Gość HEROInMe Opublikowano 30 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2012 Witam to mój pierwszy post i od razu tragiczny:) Jest tak jak napisałem w temacie: mniej niż minutę po uruchomieniu silnika zapala się check engine silnik skokowo zmienia obroty od 600 do 1000 obrotów, wentylator chłodnicy wchodzi na maksymalne obroty i klapa gasząca otweira się i zamyka. Zczytałem migowo kody błędów i mam: 13 - czujnik temp cieczy chłodzacej 17 - wielka zagadka (adjustment resistor) 42 - czujnik temp. paliwa teraz pytanie co dalej? i gdzie szukać tych elementów zwłaszcza 17 co to jest? 13 pewnie gdzieś na wężach albo bloku, 42 zapewne jak w vwagenach pod pokrywką nastawnika na pompie. film z zachowania silnika: http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=KueEBQiggwE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 30 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2012 17 to mi wygląda na regulator napięcia, ale nie dam sobie ręki uciąć. Falowanie obrotów w N15 2.0D przerabiałem w przypadku uszkodzonego alternatora, wtedy elektryka w aucie trochę głupiała. Zmierz miernikiem, czy ładowanie jest w normie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawciooo198307 Opublikowano 31 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 Wydrukuj sobie Nissan almera sam naprawiam N15(wystarczy tylko to co dotyczy diesla)i tam masz na 130 str rysunek z silnikiem CD20E i rysunek pompy wtryskowej.Popatrz sobie gdzie co jest.Za falowanie moze odpowiadac alternator ale u ciebie są do wymiany czujnik temp.cieczy chłodzącej i czujnik temp. paliwa.Odłacz tez elektrozawór przepustnicy(znajdziesz w Sam naprawiam na 130 str)wtedy klapa gasząca nie bedzie(nie powinna)otwierac sie i zamykac tylko stac w jednym połozeniu i zobacz czy wtedy falują obroty.Jak falują to odłącz czujnik temp.cieczy chłodzącej i zobacz czy falują.Zrób to na rozgrzanym silniku.Mozesz tez miernikiem pomierzyc czujnik temp.cieczy chłodzącej,czujnik temp. paliwa wszystkie dane znajdziesz oczywiscie w Sam naprawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość HEROInMe Opublikowano 11 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2012 Witam, udało się rozwiązać problem. Przetarta była wiązka idąca pod filtrem powietrza i robiły się zwarcia. oprócz tego został wymieniony czujnik temperatury wody i czujnik temp. paliwa, który znajduje się pod pokrywką pompy wtryskowej, jednak przyczyną nierównej pracy było uszkodzenie wiązki. Czyli temat można zamknąć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.