Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Porównanie kosztów utrzymania Qashqai VS X-Trail


badi
 Share

Recommended Posts

Zastanawiam się nad przesiadką za jakiś czas na większe auto niż QQ. W kręgu poszukiwań znalazł się siłą rzeczy X-Trail. Tylko automat, więc konfiguracja pozostaje taka jak obecnie tj. 2.0 dCi automat. Tak sobie myślę, czy koszta utrzymania ww aut będą kolosalnie różne, czy jakoś niekoniecznie. Macie jakieś doświadczenie? Da radę ten silnik w jakby nie było większym i cięższym aucie? Będę wdzięczny za opinie, a myślę że niejedną osobę temat zainteresuje. Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli tylko o wielkość chodzi to Nissan już też na to wpadł i zesłał nam Qashqaia +2. Jak by nie patrzył 22,5 cm samochodu więcej, z tego 13,5 między osiami. Zyskał bagażnik i wnętrze: dodatkowe 8 cm od tylnej kanapy do oparć przednich foteli.

 

X-trail ma rozstaw osi zwykłego QQ więc z tyłu szału nie będzie. Na szerokość zyskał też tylko 1 cm, a i to pewnie w lusterkach...

Porównujące te dane z całkowitą długością to bagażnik musi być na prawdę imponujący... :)

Edited by luc123456
Link to comment
Share on other sites

Hehe, przyznam się, że nie brałem QQ +2 pod uwagę w momencie kupna bo w całym kraju znalazłem wtedy (tuż po wejściu FL) jedno auto z automatem w dieslu i 4x4 w wersji Tekna i był to zwykły QQ. Byłem przekonany, że +2 ma jedynie większy bagażnik. On ma 13,5 cm większy rozstaw osi i więcej miejsca na nogi? Sugerujesz, że X-Trail będzie podobny co do ilości miejsca w środku co QQ +2? Bagażnik ma podobno mocarny.

Link to comment
Share on other sites

Hehe, przyznam się, że nie brałem QQ +2 pod uwagę w momencie kupna bo w całym kraju znalazłem wtedy (tuż po wejściu FL) jedno auto z automatem w dieslu i 4x4 w wersji Tekna i był to zwykły QQ. Byłem przekonany, że +2 ma jedynie większy bagażnik. On ma 13,5 cm większy rozstaw osi i więcej miejsca na nogi? Sugerujesz, że X-Trail będzie podobny co do ilości miejsca w środku co QQ +2? Bagażnik ma podobno mocarny.

 

a więc ilość miejsca z tyłu ww QQ+2 jest większa niż w X-Trailu (na nogi oczywiście) i na tym się kończy. Dynamika X-Traila 2.0dci A/T w porównaniu z QQ/QQ+2 wypada gorzej lecz komfort jazdy i wygłuszenie na duży + w porównanu do QQ. Spalanie podobnie. Hamulce - ciut słabiej niż w QQ/QQ+2 ale ... ale nie ma dramatu.Bagażnik - jeżeli komuś zależy to jest poprostu ogromny w porównaniu do QQ/QQ+2. Prześwit - w QQ to 188mm w QQ+2 to 193mm a w X-Trailu 210mm :)

 

Co do płyty podłogowej to na płycie podłogowej X-Traila powstał QQ/QQ+2 a nie odwrotnie. Po ostatnim lifingu X-Trail jest super. Aktualnie z tego co wiem można kupić X-Traila z 2012 z rabatem do 22.000zł :)

 

Koszty - przeglądy kosztują podobnie jak w QQ/QQ+2 z silnikami dci. Niektóre części są droższe ale są to niewielkie różnice. To co mi przeszkadza w Trailu to przy najbogatszej wersji ( z Nissan Connect Premium) brak automatycznie ściemniającego się lusterka oraz niepodświetlane symbole wybranego biegu na obudowie automatycznej skrzyni biegów oraz brak automatycznie składanych lusterek (nawet jako opcja dodatkowego modułu tak jak w QQ ) oraz std we wszystkich Nissanach wszystkich szyb z funkcją auto :(

Link to comment
Share on other sites

Wszystko kwestia gustu. Mnie np. X-trail podoba się bardziej od QQ ;). Nissan poszedł chyba takim typowym marketingiem. QQ dla lanserów i ludzi śmigających po mieście i generalnie asfalcie a X-trail dla facetów pragmatyków ;).

