Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Pstryk Pstryk i Klima OUT


The_Vego
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zdażył mi się następujący problem... [Nissan Primera P11, 1.6 PB 99KM, 1998 r.]

mianowicie, kostka stacyjki postanowila zakonczyc swego żywota.. niestety próbując reanimować ją i przedłużać jej życie doszło do spięcia, paru iskierek i trzasków (w niej i na złączce wchodzącej w nią)

efektem było moje przerażenie albowiem po tym pięknym widowisku zaden z pilotow do zamykania/otwierania auta nie reagowal... lecz to nie koneic, moja rozpacz pogłębiła się następnego dnia gdy okazało się iż Klimatyzacja która do tej pory zawsze działała (może nie chłodziła już pełnią swej mocy [chyba]) nagle.. nie daje znaków życia, oczywiscie piekne błekitne światlo przycisku się zapala, ale ani nie slychac załączenia sie spreżarki, ani zmiany sposobu wiania, a tymbardziej chlodnego powietrza...

 

Co do pilotow po wielu kombinacjach okazało się iż spięcie przeprogramowało sterownik... wystarczyło dziś od nowa w kodować oba piloty,,, ale klima... milczy...

 

dochodząć do sedna tej wypowiedzi... jak sprawdzić [metodą dla laika) "what the f*ck is up?!"

Oczywiśćie biore pod uwage niefortunna serie zdarzeń i skonczenie sie czynnika dokladnie w momencie spiecia, ale jak ją potwierdzić lub obalić. i nie mówie tu o spotkaniu z fachowcem na którego mnie aktualnie nie stać...

 

 

----

 

Podpinając się pod swój własny temat zapytam czy ktoś z was ma schemat skrzynki przekaźników ?

oraz rozpiskę autodiagnostyki i kodów blyskowych do gniazda obd1 silnik 1.6 99KM (znalazłem tu różne tematy, ale albo diesle albo p11.144 albo szukać nie potrafie)

Edytowane przez The_Vego
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osuszacz to ta sporawa metalowa butla po prawej stronie chlodnicy [patrzac od przodu auta] do ktorej przykręcone sa 2 grube kable na śruby ? [jeden kabel to bardziej rurka]

 

Zakładając ze sprężarka się załączy, to znaczy ze przyczyną jest osuszacz,czy jakiś przekaźnik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Klima się załącza gdy zewrze przewody osuszacza... ale.. powietrze wcale zimniejsze nie leci... to oznacza ze koniec czynnika?

 

a co z zaworkammi L oraz H da sie tym jakos sprawdzic ?

Edytowane przez The_Vego
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko po podpięciu pod aparaturę do nabijania. Jeśli odkręcisz korek to zobaczysz coś jak wentyl w kole i po wciśnięciu zacznie psikać, ale jeśli czynnika jest za mało to i tak klima się nie załączy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli w ciemno jechac nabic klime ?

 

A ta druga opcja, z uszkodzonym czujnikiem.. gdzie on jest i jak go sprawdzic...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może poprostu bezpiecznik wyleciał jak było spięcie? Odkręć kapturek na rurze od klimy i naciścij czymś wentylek (podobnie jak w kole) i będziesz wiedział czy coś tam jest i napisz czy mocno sykneło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak na zaworkach jest cisnienie, tz. syczy po nacisnieciu wentylka...

 

o ktorym bezpiczniku mowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejrzyj wszystkie od klimy air con itp, ale raczej podejrzewam że nie obędzie się bez nabicia, jak słabo dawała a teraz nic to już nie ma odpowiedniej ilości czynnika, mimo że ciśnienie jest po naciśnięciu wentylka. Na warsztacie ci powiedzą co i jak sprawdzą najpierw itp, a po za tym gwarantuje ci że nie poznasz klimy po serwisie. Obejrzyj wszelkie łączenia rurek itp. czy nie są zaolejone może któryś oring wymaga wymiany i z tąd ubytek czynnika, obejrzyj też w jakim stanie rurka koło aku bo lubi się tam uszkodzić. U mnie w tino klima nigdy nie była nabijana i trzymała czynnik przez 10lat, dopiero oringi puszczać zaczeły to musiałem je wymienić i nabić, ale taK czy siak klima wymaga serwisu raz na pare lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystkie bezp jakie znam to sprawdzalem, chyba ze sa jakies ukryte bez lub przekaziniki w innych miejsach niz w skrzynce pod keirownica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ale obok aku nie ma chyba zadnego zwiazanego z klima, a te przekazniki, to ktory moze byc od klimy i jak go sparwdzic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedź nabić klimę , później napisz co i jak.

 

Jesli czynnika jest za mało to jak klima ma ruszyć? Osuszacz chodzi ," ale nie wieje zimnym" bo nie ma jak :)

 

Pozdro , i czekam na rezultaty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...