MMjuczek Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Nie mam zbyt dużego doświadczenia w jeździe z automatyczą skrzynią biegów, ale mam wrażenie że mój Juke ładnie startuje, ale żeby go rozpędzić muszę zamiast dzwignią biegów odpuszczeć nogą gaz żeby dalej chciał przyśpieszać... tak jakby miał problem z samodzielnym wejściem na drugi i trzeci bieg... powyżej 70km/h problem znika i autko zaczyna pruć ile fabryka dała... W serwisie w Ełku nie widzą problemu ale i doświadczenia z automatami tez nie mają żadnego ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nnemrod Opublikowano 18 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2012 A więc po pierwsze Twoje auto nie ma 2-3 biegu. Wcale nie ma biegów bowiem jest to inna przekładnia ( CVT). Problem o którym piszesz , że dopiero zaczyna mocno przyspieszać kiedy ma większe obroty świadczy o tym , że wtedy następuje tkz optymalny moment obrotowy silnika i ten robi się żwawszy. Lekkie i krótkie naciskanie gazu przed zdecydowanym przyspieszeniem to dobry pomysł.Nie piszesz czy jest to silnik turbo bo wtedy załączyłaby się sprężarka i zaczyna rwać do przodu . Jest to normalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MMjuczek Opublikowano 19 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2012 Dzięki za info, trochę martwi mnie te ograniczenie możliwości szybkiego włączenia się do ruchu... a może to tylko subiektywne uczucie... potęgowane wyciem silnika między 30 a 70km/h Pewnie się przyzwyczaje... czegóż nie można by było wybaczyc takiej miłości jakim stał się dla mnie Juke od pierwszego ujrzenia haahahahhaahh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MMjuczek Opublikowano 20 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2012 Chyba masz rację bo z dnia na dzień zaczynam się "wjeżdzać", ostatnio jeździłam Focusem 1,8 w manualu to były troche inne wrażenia :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MMjuczek Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2012 dzięki, zdam sprawozdanie za jakiś 2000km ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Komandor Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Wyprzedzając z CVT gaz wciskam dosyc mocno, kiedy wzrosną obroty silnika i auto dostaje "kopa" od razu odpuszczam gaz - auto jedzie juz duzo szybciej ale z mniejszymi obrotami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MMjuczek Opublikowano 3 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2012 O odpuszczaniu gazu pisałam na początku.... też na to wpadłam, tylko że takie rozwiązanie kojaży mi się z "nożną" skrzynia biegów ;-) Żuczek się zdecydowanie rozbrykał ;-) przejeździł już 4500km i myślę że pora mu pokazać że potrafi też śmigać SPOTRowo... :-D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nnemrod Opublikowano 14 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2012 Otóż nie potrafi śmigać sportowo, a nawet jak będzie to to się dla niego źle skończy... Już nie mówiąc o tym, że skrzynia CVT jest rozwiązaniem wybitnie niesportowym... I znowu polemizuję z Kolegą . Jak już pisałem w jednym z postów ostatnio podróżowałem po Bieszczadach. Wyjechałem z Lublina by dotrzeć na określoną godzinę do Polańczyka. Nie przewidziałem , że na drodze w lubelskim ze wzgledu na ciągłe wsie przy drodze, moja przecietna prędkość będzie marna. Czas biegł a drogi nie ubywało. Już w Bieszczadach na bocznych i piekielnie kretych drogach musiałem zwiększyć tempo jazdy. I tutaj zaczęła się jazda sportowa. Przełączyłem na opcję sport by szybciej zbierać się na króciutkich , kilkudziesięcio metrowych prostych odcinkach drogi wyprzedzając praktycznie wszystkich niezalęnie od marek . Juke robił to bez wysiłu a zmiana " biegów " następowała błyskawicznie . Nigdy bym ręcznie manipulując biegami nie uzyskał takiego czasu zmiany biegów.Polemizując nie uznaję zasady nie bo nie. Opieram się na źródłach. Badania testowe w "MOTORZE" nr 36 z 2010 roku wykazały , że nissan Juke1,6 DIG do setki rozpędza się w - uwaga ! - 7,3 sek ! Fabryczne dane 8 sek. Mój automat trochę wolniej ale biorąc pod uwagę czas na ręczne przerzucanie biegów jest to niewielka różnica . I co jest tu coś z sportu ? Na codzeń używam opcji normal zupełnie wystarczające przy wyprzedzaniu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nnemrod Opublikowano 14 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2012 Myślałem , że poważnie podchodzisz do tematu. Nie jestem taki naiwny jak myślisz .,To nie ja robłem test tylko dziennikarze tygodnika Motor i nie sądzę by byli tak nieprofesjonalnie badali predkość za pomocą licznika !!! Co do skrzyni CVT to ja nią jeżdżę od prawie 2 lat a nie Ty i wiem jak sprawuje się na szosie o czym zresztą piszę wyżej. Co do zużycia może masz rację. Zawsze ekstrmalne używanie sprzętu powoduje większe zużycie. Jak na razie nie widzę nic niepokojącego w tym inowacyjnym japońskim wyrobie . Dodam jeszcze , ze już raz w swym poście w temacie ' lużne dyskusje " pisałem również powołując się na żródła , że nasz zajmuje 32 miejsce wśród 150 aut w przyspieszaniu w przedziale od 60 do 100 km czyli w zakresie wyprzedzania ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nnemrod Opublikowano 14 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2012 (edytowane) Czytaj Waćpan z zrozumieniem . To nie Ty jesteś naiwny tylko o to mnie podejrzewasz. Nie bardzo też wiesz o co chodzi z tym CVT w J uke1,6 DIG-4WD uporczywie porównując z Murano czy skuterami! A to są zupełnie inne skrzynie.Pisałem , że nie mam zwyczaju dyskutować na zasadzie "nie bo nie"" . Powołam się na :miesięcznik Auto Technika nr 10 z 2010 rku . Tam to czytamy : "... CVT-6 oznacza ,że ta wersja Juke ma inowacyjną bezstopniową skrzynię CVT ze sztucznym podziałem przełożeń na " sześć biegów ".Co ważniejsze , jest to pierwsza skrzynia bezstopniowa z dodatkowym reduktorem mechanicznym ( przekładnia planetarna ) co bardzo korzystnie zwiększa jej ogólne przełozenie wynoszące tu ponad 7:1. " Poza tym nie twierdzę , że to auto sportowe ale twierdzę , że ma parametry do jazdy typu sportowgo .A to jest różnica . Edytowane 14 Października 2012 przez nnemrod Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nnemrod Opublikowano 14 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2012 No to trochę się wyciszyłeś i dobrze. Wymiana pogladów tak winna wyglądać. Dostrzegłeś jednak coś w tym modelu Juke co mozna nazwać cechami sportowymi. Jeszcze raz podkreślam , że nie twierdzę , że to auto stricte sportowe .Jednak zastosowany system TVC ( Torque VectoringSystem ) czyli przenoszenie momentu obrotowego w czasie jazdy po kretych drogach na poszczególne 4 koła a nie tylko na oś znacznie usprawnia szybkie ich pokonywnie . I dlatego tak dobrze jechało mi się na tych krętych drogach w Bieszczadach o czym pisałem w innym poście .Pozdrawiam. Ps . Nie poprawiaj postów w czasie dyskusji bo zmieniają sens i dyskusja dla czytających jest niezrozumiała ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.