Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] Almera cd20e skaczą obroty, wentylator dmucha na maksa


Gość HEROInMe

Rekomendowane odpowiedzi

Gość HEROInMe

Witam to mój pierwszy post i od razu tragiczny:)

 

Jest tak jak napisałem w temacie:

mniej niż minutę po uruchomieniu silnika zapala się check engine silnik skokowo zmienia obroty od 600 do 1000 obrotów, wentylator chłodnicy wchodzi na maksymalne obroty i klapa gasząca otweira się i zamyka.

 

Zczytałem migowo kody błędów i mam:

13 - czujnik temp cieczy chłodzacej

17 - wielka zagadka (adjustment resistor)

42 - czujnik temp. paliwa

 

teraz pytanie co dalej? i gdzie szukać tych elementów zwłaszcza 17 co to jest?

13 pewnie gdzieś na wężach albo bloku, 42 zapewne jak w vwagenach pod pokrywką nastawnika na pompie.

 

film z zachowania silnika:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=KueEBQiggwE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 to mi wygląda na regulator napięcia, ale nie dam sobie ręki uciąć.

 

Falowanie obrotów w N15 2.0D przerabiałem w przypadku uszkodzonego alternatora, wtedy elektryka w aucie trochę głupiała. Zmierz miernikiem, czy ładowanie jest w normie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawciooo198307

Wydrukuj sobie Nissan almera sam naprawiam N15(wystarczy tylko to co dotyczy diesla)i tam masz na 130 str rysunek z silnikiem CD20E i rysunek pompy wtryskowej.Popatrz sobie gdzie co jest.Za falowanie moze odpowiadac alternator ale u ciebie są do wymiany czujnik temp.cieczy chłodzącej i czujnik temp. paliwa.Odłacz tez elektrozawór przepustnicy(znajdziesz w Sam naprawiam na 130 str)wtedy klapa gasząca nie bedzie(nie powinna)otwierac sie i zamykac tylko stac w jednym połozeniu i zobacz czy wtedy falują obroty.Jak falują to odłącz czujnik temp.cieczy chłodzącej i zobacz czy falują.Zrób to na rozgrzanym silniku.Mozesz tez miernikiem pomierzyc czujnik temp.cieczy chłodzącej,czujnik temp. paliwa wszystkie dane znajdziesz oczywiscie w Sam naprawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, udało się rozwiązać problem.

Przetarta była wiązka idąca pod filtrem powietrza i robiły się zwarcia.

oprócz tego został wymieniony czujnik temperatury wody i czujnik temp. paliwa, który znajduje się pod pokrywką pompy wtryskowej, jednak przyczyną nierównej pracy było uszkodzenie wiązki.

 

Czyli temat można zamknąć:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...