Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

drgania calego samochodu podczas hamowania


Guest r_m_n_a
 Share

Recommended Posts

Guest r_m_n_a

witam, przeszukalam cale formum i niestety nic nie znalazlam, dlatego tworze nowy temat:)

problem dotyczy drzenia calego samochodu podczas hamowania, zaczyna sie od 80km/h, przy mniejszej predkosci drgania nie wystepuja. Dzisiaj wymienilam tarcze hamulcowe tylne, drgania jak byly tak sa. Kola byly wywazane.Te drgania to nie sa takie male, bicie odczuwalne jest na calym samochodzie, czy moze ktos mi podpowiedziec co moze byc przyczyna tych drgan jesli nie tarcze

Link to comment
Share on other sites

Guest michalgdb

być może felgi są krzywe, wyważenie swoją drogą a krzywa felga swoją :P ja mam tak że jak jade 180-200 km/h to zaczynają się drgania i też sie zastanawiam czym jest to spowodowane

Edited by michalgdb
Link to comment
Share on other sites

Guest r_m_n_a

felgi sa proste, drgania wystepuja tylko podczas hamowania, nie ma zadnych drgan podczas jazdy, czy moze to byc spowodowane tym, ze sa krzywe piasty?

Link to comment
Share on other sites

felgi sa proste, drgania wystepuja tylko podczas hamowania, nie ma zadnych drgan podczas jazdy, czy moze to byc spowodowane tym, ze sa krzywe piasty?

 

Przyczyną może być też luz na jakimś elemencie w zawieszeniu. Przy hamowaniu dostaje on duży nacisk i zaczynają się wibracje. Mogą też to powodować wyząbkowane opony. Kolejną przyczyną mogą być tarcze hamulcowe. Mogą być niedawno wymieniane ale jak są rozgrzane i wjedzie się w kałużę lub pojedzie na myjnie to się krzywią.

Edited by Filon
Link to comment
Share on other sites

wlasnie to na 100% luz w zawieszeniu albo tarcze hamulcowe, to nic ze byly wymieniane, poprostu mogły sie pokrzywic nawet nowe jak sa słabej jakosci...zmierz bicie na tarczy i bedzie wszystko jasne

Link to comment
Share on other sites

też sądzę że to kwestia tarczy, mogły się nowe wykrzywić

Link to comment
Share on other sites

Nowe tarcze też mogą być krzywe. Trzeba też sprawdzić łożyska kół- to może być przyczyna- choć wtedy podczas normalnej jazdy też byłoby to czuć.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest r_m_n_a

dzieki za sugestie, najprawdopodobniej moze to byc jakies lozysko, poniewaz podczas jazdy slychac "huczenie", co by wskazywalo na lozysko, jednak przy podniesionym samochodzie i obkrecaniu kolami tego "huku" nie slychac..

 

wymienilam tarcze na nowe, bo okazalo sie, ze wina lezy po stronie tarcz przednich, wszystko bylo idealnie do dnia dzisiejszego :( znowu zaczyna drgac caly samochod) Przeprowadzilam calkowity przeglad: opony, felgi, geometrie itp. wszystko jest ok, drgania wystepuja tylko podczas hamowania , tarcze hamulcowe, ktore zostaly wymieniane dwa razy byly firmy BREMBO, w serwisie powiedzieli mi, ze jest to ewidentna wina tarcz...najprawdopodobniej sa za slabe, w co nie chce mi sie wierzyc. Po wymianie nie bylo odczuwalne drganie, chociaz hamowanie nie bylo za rewelacyjne, te drgania wystapily po przejechaniu ok 600 km, czy istnieje taka mozliwosc, ze to naprawde jest wina tych tarcz? i jakie tarcze jezeli nie Brembo?

Link to comment
Share on other sites

Bez obrazy ale moze nie potrafisz uzytkowac takiego auta w normalny sposob. Wystarczy ze dobrze rozgrzejesz tarcze a pozniej wjedziesz w konkretna kauże i masz po zawodach. Ja bym na Twoim miejscu dal tarcze do sprawdzenia ewentualnie lekkiego przetoczenia albo wymienic je na nowe razem z klocakami. Moze byc tez tak ze nie sciaraja Ci sie rownomiernie zarowno klocki jak i tarcze ale to juz glebsza grzebanina w ukladzie hamulcowym. Wymienilas tarcze bylo ok ale do czasu az sie nie starly rownomiernie z kazdej strony i problem znowu wystapil.

Edited by Bydle
Link to comment
Share on other sites

Guest r_m_n_a

bez obaw uzytkuje go w bardzo zdrowy sposob:) w zadna kałuże na rozgrzanych tarczach nie wjechalam, o przetoczeniu tarcz nie ma mowy, bo takich rzeczy sie nie powinno robic, tym bardziej, ze najprawdopodobniej moze zrobic sie to samo, tarcze montowane byly z nowymi klockami, tym razem LUKASA, bo Brembo nie byly az tak dobre. Czyli co sugerowalbys piszac "glebsze grzebanie w ukl ham"?

Link to comment
Share on other sites

Czyli do rozebrania prawie caly uklad hamulcowy. Zaczol bym od pompy i sprawdzil czy rownomiernie podaje plyn. Albo musisz znalesc naprawde ogarnietego bardzo dobrego mechanika albo bedziesz musiala wydac duuuuzo pieniedzy zeby to naprawic.

Link to comment
Share on other sites

Guest r_m_n_a

ogolnie wszystko mozna, ale nie jest to jakos mocno polecane... ale, jezeli nawet przetocze tarcze to problem drgania najprawdopodobniej powroci.

 

Czyli do rozebrania prawie caly uklad hamulcowy. Zaczol bym od pompy i sprawdzil czy rownomiernie podaje plyn. Albo musisz znalesc naprawde ogarnietego bardzo dobrego mechanika albo bedziesz musiala wydac duuuuzo pieniedzy zeby to naprawic.

 

uzyskalam informacje odnosnie "rozebrania ukladu hamulcowego" i to na pewno nie jest powodem drgan..

Link to comment
Share on other sites

Kto Ci powiedzial ze nierownomierne scieranie tarcz i klockow nie moze byc powodem drgania? To jak Ty masz takich fachowcow ktrozy takie kity Ci wciskaja to sie nie dziwie ze nie potrafia naprawic tego raz a porzadnie

Link to comment
Share on other sites

Guest michalgdb

Tarcze i klocki mogą się źle ścierać (nierówno) jak jeden tłoczek (lub kilka) w hamulcach słabo chodzi albo sie zapiekł itp. Ale od geometrii ? chyba że by tarczami po ziemi sie jeździło :D :D

 

ps: Sory, źle przeczytałem :D

Edited by michalgdb
Link to comment
Share on other sites

Guest r_m_n_a

Kto Ci powiedzial ze nierownomierne scieranie tarcz i klockow nie moze byc powodem drgania? To jak Ty masz takich fachowcow ktrozy takie kity Ci wciskaja to sie nie dziwie ze nie potrafia naprawic tego raz a porzadnie

 

Koła zostaly zdemontowane w celu oceny, czy uklad hamulcowy pracowal dokladnie. Gdyby byly niedrozne przewody hamulcowe, uszkodzona pompa, zatarte tloczki zacisku, tarcza posiadalaby slady przegrzania w postaci niebieskiego nalotu, takiego zjawiska "fachowiec" nie zaobserwowal.

 

Nie wiem, ale dla mnie to jest cos nie tak, jezeli nowe tarcze krzywia sie po przejechaniu 600 km...

Link to comment
Share on other sites

Koła zostaly zdemontowane w celu oceny, czy uklad hamulcowy pracowal dokladnie. Gdyby byly niedrozne przewody hamulcowe, uszkodzona pompa, zatarte tloczki zacisku, tarcza posiadalaby slady przegrzania w postaci niebieskiego nalotu, takiego zjawiska "fachowiec" nie zaobserwowal.

 

Nie wiem, ale dla mnie to jest cos nie tak, jezeli nowe tarcze krzywia sie po przejechaniu 600 km...

 

Jakiej firmy są te tarcze i klocki?

Może na myjni byłaś gdy tarcze były jeszcze zbyt mocno rozgrzane?

Edited by Filon
Link to comment
Share on other sites

Guest r_m_n_a

no wlasnie tez tak mi powiedzieli i chyba cos musi byc w tym, bo dwa komplety pokrzywily sie w przeciagu niecalych 2 miesiecy, a co myslicie o ATE?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...