Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problem klucz/wkładka zamka


robif
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

mam problem. Zaczęło się od tego, że padł mi kluczyk, niestety jedyny, jaki posiadam. Auto dało się zamknąć, ale przy próbie otwarcia kompletny brak reakcji. Podejrzewałem, że padła bateria, więc wymieniłem ją na nową. To oczywiście nic nie dało, bo - jak się tutaj dowiedziałem - kluczyk trzeba ponownie zaprogramować. Problem w tym, że wkładka zamka nie była używana przeze mnie przez jakieś trzy lata ani razu, a przez poprzedniego własciciela pewnie też niespecjalnie, dlatego nie działa zupełnie. Nie da się nawet wepchnąć do końca kluczyka (Mam nadzieję, że to nie ten drugi, którego nie dostałem :-D) Próbowałem WD40, ale po odczekaniu jakichś 10 minut bez zmian. Czy jest jakiś w miarę delikatny sposób, (wolałbym uniknąć wywalania szyby) żeby się dostać do środka i zaprogramować kluczyk w stacyjce. Czy, jeżeli nie da się inaczej, to rozwiercenie wkładki załatwi sprawę? Czy może są tam jakieś dodatkowe zabezpieczenia, które uniemożliwiają dostanie się do środka?

Wiem, powinienem był wcześniej dorobić drugi kluczyk, sprawdzić czy wkładka działa itp. itd.

 

Z góry dzięki za wszelkie sugestie i rady.

Pozdrawiam,

Robert

 

Jeszcze jedno - z ciekawości sprawdziłem napięcie na starej baterii i było 3,05 V. Bateria jest niby 3V, ale na nowej było ok. 3,25V. Czy w takim razie wysiadła bateria, czy może powód jest inny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim rozbijesz szybę i rozwiercisz wkładkę idź do magika od kluczy i niech wymieni ci mikroprzelaczniki w kluczyku wg. mnie padły od naciskania paznokciem i przestały działać, baterie są 3 voltowe i są dobre

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za odpowiedź! Wydaje mi się jednak, że to nie to, bo mimo że przełączniki są mocno zuzyte, to spełniają swoją funkcję. Mierzyłem opór pomiędzy wejściem i wyjściem na obu i po wcisnięciu opór spada niemal do zera. Zresztą, żeby oba padły naraz?

 

Sprawdzilismy z kolegami elektronikami styki i dzialaja na 100%. Pilot wysyla sygnaly zamknij/otworz. Pytanie, co to sa za sygnaly - czy pilot sie rozprogramowal, czy padlo cos w aucie i ich nie odbiera. Problem na ten moment, to jak sie dostac do auta, mozliwie nieinwazyjnie. Rozmawialem dzisiaj z serwisem i facet rzucil ogolnie, ze w niektorych nissanach mozna podniesc auto na lewarku i zrobic zwarcie w centralnym, ktore na chwile otwiera auto. Ale niestety nie podal zadnych szczegolow. Moze ktos z forum cos wie na ten temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszę tak bo miałem taki przypadek z kluczami zapasowymi, zachciało mi się sprawdzić czy działają , zamykać zamykało ale otwierać nie chciało , po wymianie dolnego mikro przełącznika samochód się otwierał a przyczyną był mikro przełącznik, pod opuszką palca misi być czuć, że pstryka , wtedy jest dobry tyle wiem i tym się dzielę, spróbuj wymienić zawsze to taniej niż inwazja na auto

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam .

Akurat Primera był na liście jednych z najlepiej zabezpieczonych samochodów przed włamaniem a więc wątpie abyś go otworzył w inny sposób niż wybicie okna .

