Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Przycisk blokady zamka centralnego nie działa


Matuzalem
 Share

Recommended Posts

Witajcie,

Samochód: Nissan Pulsar 1,2 DIG-T Tekna (2015).

Jakiś czas temu zauważyłem, że przycisk blokowania/odblokowania samochodu od strony pasażera nie działa. Pozostałe dwa przyciski od strony kierowcy i bagażnika działają prawidłowo.

X?rlkey=vk49c16vohdxrz754qtf9nfq0&dl=0

Czy macie jakieś sugestie co mogło się stać?
Od czego najlepiej rozpocząć diagnostykę?

Jeśli ktoś ma doświadczenie w ściągnięciu klamki, ściąganiu tapicerki z drzwi, byłbym wdzięczny za podzielenie się sugestiami i pomoc bo najprawdopodobniej to będę musiał zrobić.

Jeszcze nie przyglądałem się temu „z bliska”, ale zanosi się, że do końca tego tygodnia będę miał trochę wolnego, a pogoda ma być ładna, toteż może się za to zabiorę.

Pozdrawiam

Edited by Matuzalem
Link to comment
Share on other sites

Witajcie,

Jak zakładałem tak uczyniłem. Dziś zabrałem się za niedziałający przycisk blokady zamka centralnego.
Całość prac zajęła mi w spokojnym tempie niecałą godzinę.

Ściąganie tapicerki rozpocząłem od wypięcia plastiku wokół klamki. Powoli plastikową podpórką, podważałem kolejne zatrzaski, całość ładnie zeszła.

Następnie podobną metodą podważyłem panel na których są przyciski do opuszczania szyby i blokady samochodu, ostatecznie ściągając plastik na których jest światełko martwego pola.

Ściągając plastiki, wypiąłem wtyki od światełka martwego pola oraz z panelu opuszczania szyby i blokady samochodu.

Pod panelem opuszczania szyby była jedna śruba.

Na końcu gdy upewniłem się iż nie ma innych śrub/spinek, zdecydowanym ruchem pociągnąłem plastik od dołu. Powoli zatrzaski puszczały. Wodząc w obwodzie elementu powoli podważałem pozostałe zatrzaski.

Po tym jak się upewniłem, że wszystkie zatrzaski puściły, lekko ciągnąć do siebie i unosząc do góry element, wyciągnąłem górną krawędź zachodzącą na szybę i tak cały panel został zdjęty.

Całość była obłożona matami wygłuszającymi oraz folią na gumowatym kleju.

Krawędź od strony klamki owej foli delikatnie odkleiłem.

Aby wyciągnąć klamkę z boku drzwi ściągnąłem gumową zaślepkę. Wewnątrz była jedna śruba torx.

Zorientowałem się, że nie odpiąłem od wewnątrz kabli do klamki więc wróciłem do wnętrza drzwi.

Ku mojemu zaskoczeniu, wtyk na spince mocującej gniazdo dla klamki był wypięty.
Poniżej wisiał nie podpięty kabel.

Po podpięciu i zatrzaśnięciu wtyku, sprawdziłem przycisk na klamce – wszystko działało.

Reasumując: powodem niedziałającego przycisku blokady na klamce drzwi od strony pasażera był wypięty wtyk. Jak to się stało? nie wiem. Może fabrycznie został źle dopięty i zatrzask nie zadziałał i z czasem się poluzował, wypadł. Tak czy tak, montaż wszystkiego wykonałem w odwrotnej kolejności.

Sprawdziłem wszystko: mikroswicze, kontrolkę czujnika itd. – działa.

Pozdrawiam

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...