Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144] Wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej


Tyomaj
 Share

Recommended Posts

Witam!

Nie wiem co oznacza ten wskaźnik ale chciałbym się was zapytać o co chodzi jak jest tak wysoko. Wczoraj jechałem i wskazówka była tak wysoko, wyleciał jakiś dym spod maski. Nie wiem o co chodzi. Dzisiaj nie mogę odpalić auta.

 

czujnikh.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

 

 

 

 

 

HEHE. Taki sytuacyjny żarcik. Poważnie to mam mały problemik z tym wskaźnikiem. Normalnie pokazuję mi tak na 3/4 skali (trochę przed czerwonym polem) Auto się nie grzeję, sprawdzaliśmy na warsztacie. Wentylator się włącza czyli termostat odpada. Czasami jak stoję w korku to widzę jak wskazówka rośnie i zaraz opada (czyli wentylator się załączył). Wymieniałem już 2 razy czujnik cieczy chłodzącej i właśnie wtedy nawet NA ZIMNYM silniku pokazuję taką właśnie temperaturę jak na załączonym obrazku. Ktoś wie za co mam się wziąć? Jeżeli to nie czujnik, auto się nie grzeje to co?

 

Szkoda że tak nie pokazuję od zbiornika :(

Edited by Tyomaj
Link to comment
Share on other sites

Czyli zakładamy że licznik jest OK.

Sprawdź rezystancję czujnika względem masy. Przy 95 stopniach powinien mieć ok 450ohm i rośnie ze spadkiem temperatury (65st 1kOhm). Jeżeli czujnik jest OK, to przypuszczalnie masz gdzieś zwarty kabel czujnika do masy. Sprawdź go. Odłącz czujnik, po odłączeniu powinien licznik pokazywać najniższą temperaturę. Najlepiej kabel miernikiem sprawdź przy odłączonym liczniku. Jeżeli nie ma zwarcia do masy, to przypuszczalnie uszkodzone wejście licznika.

 

Jeżeli uważasz że kabel jest ok, zamiast czujnika podłącz potencjometr (środkowy pin do czujnika, skrajny do masy), np 10kOhm, i sprawdź jak reaguje licznik przy zmianie nastawy.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

witam

podpinam sie pod problem

u mnie to samo idzie na maxa i zostaje tam az do momentu wyłączenia stacyjki

czujnik jest ok poniewaz podłączony pod komputer pokazuje prawidłową temperature cieczy

licznik wyjęty i przelutowany nadal to samo ?!?!

 

witam

mam nadzieje ze pomoże mój post innym którzy mieli podobny problem

otóż faktycznie są dwa czujniki temperatury jeden z wtyczką dwu-pinową drugi z jedną (wyjscie na konektor) i ten wlasnie jest od wskazan na liczniku

mialem urwany kabelek przy samym konektorku i stąd te problemy

post-9363-0-97337300-1345147027_thumb.jpg

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Guest BoRexx

A ja mam pytanie w p10 mój wskaźnik wskakuje do połowy po nagrzaniu i tam zostaje nawet gdy mi się woda zagotowała?

Czujnik bedzie do wymiany? Gdzie on jest? 2.0d ?

 

Pozdro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest Adam Pietrzyk

Witam,

Mam podobną sytuacje z tym, że po przekręceniu stacyjki wskazówka nadal pozostaje na miejscu (poza skalą). Licznik przelutowany i nadal to samo.

Link to comment
Share on other sites

Jak masz po lifcie, to zrób auto diagnostykę licznika. Wskaźniki są osadzona na silnikach krokowych, procesor zawsze przy wyłączeniu i chyba włączeniu stacyjki resetuje, skręcając maksymalnie w lewo.

Przypuszczam że u Ciebie jest uszkodzony silniczek lub jego sterowanie. Możesz zamienić miejscami silniczki z wskaźnikiem od poziomu paliwa. Z tego co wiem wszystkie są takie same. Będziesz miał 100% pewność.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Witam, podpinam się pod temat, bo mój problem jest bardzo podobny. A mianowicie, czasem gdy włącze zapłon po krótkim czasie od poprzedniej jazdy, wskazówka temperatury idzie na maksa, i po chwili spada. Dodam, że wymianiny był czujnik temp. i prowadzony nowy kabel od czujnika do licznika. Wie ktoś, co może być jeszcze przyczyną tego? 

 

Mam Primere P10 2.0D.

Z góry dziękuję.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest cinek_real

Witam, podpinam się pod temat, bo mój problem jest bardzo podobny. A mianowicie, czasem gdy włącze zapłon po krótkim czasie od poprzedniej jazdy, wskazówka temperatury idzie na maksa, i po chwili spada. Dodam, że wymianiny był czujnik temp. i prowadzony nowy kabel od czujnika do licznika. Wie ktoś, co może być jeszcze przyczyną tego? 

 

Mam Primere P10 2.0D.

Z góry dziękuję.

Mam to samo i tez nie wiem

Link to comment
Share on other sites

czujnik może wariować poprzez słabą masę na silniku najszybciej dołożyć drugą prosto z minusa akumulatora i zobaczyć czy pomogło :)

Edited by Masakra
Link to comment
Share on other sites

miałem podobnie w P10 2.0D i winna była uszczelka pod głowicą :D 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...