Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144] Wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej


Tyomaj
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Nie wiem co oznacza ten wskaźnik ale chciałbym się was zapytać o co chodzi jak jest tak wysoko. Wczoraj jechałem i wskazówka była tak wysoko, wyleciał jakiś dym spod maski. Nie wiem o co chodzi. Dzisiaj nie mogę odpalić auta.

 

czujnikh.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

 

 

 

 

 

HEHE. Taki sytuacyjny żarcik. Poważnie to mam mały problemik z tym wskaźnikiem. Normalnie pokazuję mi tak na 3/4 skali (trochę przed czerwonym polem) Auto się nie grzeję, sprawdzaliśmy na warsztacie. Wentylator się włącza czyli termostat odpada. Czasami jak stoję w korku to widzę jak wskazówka rośnie i zaraz opada (czyli wentylator się załączył). Wymieniałem już 2 razy czujnik cieczy chłodzącej i właśnie wtedy nawet NA ZIMNYM silniku pokazuję taką właśnie temperaturę jak na załączonym obrazku. Ktoś wie za co mam się wziąć? Jeżeli to nie czujnik, auto się nie grzeje to co?

 

Szkoda że tak nie pokazuję od zbiornika :(

Edytowane przez Tyomaj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli zakładamy że licznik jest OK.

Sprawdź rezystancję czujnika względem masy. Przy 95 stopniach powinien mieć ok 450ohm i rośnie ze spadkiem temperatury (65st 1kOhm). Jeżeli czujnik jest OK, to przypuszczalnie masz gdzieś zwarty kabel czujnika do masy. Sprawdź go. Odłącz czujnik, po odłączeniu powinien licznik pokazywać najniższą temperaturę. Najlepiej kabel miernikiem sprawdź przy odłączonym liczniku. Jeżeli nie ma zwarcia do masy, to przypuszczalnie uszkodzone wejście licznika.

 

Jeżeli uważasz że kabel jest ok, zamiast czujnika podłącz potencjometr (środkowy pin do czujnika, skrajny do masy), np 10kOhm, i sprawdź jak reaguje licznik przy zmianie nastawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam

podpinam sie pod problem

u mnie to samo idzie na maxa i zostaje tam az do momentu wyłączenia stacyjki

czujnik jest ok poniewaz podłączony pod komputer pokazuje prawidłową temperature cieczy

licznik wyjęty i przelutowany nadal to samo ?!?!

 

witam

mam nadzieje ze pomoże mój post innym którzy mieli podobny problem

otóż faktycznie są dwa czujniki temperatury jeden z wtyczką dwu-pinową drugi z jedną (wyjscie na konektor) i ten wlasnie jest od wskazan na liczniku

mialem urwany kabelek przy samym konektorku i stąd te problemy

post-9363-0-97337300-1345147027_thumb.jpg

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jak masz po lifcie, to zrób auto diagnostykę licznika. Wskaźniki są osadzona na silnikach krokowych, procesor zawsze przy wyłączeniu i chyba włączeniu stacyjki resetuje, skręcając maksymalnie w lewo.

Przypuszczam że u Ciebie jest uszkodzony silniczek lub jego sterowanie. Możesz zamienić miejscami silniczki z wskaźnikiem od poziomu paliwa. Z tego co wiem wszystkie są takie same. Będziesz miał 100% pewność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam, podpinam się pod temat, bo mój problem jest bardzo podobny. A mianowicie, czasem gdy włącze zapłon po krótkim czasie od poprzedniej jazdy, wskazówka temperatury idzie na maksa, i po chwili spada. Dodam, że wymianiny był czujnik temp. i prowadzony nowy kabel od czujnika do licznika. Wie ktoś, co może być jeszcze przyczyną tego? 

 

Mam Primere P10 2.0D.

Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość cinek_real

Witam, podpinam się pod temat, bo mój problem jest bardzo podobny. A mianowicie, czasem gdy włącze zapłon po krótkim czasie od poprzedniej jazdy, wskazówka temperatury idzie na maksa, i po chwili spada. Dodam, że wymianiny był czujnik temp. i prowadzony nowy kabel od czujnika do licznika. Wie ktoś, co może być jeszcze przyczyną tego? 

 

Mam Primere P10 2.0D.

Z góry dziękuję.

Mam to samo i tez nie wiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik może wariować poprzez słabą masę na silniku najszybciej dołożyć drugą prosto z minusa akumulatora i zobaczyć czy pomogło :)

Edytowane przez Masakra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem podobnie w P10 2.0D i winna była uszczelka pod głowicą :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...