Gość pablo89ns Opublikowano 2 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2012 Witam serdecznie jak w temacie mam problem ze skrzynią biegów. Od jakiegos czasu zauważylem ze w moim aucie pojawił sie problem z wrzuceniem 3 , 4 oraz 5 biegu tzn biegi wchodzą bez zgrzytów ale trzeba lewarkiem szukać aby wskoczył bieg (3 i 4 i 5) i pytanie do was co moze być przyczyna >? almera n16 2.2 di przebieg 250tys dodam jeszcze ze na biegu jałowym lewarek ma duze luzy (prawo,lewo) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gaco12 Opublikowano 2 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2012 Kolego najpierw to zmien olej w skrzyni. Ja tak zrobiłem to skrzynia teraz chodzi bez zarzutów:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gonzo Opublikowano 3 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2012 Witam serdecznie jak w temacie mam problem ze skrzynią biegów. Od jakiegos czasu zauważylem ze w moim aucie pojawił sie problem z wrzuceniem 3 , 4 oraz 5 biegu tzn biegi wchodzą bez zgrzytów ale trzeba lewarkiem szukać aby wskoczył bieg (3 i 4 i 5) i pytanie do was co moze być przyczyna >? almera n16 2.2 di przebieg 250tys dodam jeszcze ze na biegu jałowym lewarek ma duze luzy (prawo,lewo) Pod lewarkiem skrzyni biegów jest taka sprężyna która lubi pękać, wymień ją na nową lub jak pękła z jednej strony to zaplęt i zamocuj ponownie wtedy wszelkie objawy ustaną tylko musisz zdjąc osłonę pod silnikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pablo89ns Opublikowano 4 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2012 (edytowane) Wielkie dzieki w najblizszym czasie wymienie olej i sprawdze sprezynke. Dam znac co i jak po wymianie. Pozdrawiam Edytowane 4 Września 2012 przez pablo89ns Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Romek1007 Opublikowano 19 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 też miałem taki problem i winowajcą okazała się właśnie owa sprężynka...teraz już jest wszystko w porządku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 19 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 też miałem taki problem i winowajcą okazała się właśnie owa sprężynka...teraz już jest wszystko w porządku... ja z kolei jeżdżę bez tej sprężyny i nie zauważam, żeby biegi jakoś ciężej wchodziły, żebym musiał ich szukać/ celować etc. Ot po prostu drążek luźno sobie lata, ale w niczym to nie utrudnia wrzucania biegów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kusmierczak.l Opublikowano 20 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2012 u mnie sprężynka tez była trzaśnięta, efekt luźny drążek problemy z wrzucaniem biegów i ten brzęk metaliczny podczas jazdy kiedy to ta mała menda uderzała o osłony wydechu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gaten Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 Prawdopodobnie mam ten sam problem,pamięta ktoś może jakie wymiary ma ta sprężynka(długość,średnica,grubość drutu mniej więcej),jutro będę wymieniał olej w silniku to przy okazji zajrzę do tej sprężyny. Wymieniłem spreżynkę na razie na to co miałem pod ręką 10 min.roboty i lewarek nie lata jak żyd po pustm sklepie,dla zainteresowanych wymiary tej sprężynki : długość-55mm. grubość-12 mm. drut-1.5 mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomek0891 Opublikowano 7 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2012 Witam! Czy ktoś wie ile kosztują takie sprężynki i ile ich trzeba? Wymienię sam. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 7 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2012 jest jedna wymiary masz powyżej, kolega juz zmierzył i napisał. Dopasuj sobie jakąś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NEO NFS Opublikowano 9 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2012 Nie wbijaj na siłę. Najpierw wyluzuj zapinając 4 i 3 potem jeżeli gładko wejdzie 1 to może być coś na łącznikach lub jest wyrobiony luz na wodziku w skrzyni. A przekładnia biegów nie chodzi Ci czasem za ciężko?