Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana płynu chłodzącego (silnik CR 1.4)


Notesik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Autko ma już 6 lat i czas na zalecaną wymianę płynu.

Wiem że układy zalewane są L250 Nissana, ja zamierzam kupić glikoshell , w układ z A/C wchodzi 5,4l.

 

Czy szanowni koledzy wymieniali ów płyn?

Jak najlepiej zabrać się do wymiany?

 

Pozdrawiam

Sylwek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sylwek,jeszcze nie wymieniałem,ale przyglądałem się temu niedawno właśnie pod kątem wymiany i z tego co widzę wystarczy zdjąć dolny wąż aby opróżnić układ.Dla bardziej dokładnych czasami niektórzy zalecają przepłukanie wodą zdemineralizowaną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy termostat ma otworki,przez które nadmiar ciśnienia uchodzi zanim się termostat nie otworzy.

Jeśli się nie mylę to termostat zaczyna się otwierać przy 65-70st a taka temperatura może już spowodować oparzenia.Zresztą,układ chłodzenia zawsze się opróżniało na zimno dla bezpieczeństwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Witam

Dziś wziąłem się za wymianę płynu chłodniczego.Według zaleceń odkręciłem korek wlewu,ustawiłem pokrętło regulacji temperatury na gorące,zdjąłem wąż u dołu chłodnicy i zleciało ok.3,2 l płynu.Gdzie pozostałe 2,1 l.Dodam że w zbiorniczku przed spuszczeniem był MAX .O so chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałś o odkręceniu korka wlewu do chłodnicy/lub zbiorniczka(zbiorniczek wyrównawczy,korek wlewu chłodnicy,spust)

11731585713243.png

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam chłodnicę typ A,czyli tylko zbiorniczek wyrównawczy,a ten korek wlewu odkręciłem,i pupa.Próbowałem jeczsze dwa razy z płukaniem wodą destylowaną,ale nadal wchodzi i zlatuje ok 3l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może tak jak z dołem,ściągnij górny wąż ?

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy który ma warsztat powiedział,że reszte może trzymać termostat i żeby wszystko zlać trzeba rozgrzać silnik żeby się otworzył,no ale to grozi poparzeniem.On jak to pewnie większość warsztatów spuszcza ile się da a reszte uzupełnia nowym.A czy któryś z forumowiczów wymieniał samodzielnie płyn chłodniczy w Notesie?

Edytowane przez adamus-j70
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze coś zostaje w układzie ,ale ponad 2L to trochę za dużo.Jeżeli możesz to rozgrzej trochę silnik przy otwartym korku.Jak będziesz robił tto w rękawicach roboczych to nie poparzysz się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ostrożnie!Ja tak czasami robiłem przy wymianmie.Jest gorąco ale nie aż tak żeby się poparzyć,powodzenia :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam, że kiedyś jak jeszcze miałem Matiza, coś robiłem w ASO co wymagało spuszczenia płynu. Pamiętam, że płyn spuszczali "na gorąco". Rozgrzali silnik do momentu załączenia wentylatora. Potem spuszczali. Czyli jest to jakaś metoda, ja chce się spuścić wszystko - do cna ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twój typ?Wszystkie nasze!Ciekawy jestem jak serwis liczy wymiane?...chyba od 5l coooo? :D

Mając to na uwadze można się pokusić o zaserwowanie do autka płynu z koncentratu,dając mu większe stężenie mamy pewność że parametry odporności mrozowej pozostaną bez zmian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba jeszcze nikt nie wymieniał sam w Note,jakiś czas temu kiedy miałem Primerę,wymieniałem sam i nie było takich niespodzianek.A co do serwisu pewnie liczy za co najmniej 5l,bo tyle jest w instrukcji.Dzięki za rady.Pzdr. Adam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.

Ja w 1,4 z klimą spuściłem tylko ~3litry.

Robiłem na zimno z odkręconym wlewem do zbiorniczka.

Szybko zleciało i niewiele nakapało po 2 minutach (czekałem z 10 i nic).

Jedynie miałem problem ze zdjęciem węża z chłodnicy (opaska zaciskowa schodzi łatwo cęgami (klucz hydrauliczny zaciskany)

Pozdrawiam

Sylwek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj dokonałem wymiany płynu. Przy lekko rozgrzanym silniku zleciało mi nieco ponad 3,5 l. Korek wlewu odkręcony, zalane było na max. Wąż zszedł dosyć delikatnie , ale opaskę zaciskową założyłem nową. Zalałem tą samą ilością, pewnie jakaś dolewka niewielka jeszcze będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też dzisiaj wymieniłem i pobawiłem się jeszcze w...a może więcej zejdzie? :D

Otóż: lewą rękę wkladamy obok akumulatora i zatykamy wolny wylot z chłodnicy,a ustami pompujemy powietrze w układ aż zacznie bulgotać i luzem przechodzoć :D

Ekwilibrystyka,ale tym sposobem weszło dobre 4L.

W tym roku wymieniłem:gaz w klimie,tarcze z klockami świece,wspornik wydechu,pierścień wydechu i płyn w chłodnicy,pozostaje olej z filtrem...i serwis może mnie cmoknąć :D Za wymianę z pieczątką zapłace we Fiacie 120zet :D

Dzień później dolewka ok 200ml,czyli mogę śmiało powiedzieć że zmieściłem 4.5L

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...