Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Przycisk blokady zamka centralnego nie działa


Matuzalem
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Samochód: Nissan Pulsar 1,2 DIG-T Tekna (2015).

Jakiś czas temu zauważyłem, że przycisk blokowania/odblokowania samochodu od strony pasażera nie działa. Pozostałe dwa przyciski od strony kierowcy i bagażnika działają prawidłowo.

X?rlkey=vk49c16vohdxrz754qtf9nfq0&dl=0

Czy macie jakieś sugestie co mogło się stać?
Od czego najlepiej rozpocząć diagnostykę?

Jeśli ktoś ma doświadczenie w ściągnięciu klamki, ściąganiu tapicerki z drzwi, byłbym wdzięczny za podzielenie się sugestiami i pomoc bo najprawdopodobniej to będę musiał zrobić.

Jeszcze nie przyglądałem się temu „z bliska”, ale zanosi się, że do końca tego tygodnia będę miał trochę wolnego, a pogoda ma być ładna, toteż może się za to zabiorę.

Pozdrawiam

Edytowane przez Matuzalem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

Jak zakładałem tak uczyniłem. Dziś zabrałem się za niedziałający przycisk blokady zamka centralnego.
Całość prac zajęła mi w spokojnym tempie niecałą godzinę.

Ściąganie tapicerki rozpocząłem od wypięcia plastiku wokół klamki. Powoli plastikową podpórką, podważałem kolejne zatrzaski, całość ładnie zeszła.

Następnie podobną metodą podważyłem panel na których są przyciski do opuszczania szyby i blokady samochodu, ostatecznie ściągając plastik na których jest światełko martwego pola.

Ściągając plastiki, wypiąłem wtyki od światełka martwego pola oraz z panelu opuszczania szyby i blokady samochodu.

Pod panelem opuszczania szyby była jedna śruba.

Na końcu gdy upewniłem się iż nie ma innych śrub/spinek, zdecydowanym ruchem pociągnąłem plastik od dołu. Powoli zatrzaski puszczały. Wodząc w obwodzie elementu powoli podważałem pozostałe zatrzaski.

Po tym jak się upewniłem, że wszystkie zatrzaski puściły, lekko ciągnąć do siebie i unosząc do góry element, wyciągnąłem górną krawędź zachodzącą na szybę i tak cały panel został zdjęty.

Całość była obłożona matami wygłuszającymi oraz folią na gumowatym kleju.

Krawędź od strony klamki owej foli delikatnie odkleiłem.

Aby wyciągnąć klamkę z boku drzwi ściągnąłem gumową zaślepkę. Wewnątrz była jedna śruba torx.

Zorientowałem się, że nie odpiąłem od wewnątrz kabli do klamki więc wróciłem do wnętrza drzwi.

Ku mojemu zaskoczeniu, wtyk na spince mocującej gniazdo dla klamki był wypięty.
Poniżej wisiał nie podpięty kabel.

Po podpięciu i zatrzaśnięciu wtyku, sprawdziłem przycisk na klamce – wszystko działało.

Reasumując: powodem niedziałającego przycisku blokady na klamce drzwi od strony pasażera był wypięty wtyk. Jak to się stało? nie wiem. Może fabrycznie został źle dopięty i zatrzask nie zadziałał i z czasem się poluzował, wypadł. Tak czy tak, montaż wszystkiego wykonałem w odwrotnej kolejności.

Sprawdziłem wszystko: mikroswicze, kontrolkę czujnika itd. – działa.

Pozdrawiam

  • Like 1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...