Szyba kosztuje 75 zł na allegro

http://allegro.pl/sz...2484109391.html

Edytowane przez michaell
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maskę można otworzyć ale to nie na forum bo nie jedna P12 by znikła więc tego sposobu nie podam a czy zdjęcie klem z akummulatora otworzy drzwi to nie próbowałem. Zamki są tylko elektryczne i złodziej tu leży, w mojej primce w drzwiach nie ma zamków na kluczyk. A w zamek wystarczy włożyć zapałkę i żaden kluczyk i WD-40 tego nie przepchnie

Edytowane przez voyager1956
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maskę można otworzyć ale to nie na forum bo nie jedna P12 by znikła więc tego sposobu nie podam a czy zdjęcie klem z akummulatora otworzy drzwi to nie próbowałem. Zamki są tylko elektryczne i złodziej tu leży, w mojej primce w drzwiach nie ma zamków na kluczyk. A w zamek wystarczy włożyć zapałkę i żaden kluczyk i WD-40 tego nie przepchnie

 

Zamek jest pod zaslepką na nieruchomej części klamki!!!!- w każdej primerze p12

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 2003 roku osoby skazane za kradzież samochodów we Francji i w Niemczech mieli w 15 min na otwarcie i ukradzenie samochodu test był przeprowadzony dla mobile.de. Najszybciej został otwarty fiat panda po minucie a odpalony po 3 minutach. Nissan Primera P12 nawet nie został otwarty .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamek jest pod zaslepką na nieruchomej części klamki!!!!- w każdej primerze p12

 

Pisalem na poczatku, ze wkladka nie dziala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle to my wiemy, że wkładka nie działa i kombinujemy jak bezinwazyjnie dostać się do środka bo czas leci a samochód zamknięty, teraz ja mam pytanie czy samochód reaguje na sygnał zamykania? , czy nie reaguje tylko na sygnał otwierania ma to znaczenie by określić co padło, jak otworzyć maskę to prywatnego maila podać mogę ale czy zamek zareaguje otwarciem po zdjęciu i założeniu klemy na akumulator to nie próbowałem

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serdeczne dzięki, Voyager, za pomoc i wszystkim za odzew! Nie będzie potrzeby dalszego kombinowania - samochód otwarty. Wkładka puściła. Okazało się, że WD40 nic nie wskórał, więc po intensywnych poszukiwaniach w necie natknąłem się na podobny przypadek, w którym pomógł płyn hamulcowy. Spróbowałem więc tego i dosłownie po 5 minutach kluczyk dało się przekręcić. Centralny zareagował i voila! Co ciekawe kluczyk nie wchodzi cały, ale do jakichś 2/3, więc blokowało go tylko przy obrocie. Teraz będę musiał wymontować wkładkę, porządnie ją przeczyścić, bo płyn hamulcowy jest żrący i nie chciałbym, żeby "żarł" zamek przez dłuższy czas, a potem trochę jakiegoś smarowania. Na wszelki pojadę do serwisu i dorobię w pełni funkcjonalny drugi kluczyk, bo nie chcę już takich skoków adrenaliny. W starym wymienię mikrostyki i założę nowe gumki i będzie cacy. Miałem porządnego stresa, bo cała rzecz dzieje się w Norwegii, gdzie obecnie mieszkam, więc holowanie do serwisu, (a tam można dostać się tylko promem i jest hektar), awaryjne otwieranie i naprawa, kosztowałaby pewnie tyle ile ten rocznik w Polsce. God bless this forum :-D

 

P.S. Mimo, że styki są w stanie agonalnym, po zwarciu każdego z nich sygnał jest wysyłany - sprawdzałem z elektronikami. Podejrzewam, więc, że albo pilot się rozprogramował, albo nie działa odbiornik w aucie. Po wymianie styków sprawdzę, czy programowanie coś da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miło by było jakbyś poinformował o finale sprawy , warto wiedzieć co w tym przypadku można zrobić. Robif przy tej okazji i ja się czegoś nauczyłem , rzeczywiście pod nieruchomym elementem przedłużenia klamki jest zamek a ja 4 lata się zastanawiałem po kiego czorta producent umieścił tam symbol kluczyka jak nie widać zamka , teraz wiiem po co i gdyby nie ten temat to sprzedałbym primkę w przekonaniu że nie ma zamka mechanicznego - sprytne to ukryli japońce pod zaślepką na którą patrzysz i nie widzisz.. Dzięki i pozdrawiam

Edytowane przez voyager1956
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej na rosyjskim forum przeczytałem że dobrą decyzją jest przykljenie tej zaślepki do zamka tak aby złodziej nie mógł jej ściągnąć .

