The_Vego Opublikowano 20 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2012 (edytowane) Witam, zdażył mi się następujący problem... [Nissan Primera P11, 1.6 PB 99KM, 1998 r.] mianowicie, kostka stacyjki postanowila zakonczyc swego żywota.. niestety próbując reanimować ją i przedłużać jej życie doszło do spięcia, paru iskierek i trzasków (w niej i na złączce wchodzącej w nią) efektem było moje przerażenie albowiem po tym pięknym widowisku zaden z pilotow do zamykania/otwierania auta nie reagowal... lecz to nie koneic, moja rozpacz pogłębiła się następnego dnia gdy okazało się iż Klimatyzacja która do tej pory zawsze działała (może nie chłodziła już pełnią swej mocy [chyba]) nagle.. nie daje znaków życia, oczywiscie piekne błekitne światlo przycisku się zapala, ale ani nie slychac załączenia sie spreżarki, ani zmiany sposobu wiania, a tymbardziej chlodnego powietrza... Co do pilotow po wielu kombinacjach okazało się iż spięcie przeprogramowało sterownik... wystarczyło dziś od nowa w kodować oba piloty,,, ale klima... milczy... dochodząć do sedna tej wypowiedzi... jak sprawdzić [metodą dla laika) "what the f*ck is up?!" Oczywiśćie biore pod uwage niefortunna serie zdarzeń i skonczenie sie czynnika dokladnie w momencie spiecia, ale jak ją potwierdzić lub obalić. i nie mówie tu o spotkaniu z fachowcem na którego mnie aktualnie nie stać... ---- Podpinając się pod swój własny temat zapytam czy ktoś z was ma schemat skrzynki przekaźników ? oraz rozpiskę autodiagnostyki i kodów blyskowych do gniazda obd1 silnik 1.6 99KM (znalazłem tu różne tematy, ale albo diesle albo p11.144 albo szukać nie potrafie) Edytowane 20 Sierpnia 2012 przez The_Vego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 20 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2012 jak połączysz kable na osuszaczu, to powinna się klima załączyć "na siłę". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
The_Vego Opublikowano 20 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2012 Osuszacz to ta sporawa metalowa butla po prawej stronie chlodnicy [patrzac od przodu auta] do ktorej przykręcone sa 2 grube kable na śruby ? [jeden kabel to bardziej rurka] Zakładając ze sprężarka się załączy, to znaczy ze przyczyną jest osuszacz,czy jakiś przekaźnik ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 20 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2012 Brak czynnika w układzie lub awaria czujnika .(ale bardziej obstawiam to pierwsze ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
The_Vego Opublikowano 20 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2012 (edytowane) Ok. Klima się załącza gdy zewrze przewody osuszacza... ale.. powietrze wcale zimniejsze nie leci... to oznacza ze koniec czynnika? a co z zaworkammi L oraz H da sie tym jakos sprawdzic ? Edytowane 21 Sierpnia 2012 przez The_Vego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2012 tylko po podpięciu pod aparaturę do nabijania. Jeśli odkręcisz korek to zobaczysz coś jak wentyl w kole i po wciśnięciu zacznie psikać, ale jeśli czynnika jest za mało to i tak klima się nie załączy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
The_Vego Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Czyli w ciemno jechac nabic klime ? A ta druga opcja, z uszkodzonym czujnikiem.. gdzie on jest i jak go sprawdzic...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2012 A może poprostu bezpiecznik wyleciał jak było spięcie? Odkręć kapturek na rurze od klimy i naciścij czymś wentylek (podobnie jak w kole) i będziesz wiedział czy coś tam jest i napisz czy mocno sykneło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
The_Vego Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2012 tak na zaworkach jest cisnienie, tz. syczy po nacisnieciu wentylka... o ktorym bezpiczniku mowa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Przejrzyj wszystkie od klimy air con itp, ale raczej podejrzewam że nie obędzie się bez nabicia, jak słabo dawała a teraz nic to już nie ma odpowiedniej ilości czynnika, mimo że ciśnienie jest po naciśnięciu wentylka. Na warsztacie ci powiedzą co i jak sprawdzą najpierw itp, a po za tym gwarantuje ci że nie poznasz klimy po serwisie. Obejrzyj wszelkie łączenia rurek itp. czy nie są zaolejone może któryś oring wymaga wymiany i z tąd ubytek czynnika, obejrzyj też w jakim stanie rurka koło aku bo lubi się tam uszkodzić. U mnie w tino klima nigdy nie była nabijana i trzymała czynnik przez 10lat, dopiero oringi puszczać zaczeły to musiałem je wymienić i nabić, ale taK czy siak klima wymaga serwisu raz na pare lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
The_Vego Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2012 wszystkie bezp jakie znam to sprawdzalem, chyba ze sa jakies ukryte bez lub przekaziniki w innych miejsach niz w skrzynce pod keirownica Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marlos90 Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2012 pod maską obok akumulatora są bezpieczniki, a przekaźniki po drugiej stronie obok pompy absu jeszcze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
The_Vego Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Tak, ale obok aku nie ma chyba zadnego zwiazanego z klima, a te przekazniki, to ktory moze byc od klimy i jak go sparwdzic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2012 nie wiem czy w benzynce jest tak samo, ale tu masz linka do opisu w p11 2,0td http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/81026-brakujacy-przekaznik/page__hl__przeka%BCnik__fromsearch__1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
The_Vego Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 niby przekazniki ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BoRexx Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Jedź nabić klimę , później napisz co i jak. Jesli czynnika jest za mało to jak klima ma ruszyć? Osuszacz chodzi ," ale nie wieje zimnym" bo nie ma jak Pozdro , i czekam na rezultaty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
The_Vego Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Na nabicie nie stać mnie neistety , a jak poznać czy osuszcz działa prawidłowo ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.