Link to comment
Share on other sites

do kosztów ja bym też zaliczył cenę samego samochodu a tutaj niestety XTrail sporo droższy, no chyba, że weźmiemy golasa. Ja za 100tyś mam pełną dostępną wersje QQ ,a za podobną Xtraila muszę dać 160tyś.

Link to comment
Share on other sites

Hehe, przyznam się, że nie brałem QQ +2 pod uwagę w momencie kupna bo w całym kraju znalazłem wtedy (tuż po wejściu FL) jedno auto z automatem w dieslu i 4x4 w wersji Tekna i był to zwykły QQ. Byłem przekonany, że +2 ma jedynie większy bagażnik. On ma 13,5 cm większy rozstaw osi i więcej miejsca na nogi? Sugerujesz, że X-Trail będzie podobny co do ilości miejsca w środku co QQ +2? Bagażnik ma podobno mocarny.

 

Niewykluczone że X-trail będzie miał nawet mniej miejsca na nogi. Konieczna jest wycieczka do salonu z miarką.

Ja zawsze np. zawsze mierzę bagażniki, bo bzdury jakie wypisują w katalogach na ten temat to osobna historia.

Link to comment
Share on other sites

Proszę Cię... jakie 160tys? Nie wiem, czy zwrócileś uwagę, ale na X-trail'a są dużo większe rabaty, a poza tym golas X-trail ma wszystko, co jest potrzebne do szcześcia...

jak zbijesz 60 tyś (przepraszam po mega upuście przykładowo 20tys pozostanie 40tyś i jak je zbijesz) to jesteś mistrz, i moje gratulacje. Co do kwestii wyposażenia to można próbować zrezygnować z foteli i kół będzie taniej i bliżej ceny QQ;) ale kwestie wyposażenia pozostawię dalej bez komentarza.

Link to comment
Share on other sites

Z ksenonów bym nie zrezygnował, z NC zdecydowanie bo lepiej kupić coś innego 2 din z automapą bo mapy Nissanowskie są delikatnie mówiąc słabe. Dach to bajer, tym bardziej, że w QQ się nie otwiera. Napęd jak napęd, i tak mało kto wyjeżdża w teren wymagający lepszego napędu niż to co jest w QQ, a i on nie jest zły. Czy wiecie co oficjalnie będzie następcą X-Traila, kiedy wchodzi nowy QQ i czy będzie QQ +2? Chodzi o to, że kupię w tej chwil X-Traila, a za chwilę okaże się, że za podobne pieniądze miałbym nowy model i nie stracę aż tyle na wartości.

Link to comment
Share on other sites

Jest wątek "aktualności salonowe" tam pisaliśmy o następcach X-traila i QQ. Podsumowując, nic pewnego nie wiadomo ale wygląda na to, że jeszcze co najmniej rok nie będzie żadnych zmian.

Edited by luc123456
Link to comment
Share on other sites

O tym wątku to wiem, ale wiem też że są na forum ludzie pracujący w salonach Nissana i mają wiedzę na ten temat.

Link to comment
Share on other sites

Mam nadzieję, że nowe modele będą dobre i że nie przegną z cenami. Fajnie by było gdyby QQ był lepszy jakościowo bo niedoróbek i partactwa jest sporo. PS. Siedziałem dzisiaj w Kii Sorento w salonie i fajnie, duże auto etc, ale materiały na desce twarde jak skała. Aż nieprzyjemnie.

 

http://moto.pl/MotoPL/1,88389,8121297,Nissan_X_Trail_po_zmianach.html Panowie co to za bzdury w tym artykule? Czy w innych krajach silnik dCi 173KM występuje w automatem? Chyba pomyłka prawda?

Link to comment
Share on other sites

Niestety Nissan ma specyficzny system sprzedaży i w zasadzie po za lakierem metalic i napędem 4x4 to reszta jest zaszyta w pakiecie, nie można sobie dobrać np. xenonów i zrezygnować z NC. Chcesz xenony to od razu wchodzisz na wersję Tekna, a tam NC, szklany dach itp od razu są w pakiecie. Więc rezygnując z NC lub szyberdachu automatycznie możesz zrezygnować z dodatków na których może tobie zależeć. Osobiście odpowiadała mi wersja I-Way ale chciałem xenony no i niestety musiałem wziąć wersję Tekna z inteligentnym kluczykiem, Bose. Drugi problem Nissana to taki , że dokładając jakiś element zabiera inny, np. samościemniające lusterko wsteczne zabrali ale dodali relingi, u innych nie zabierają ew. pozwalają dokupić.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...