Guest Geezer Posted July 23, 2004 Share Posted July 23, 2004 Robił to ktoś ? Szukam korka spustowego... czy trzeba jechać na kanał ? :oops: :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest marcin101 Posted July 23, 2004 Share Posted July 23, 2004 znajdz najnizej polozony waz i zdejmij go powinno zleciec wszystko Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Geezer Posted July 23, 2004 Share Posted July 23, 2004 a trzeba coś przepłukać / przeczyścić ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest paweł ~~ Posted July 23, 2004 Share Posted July 23, 2004 nic nie trzeba czyścić poszukaj może koło chłodnicy na dole jest jakiś korek spustowy nawet na pewno. zalej jakims sprawdzonym koncentratem i nie bedzie problemu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dżodżo Posted July 24, 2004 Share Posted July 24, 2004 Nie wiem na 100%,ale później chyba musisz odpowietrzyć układ.:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Piotrek Posted July 27, 2004 Share Posted July 27, 2004 Układ chłodzenia sam się odpowietrza, poprostu może na początku ubywać troszke płynu jak sie odpowietrzy problemu nie będzie. Piotrek Link to comment Share on other sites More sharing options...
bort Posted July 28, 2004 Share Posted July 28, 2004 A czy jest sens wymieniać już teraz płyn chłodzący? Nie lepiej zrobić to dopiero przed zimą? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest marcin101 Posted July 28, 2004 Share Posted July 28, 2004 korek powinien byc po prawej stronie na dole chlodnicy przy wymianie otworz na full nagrzewnice niech i stamtad zleci plyn A płyn zmienic lepiej przed latem.... bo na starym plynie (zanieczyszczenia) moze sie przegrzewac Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mind Posted July 28, 2004 Share Posted July 28, 2004 Witaj. Jestem tu nowy. Niedawno (po 60 tys wymieniłem płyn chłodniczy w mojej Almerce 1,5. Kilka porad: 1. Odkręć korek chłodnicy. Zdejmij wąż położony najniżej przy chłodnicy - spuścisz wtedy płyn z chlodnicy. 2. Wykręć śrubę odpowietrzającą blok silnika. 3. Ustaw pokrętło nagrzewnicy na maksymalne ogrzewanie. 4. Wykręć śrubę spustową z bloku silnika. 5. Gdy płyn zleci należy zakręcić wszystkie śruby i zalać nowy płyn do chłodnicy. Ja płukałem swój układ chłodniczy - było trochę brudu szczgólnie w chlodnicy. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Geezer Posted July 29, 2004 Share Posted July 29, 2004 Jeszcze tylko pytanko ILE litrow plynu miesci sie w chlodnicy Almery ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rafalski Posted October 5, 2005 Share Posted October 5, 2005 A płyn zmienic lepiej przed latem.... bo na starym plynie (zanieczyszczenia) moze sie przegrzewac ja bym z kolega polemizowal w zimie sa mrozy i "stary" plyn moze juz nie spelniac swoich parametrow na mrozie :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mike Posted October 5, 2005 Share Posted October 5, 2005 W instrukcji WKŁ napisano: 1 - odkręcił korek zbiornika wyrównawczego 2 - odkręcić korek spustu w chłodnicy 3 - Wymontować zbiornik wyrównawczy 4 - Odkręcić odpowietrzniki w kolektorze dolotowytm i w głowicy 5 - Odkręcić korek spustowy w kadłubie silnika 6 - Po spłynięciu cieczy przepłukać wodą cały układ 7 - Napełnić aż cieczy wylezie przez odpowietrzniki 8 - Pozakrećać wszystkie korki, nagrzać i ostudzić silnik Skomplikowane? Faktycznie wszystkie opisane w instrukcji śruby można znaleźć pod maską, ja z braku czasu zleciłem to fachowcom :-D Płyn należy wymieniać co 2 latka aby unknąć korozji chłodnicy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rafalski Posted October 6, 2005 Share Posted October 6, 2005 ciekaw jestem czy plyny chlodnicze mozna wg. was mieszac :? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mike Posted October 6, 2005 Share Posted October 6, 2005 wg mnie można, zdaje się że wszystko oparte jest o glikole. Najważniejsze żeby badziewia nie lać Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lotnik Posted October 7, 2005 Share Posted October 7, 2005 Teraz sa takie płyny że spokojnie mozna je mieszać pod warunkiem, ze mają taki sam skład. Ja jeżdzę na borygo eco i jest ok... PZD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest EnDrIu WAWA Posted October 14, 2005 Share Posted October 14, 2005 dobra a gdzie sa pozostale sruby do odkrecenia? Bo sciagnalem plyn z chlodnicy i zeszlo z 2.5 l czyli w bloku jeszce musial znajdowac sie plyn :roll: musialem z powrotem zalac plyn i wrocic do domu :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mike Posted October 15, 2005 Share Posted October 15, 2005 Jeden jest w kadłubie silnika (po prawo poniżej kolektora wydechowego) drugi pod chłodnicą. Pamiętaj o odkręceniu korków w zbiorniku wyrównawczym i w chłodnicy. Powiem szczerze, że sam się z tym nie pitoliłem - brak czasu, ale teorię opanowałem ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest EnDrIu WAWA Posted October 15, 2005 Share Posted October 15, 2005 Jeden jest w kadłubie silnika (po prawo poniżej kolektora wydechowego) ) tego sie balem znalazlem ta srube, ale zadnym kluczem nie moglem jej odkrecic:/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest nemec Posted November 30, 2010 Share Posted November 30, 2010 a jak sprawdzic czy plyn jeszcze jest w porzadku?? jest jakis domowy sposob czy trzeba zaopatrzyc sie w tester?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oskar Posted December 1, 2010 Share Posted December 1, 2010 a jak sprawdzic czy plyn jeszcze jest w porzadku?? jest jakis domowy sposob czy trzeba zaopatrzyc sie w tester?? Tak jest domowy sposób, nabież strzykawką bądź czymś innym trochę płynu, który masz zalany obecnie przelej do słoika i postaw na noc do lodówki - zamrażalnika rano sprawdzisz jak nie zamarzł to to jest ok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest nemec Posted December 1, 2010 Share Posted December 1, 2010 Tak jest domowy sposób, nabież strzykawką bądź czymś innym trochę płynu, który masz zalany obecnie przelej do słoika i postaw na noc do lodówki - zamrażalnika rano sprawdzisz jak nie zamarzł to to jest ok. tez o tym myslalem ale podpadalo mi to na zbyt "Gozdzikowa". Dzieki Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest thk Posted December 1, 2010 Share Posted December 1, 2010 1) Pisałem o tym w temacie: [N16] Nissan Almera II - miniFAQ - podstawy - przeczytaj zanim zapytasz - http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/69214-n16-nissan-almera-ii-minifaq-podstawy-przeczytaj-zanim-zapytasz/ ..."Sposoby z pobieraniem płynu z zbiorniczka wyrównawczego i wsadzaniem go na noc do zamrażalnika to już raczej przeszłość."... *warto najpierw przeczytać a potem pytać, zwłaszcza, że jest podane jak na tacy...; Tak jest domowy sposób, nabież strzykawką bądź czymś innym trochę płynu, który masz zalany obecnie przelej do słoika i postaw na noc do lodówki - zamrażalnika rano sprawdzisz jak nie zamarzł to to jest ok. 2) Nie zgodzę się z powyższym sposobem ze względu na parę spraw: A) Jaka jest temperatura w zamrażalniku – klasa zamrażania? Akurat w tym modelu co masz? "Klasę zamrażania oznacza się poprzez gwiazdki. Ilość gwiazdek określa zdolność zamrażania i długość przechowywania zamrożonych produktów. Każda z gwiazdek oznacza kolejne - 6°C." i tak: - = 0 st. C * = -6 st. C ** = -12 st. C *** = - 18 st. C – jedne z najpopularniejszych i jak to się ma do np. -37 st. C reklamowanych na płynach... **** = poniżej -18 st. C w zastosowaniach profesjonalnych nawet do -32 st. C. Jaka jest zdolność zamrażania twojego "testera" aka zamrażalki? C) Co z tego, że np. przez "CAŁA NOC W ZAMRAŻALNIKU" płyn nie zamarznie, a np. w aucie które stoi parę dni na mrozie (np. większym) płyn szlak trafi? ... Wymieniać można by dłużej. Konkluzja taka: w ostateczności można przeprowadzić test z zamrażalnikiem ale jedyne wnioski jakie się z niego wyciągnie to: 1) Płyn zamarzł = jest bardzo źle, bo statystycznie zamarza już przy około -18 st. C a np teraz (01.12.2010r. godzina 11:07) w Szczecinie jest -12 st. C w dzień! a wczoraj w Białymstoku było -25 st. C w nocy...; 2) Płyn nie zamarzł = wcale nie znaczy, że nie zamarznie w aucie, ponieważ -> patrz A), , C). To by było na tyle. Pozdrawiam. THK. P.S Dygresja na koniec: test zamrażalnikowi ma sens ale w innych warunkach klimatycznych, przy naszej powalonej zimie coraz częściej temperatura spada poniżej umownych -18 st. C, no chyba, że mamy "mocniejszy" zamrażalnik i możemy "tak to przetestować" ew. u nas nie spada temp. poniżej możliwości naszego zamrażalnika Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest nemec Posted December 1, 2010 Share Posted December 1, 2010 Zgadzam sie THK, moja wina nie zauwazylem w FAQ-u. Czytalem go jakis czas temu. Co do warunkow klimatycznych. Mieszkam w UK gdzie -1 to juz szkoly zamykaja Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej330 Posted December 2, 2010 Share Posted December 2, 2010 No to zamykam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts