacie który naprawia tylko klimatyzacje i po sprawdzeniu go stwierdzili że z klimą jest wszystko ok tylko powyżej 1500 obr. pompa od klimy się wyłącza i to powoduje że leci ciepłe powietrze. Stąd też jak jezdziłem wolno to chłodziło a jak szybko to dmuchało ciepłe powietrze. Powiedzieli mi że muszą pomyśleć co to może być w elektronice i dadzą mi znać kiedy mam przyjechać bo teraz wekend to już i tak za pużno na naprawe. Za diagnoze nic nie płaciłem. No właśnie ta elektronika też mi się nie podoba.Pisałem w temacie -wskazania rezerwy paliwa,jak to komputer liczy mi w nowym aucie (3tys km) zasięg na paliwie zwiększając cyfry z każdym przebytym kilometrem,tylko patrzeć jak zablokuje klimę,albo inne coś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krisnlpl Opublikowano 26 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2014 Ja też słyszałem że Reno to Królowa warsztatów ale po za tym to nie narzekam bo ostatnio na letnich oponach średnie spalanie wyszło 4,7 na 100 km,jest to super wynik i to bez ściemy, silnik też dość ładnie pracuje poza ty to że coś tam drga i trzeszczy to normalne w tego typu autach. Moje poprzednie auto to VV Touran 2008 2.0 140 km diesel(rewelacja) tyle że więcej o 1.5 l na 100 km spali na miejscu bo na trasie to tylko 0.5 więcej. Jechałem do Pl przez niemcy non stop pomiędzy 130-160/h i wyszło mi po przejechaniu według komputera i według tankowania 6.6l to powiem szczerze gdybym jechał tak notesem to pewnie spalił by więcej. Ale na miejscu to lepiej Notesem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alekraw Opublikowano 15 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2014 Jak powinna być temperatura powietrza z kratek ? wie ktoś może ktoś mierzył Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 16 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2014 Od 4 do 7 stopni przy dobrze działającej klimie ma się rozumieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alekraw Opublikowano 16 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2014 Od 4 do 7 stopni przy dobrze działającej klimie ma się rozumieć. czy warunki jakie muszą być spełnione to na biegu jałowym(silnika), klima ustawiona na max, nadmuch też na max. ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 16 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2014 Dane książkowe to 7 stopni. Podałem 4 bo tak było w moich autach. Na biegu jałowym a klima 1/2 mocy. Jeśli dasz na maksa to w miarę pracy temperatura spadnie o 2-3 stopnie niżej. Ale w każdym aucie może być inaczej. W notku nie mierzyłem bo nie dysponuję termometrem z sondą pomiarową obecnie. Ale jak, czasem podczas jazdy, przystawię dłoń do wylotu nawiewu, to marznie. Przy czym zimnym powietrzem nie dmucha cały czas tylko cyklicznie co kilkadziesiąt sekund. Całkiem możliwe, że na początku dmucha zimnym przez czas cały a dopiero potem cyklicznie. klimatyzacja jest sprawna i chłodzi więc nie wnikam w szczegóły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack66 Opublikowano 3 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2016 (edytowane) Witam. No i stało się klimatyzacja zdechła, praktycznie nie chłodzi. Jeżeli macie namiar na dobry serwis w Rzeszowie, Łańcucie to dajcie znać. Za tydzień wyjazd na urlop. Filtr kabinowy i uzupełnianie czynnika było około 2 tygodnie temu. Edytowane 3 Lipca 2016 przez Jack66 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
analyzer65 Opublikowano 10 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2016 Klima i same nawiewy w Note to lipa. Słabo chłodzi, ustawienie kierunku nadmuchu również pozostawia wiele do życzenia. W swoim Citroenie C4 I mam podobnie. To tak dla porównania... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
duzyn Opublikowano 19 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2016 Odkopuje w jednym celu Note 2006r benzyna 1.4 - czy przy wyłączonej klimie, na biegu jałowym po 5-10 minutach lub w korku z nawiewów leci Wam ciepłe powietrze? Dzisiaj od mechanika otrzymałem odpowiedź że ten typ tak ma. Zakupiłem autko w lipcu, jeździłem na klimie, ale któregoś razu musiałem postać w nocy i poczekać na kogoś -klima out , okienka na dół i czekam, czekam i zaczynam się pocić..........................przy ustawionym nawiewie na max zimne leciało ciepłe powietrze.Czy tym autem nie da się bez klimy jeździć?!?!?!?!? Artur Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fonir Opublikowano 3 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2018 (edytowane) Jak to jest z klimatyzacją w zimę ? Czy silnik ma lżej niż w lato ? Klima nie chłodzi przecież co za tym idzie to chyba sprężarka tak często nię nie załącza... Jak to ma się do spalania w naszych X-ach Edytowane 3 Marca 2018 przez fonir Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.