- rozbież i nasmaruj, sprawdź stan sprężynki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 9 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2012 Wymieniłes na odpowiedni olej? Bo ciężko wchodząca jedynka to typowy objaw zbyt lepiego oleju. Jeśłi zamiast 75w80 (75w90) masz wlane jakieś 80wX, to nic dziwnego, że tak się dzieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 10 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2012 Ta, po 80letnim dziadku, jak prawie każdy w tym kraju kupujący używki. :E Bogaci Ci emeryci u nas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 10 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2012 Spoko. Wracając do tematu, przyczyną nieprecyzyjnego i cięzkiego wchodzenia biegów może/mogą też być wybita/te poduszka/i, przede wszystkim warto sprawdzić tę tylną pod skrzynią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Opublikowano 12 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2012 jeśli jest to problem tylko z jedynką,lub też z wstecznym,to może być wina sprzęgła(zwłaszcza docisku).Ale najpierw posprawdzaj inne rzeczy,stan płynu w zbiorniczku,może odpowietrzyć trzeba,sprawdź wszystko co jest dużo tańsze od wymiany sprzęgła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rajdzik88 Opublikowano 12 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2012 Ja właśnie mam podobne problemy, choć u mnie wszystkie biegi wchodzą gładko, ale wsteczny czasami ma jakieś kosmiczne problemy, po prostu chwile się namęczę by wskoczył, zaś innym razem wchodzi bez problemu, choć ostatnio częściej bywa to problemowe i tak zastanawiam się od czego zacząć diagnostykę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomzyl Opublikowano 13 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2012 u mnie bywają problemy z jedynką lub wstecznym z wbiciem i dosyć często jest tak, że trzymam i próboję wbić (nie na siłę) bieg, a jednoczesnie, bardzo powoli odpuszczam sprzęgło i wchodzi. poducha pod skrzynią dobra, sprzęgło robione niecałe 30kkm temu (jakos w 2011), sprężynki nie mam, przy okazji robienia skrzyni miała być dorzucona, ale gość w Pruszkowie nie miał akurat na stanie takowej. fajnie byłoby wiedzieć gdzie takie cudo dostac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Opublikowano 17 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2012 jeśli na postoju biegi 1 i R wchodzą (powiedzmy z problemem),a podczas toczenia się auta wchodzą dobrze,to wina sprzęgła,jeśli tylko jeden bieg jest problem włączyć, 1 nie powinien,ale może być to,wsteczny®- dość rzadko,ale się zdarza,to może być to synchronizator w skrzyni.A,co do sprzęgła po wymianie,ok 10-30 tyś,wcale nie powiedziane,że jest dobre,zależy jakiej firmy,a i wady się trafiają..Aaaaaaaa i ważne jest jaki olej w skrzyni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janekpiekarnia Opublikowano 17 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2012 Podobno wsteczny nie ma synchronizatora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voseba Opublikowano 17 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2012 Na początek bym proponował sprawdzić poziom oleju w skrzyni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Opublikowano 17 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2012 Podobno wsteczny nie ma synchronizatora . Wszystkie biegi mają synchronizatory,nie jedną skrzynię biegów zrobiłem to widzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 17 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2012 Na początek bym proponował sprawdzić poziom oleju w skrzyni. Jak w N16? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gaten Opublikowano 18 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2012 Ja bym spróbował przez korek kontrolny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janekpiekarnia Opublikowano 19 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2012 Ja bym spróbował przez korek kontrolny a jak się do tego dobrać, gdzie jest ten korek?? jeśli na postoju biegi 1 i R wchodzą (powiedzmy z problemem),a podczas toczenia się auta wchodzą dobrze,to wina sprzęgła,jeśli tylko jeden bieg jest problem włączyć, 1 nie powinien,ale może być to,wsteczny®- dość rzadko,ale się zdarza,to może być to synchronizator w skrzyni.A,co do sprzęgła po wymianie,ok 10-30 tyś,wcale nie powiedziane,że jest dobre,zależy jakiej firmy,a i wady się trafiają..Aaaaaaaa i ważne jest jaki olej w skrzyni. U mnie to raczej odwrotnie jak jadę na tyle wolno że potrzebuje zejść z dwa na jeden to ciężko a jak się zatrzymam i daje jedynke to wchodzi lekko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gaten Opublikowano 19 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2012 Jeśli nie wiesz o takich podstawowych rzeczach to zostaw to lepiej fachowcowi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.