Notesik Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Witam. Autko ma już 6 lat i czas na zalecaną wymianę płynu. Wiem że układy zalewane są L250 Nissana, ja zamierzam kupić glikoshell , w układ z A/C wchodzi 5,4l. Czy szanowni koledzy wymieniali ów płyn? Jak najlepiej zabrać się do wymiany? Pozdrawiam Sylwek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Sylwek,jeszcze nie wymieniałem,ale przyglądałem się temu niedawno właśnie pod kątem wymiany i z tego co widzę wystarczy zdjąć dolny wąż aby opróżnić układ.Dla bardziej dokładnych czasami niektórzy zalecają przepłukanie wodą zdemineralizowaną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2012 A nie trzeba silniczka troszeczkę rozgrzać aby termostat się otworzył? Inaczej nie wszystko zleci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Każdy termostat ma otworki,przez które nadmiar ciśnienia uchodzi zanim się termostat nie otworzy. Jeśli się nie mylę to termostat zaczyna się otwierać przy 65-70st a taka temperatura może już spowodować oparzenia.Zresztą,układ chłodzenia zawsze się opróżniało na zimno dla bezpieczeństwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jasyr Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Trochę o tym było tu http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/79601-plyn-w-chlodnicy/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamus-j70 Opublikowano 29 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2012 Witam Dziś wziąłem się za wymianę płynu chłodniczego.Według zaleceń odkręciłem korek wlewu,ustawiłem pokrętło regulacji temperatury na gorące,zdjąłem wąż u dołu chłodnicy i zleciało ok.3,2 l płynu.Gdzie pozostałe 2,1 l.Dodam że w zbiorniczku przed spuszczeniem był MAX .O so chodzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 29 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2012 blok silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamus-j70 Opublikowano 29 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2012 Blokowi się nie przyglądałem,bo koledzy tutaj piszą,że wystarczy zdjąć dolny wąż. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 29 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2012 (edytowane) Zapomniałś o odkręceniu korka wlewu do chłodnicy/lub zbiorniczka(zbiorniczek wyrównawczy,korek wlewu chłodnicy,spust) Edytowane 29 Września 2012 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamus-j70 Opublikowano 29 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2012 Mam chłodnicę typ A,czyli tylko zbiorniczek wyrównawczy,a ten korek wlewu odkręciłem,i pupa.Próbowałem jeczsze dwa razy z płukaniem wodą destylowaną,ale nadal wchodzi i zlatuje ok 3l. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 29 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2012 (edytowane) może tak jak z dołem,ściągnij górny wąż ? Edytowane 29 Września 2012 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamus-j70 Opublikowano 30 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2012 (edytowane) Znajomy który ma warsztat powiedział,że reszte może trzymać termostat i żeby wszystko zlać trzeba rozgrzać silnik żeby się otworzył,no ale to grozi poparzeniem.On jak to pewnie większość warsztatów spuszcza ile się da a reszte uzupełnia nowym.A czy któryś z forumowiczów wymieniał samodzielnie płyn chłodniczy w Notesie? Edytowane 30 Września 2012 przez adamus-j70 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 30 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2012 Zawsze coś zostaje w układzie ,ale ponad 2L to trochę za dużo.Jeżeli możesz to rozgrzej trochę silnik przy otwartym korku.Jak będziesz robił tto w rękawicach roboczych to nie poparzysz się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamus-j70 Opublikowano 30 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2012 No można spróbować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 30 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2012 Tylko ostrożnie!Ja tak czasami robiłem przy wymianmie.Jest gorąco ale nie aż tak żeby się poparzyć,powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 30 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2012 Pamiętam, że kiedyś jak jeszcze miałem Matiza, coś robiłem w ASO co wymagało spuszczenia płynu. Pamiętam, że płyn spuszczali "na gorąco". Rozgrzali silnik do momentu załączenia wentylatora. Potem spuszczali. Czyli jest to jakaś metoda, ja chce się spuścić wszystko - do cna . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 30 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2012 Sam tak robiłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamus-j70 Opublikowano 30 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2012 Daje sobie siana,robię jak warsztat.Rozgrzałem,wiatrak chodził jakieś 5 min.,płynu zeszło ok 3l.Widocznie Mój Typ Tak Ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 30 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2012 Twój typ?Wszystkie nasze!Ciekawy jestem jak serwis liczy wymiane?...chyba od 5l coooo? Mając to na uwadze można się pokusić o zaserwowanie do autka płynu z koncentratu,dając mu większe stężenie mamy pewność że parametry odporności mrozowej pozostaną bez zmian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamus-j70 Opublikowano 1 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2012 Chyba jeszcze nikt nie wymieniał sam w Note,jakiś czas temu kiedy miałem Primerę,wymieniałem sam i nie było takich niespodzianek.A co do serwisu pewnie liczy za co najmniej 5l,bo tyle jest w instrukcji.Dzięki za rady.Pzdr. Adam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Notesik Opublikowano 9 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2012 Witam. Ja w 1,4 z klimą spuściłem tylko ~3litry. Robiłem na zimno z odkręconym wlewem do zbiorniczka. Szybko zleciało i niewiele nakapało po 2 minutach (czekałem z 10 i nic). Jedynie miałem problem ze zdjęciem węża z chłodnicy (opaska zaciskowa schodzi łatwo cęgami (klucz hydrauliczny zaciskany) Pozdrawiam Sylwek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dareke Opublikowano 12 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2012 Dzisiaj dokonałem wymiany płynu. Przy lekko rozgrzanym silniku zleciało mi nieco ponad 3,5 l. Korek wlewu odkręcony, zalane było na max. Wąż zszedł dosyć delikatnie , ale opaskę zaciskową założyłem nową. Zalałem tą samą ilością, pewnie jakaś dolewka niewielka jeszcze będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 13 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2012 Ja też dzisiaj wymieniłem i pobawiłem się jeszcze w...a może więcej zejdzie? Otóż: lewą rękę wkladamy obok akumulatora i zatykamy wolny wylot z chłodnicy,a ustami pompujemy powietrze w układ aż zacznie bulgotać i luzem przechodzoć Ekwilibrystyka,ale tym sposobem weszło dobre 4L. W tym roku wymieniłem:gaz w klimie,tarcze z klockami świece,wspornik wydechu,pierścień wydechu i płyn w chłodnicy,pozostaje olej z filtrem...i serwis może mnie cmoknąć Za wymianę z pieczątką zapłace we Fiacie 120zet Dzień później dolewka ok 200ml,czyli mogę śmiało powiedzieć że zmieściłem 4.5L Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.