Co myślicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ok, dam znać, jak będę miał jakieś nowe informacje

 

Przepraszam za brak odzewu przez długi czas, ale miałem urlop i wyparowało mi z głowy, dać znać o finale sprawy. W oczekiwaniu na styki i gumki do pilota sprawdziłem czy przyczyną nie jest czasem odbiornik, który znajduje się w SECU. Napięcia się zgadzały, masa też była OK.Po wymianie styków i baterii zaprogramowałem pilot w kluczyku i ... działa. W sumie to dosyć dziwne, bo stara bateria miała 3V. Tak, czy owak jest git. Dzięki i pozdrawiam Można zamykać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Ok, dam znać, jak będę miał jakieś nowe informacje

 

Przepraszam za brak odzewu przez długi czas, ale miałem urlop i wyparowało mi z głowy, dać znać o finale sprawy. W oczekiwaniu na styki i gumki do pilota sprawdziłem czy przyczyną nie jest czasem odbiornik, który znajduje się w SECU. Napięcia się zgadzały, masa też była OK.Po wymianie styków i baterii zaprogramowałem pilot w kluczyku i ... działa. W sumie to dosyć dziwne, bo stara bateria miała 3V. Tak, czy owak jest git. Dzięki i pozdrawiam Można zamykać.

 

Przepraszam że wracam do tego tematu teraz, ale właśnie walczyłem z nie działającym pilotem od c.z w p12. Tego akurat na forum nie znalazłem.

Ściągnąłem nową obudowę, oczywiście chodziło o nową gumkę na przyciski. Wymieniłem przyciski, baterię (zrobił to elektronik, sprawdził działanie w sensie przepływu prądu) do samochodu i nic. Chciałem zaprogramować go, ale wchodził w tryb serwisowy ale brakowało tego pojedyńczego mignięcia kierunków.

Daje to do myślenia co się dzieje, że wymiana baterii powoduje rozkodowanie kluczyka z c.z. I tu była cały czas w głowie informacja od gościa wymieniającego przyciski, który stwierdził że na płytce jest kostka mająca w pamięci ten c.z. i programowanie jest zbyteczne.

Po tygodniu i myśleniu co z tym fantem zrobić, postanowiłem jeszcze raz rozłożyć pilota. Przyjżałem się stykom baterii, dołożyłem drucik miedziany (choć można nagiąć orginały, z tego powodu jeden ząbek się wyłamał), złożyłem obudowę z przekonaniem że już teraz musi iść prąd.

I SUKCES!!!!. Pilot mimo tygodniowego nie działania otworzył drzwi i zamknął z okna II piętra. Żadnego programowania.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam. 

Wątek był dla mnie pomocny więc postanowiłem odpowiedzieć. 

W moim przypadku o wadliwej wkładce dowiedziałem się z czystej ciekawości. Chciałem wiedzieć czy działa.

Okazało się że zamek nie rusza się ani odrobinę. po wyjęciu wkładka wyglądała jak jedna całość bez ruchomych elementów poza końcówką na sprężynce. 

Postanowiłem użyć WD40 ale nie przyniosło to rezultatu. Potraktowałem kwasem do czyszczenia felg aluminiowych i ku mojemu zdziwieniu zaczęła się delikatnie poruszać.

Tą samą substancję wlałem do środka wkładki i energicznie ruszałem kluczykiem w obie strony. PUŚCIŁO !!!

Wkładka przepłukana dużą ilością wody a następnie nasmarowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...