Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[N16] biegi wchodza nieprecyzyjnie


Guest pablo89ns
 Share

Recommended Posts

Guest pablo89ns

Witam serdecznie jak w temacie mam problem ze skrzynią biegów. Od jakiegos czasu zauważylem ze w moim aucie pojawił sie problem z wrzuceniem 3 , 4 oraz 5 biegu tzn biegi wchodzą bez zgrzytów ale trzeba lewarkiem szukać aby wskoczył bieg (3 i 4 i 5) i pytanie do was co moze być przyczyna >? almera n16 2.2 di przebieg 250tys dodam jeszcze ze na biegu jałowym lewarek ma duze luzy (prawo,lewo)

Link to comment
Share on other sites

Kolego najpierw to zmien olej w skrzyni.

Ja tak zrobiłem to skrzynia teraz chodzi bez zarzutów:)

Link to comment
Share on other sites

Witam serdecznie jak w temacie mam problem ze skrzynią biegów. Od jakiegos czasu zauważylem ze w moim aucie pojawił sie problem z wrzuceniem 3 , 4 oraz 5 biegu tzn biegi wchodzą bez zgrzytów ale trzeba lewarkiem szukać aby wskoczył bieg (3 i 4 i 5) i pytanie do was co moze być przyczyna >? almera n16 2.2 di przebieg 250tys dodam jeszcze ze na biegu jałowym lewarek ma duze luzy (prawo,lewo)

 

Pod lewarkiem skrzyni biegów jest taka sprężyna która lubi pękać, wymień ją na nową lub jak pękła z jednej strony to zaplęt i zamocuj ponownie wtedy wszelkie objawy ustaną tylko musisz zdjąc osłonę pod silnikiem.

Link to comment
Share on other sites

Guest pablo89ns

Wielkie dzieki w najblizszym czasie wymienie olej i sprawdze sprezynke. Dam znac co i jak po wymianie.

 

Pozdrawiam

Edited by pablo89ns
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

też miałem taki problem i winowajcą okazała się właśnie owa sprężynka...teraz już jest wszystko w porządku...

 

ja z kolei jeżdżę bez tej sprężyny i nie zauważam, żeby biegi jakoś ciężej wchodziły, żebym musiał ich szukać/ celować etc.

Ot po prostu drążek luźno sobie lata, ale w niczym to nie utrudnia wrzucania biegów.

Link to comment
Share on other sites

u mnie sprężynka tez była trzaśnięta, efekt luźny drążek problemy z wrzucaniem biegów i ten brzęk metaliczny podczas jazdy kiedy to ta mała menda uderzała o osłony wydechu :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Prawdopodobnie mam ten sam problem,pamięta ktoś może jakie wymiary ma ta sprężynka(długość,średnica,grubość drutu mniej więcej),jutro będę wymieniał olej w silniku to przy okazji zajrzę do tej sprężyny.

 

Wymieniłem spreżynkę na razie na to co miałem pod ręką 10 min.roboty i lewarek nie lata jak żyd po pustm sklepie,dla zainteresowanych wymiary tej sprężynki :

długość-55mm.

grubość-12 mm.

drut-1.5 mm.

imgp6190m.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

jest jedna

wymiary masz powyżej, kolega juz zmierzył i napisał.

 

Dopasuj sobie jakąś

Link to comment
Share on other sites

Nie wbijaj na siłę. Najpierw wyluzuj zapinając 4 i 3 potem jeżeli gładko wejdzie 1 to może być coś na łącznikach lub jest wyrobiony luz na wodziku w skrzyni. A przekładnia biegów nie chodzi Ci czasem za ciężko?- rozbież i nasmaruj, sprawdź stan sprężynki.

Link to comment
Share on other sites

Wymieniłes na odpowiedni olej?

Bo ciężko wchodząca jedynka to typowy objaw zbyt lepiego oleju.

Jeśłi zamiast 75w80 (75w90) masz wlane jakieś 80wX, to nic dziwnego, że tak się dzieje.

Link to comment
Share on other sites

Ta, po 80letnim dziadku, jak prawie każdy w tym kraju kupujący używki. :E

 

Bogaci Ci emeryci u nas.

Link to comment
Share on other sites

Spoko. ;)

 

Wracając do tematu, przyczyną nieprecyzyjnego i cięzkiego wchodzenia biegów może/mogą też być wybita/te poduszka/i, przede wszystkim warto sprawdzić tę tylną pod skrzynią.

Link to comment
Share on other sites

jeśli jest to problem tylko z jedynką,lub też z wstecznym,to może być wina sprzęgła(zwłaszcza docisku).Ale najpierw posprawdzaj inne rzeczy,stan płynu w zbiorniczku,może odpowietrzyć trzeba,sprawdź wszystko co jest dużo tańsze od wymiany sprzęgła.

Link to comment
Share on other sites

Guest rajdzik88

Ja właśnie mam podobne problemy, choć u mnie wszystkie biegi wchodzą gładko, ale wsteczny czasami ma jakieś kosmiczne problemy, po prostu chwile się namęczę by wskoczył, zaś innym razem wchodzi bez problemu, choć ostatnio częściej bywa to problemowe i tak zastanawiam się od czego zacząć diagnostykę;)

Link to comment
Share on other sites

u mnie bywają problemy z jedynką lub wstecznym z wbiciem i dosyć często jest tak, że trzymam i próboję wbić (nie na siłę) bieg, a jednoczesnie, bardzo powoli odpuszczam sprzęgło i wchodzi.

 

poducha pod skrzynią dobra, sprzęgło robione niecałe 30kkm temu (jakos w 2011), sprężynki nie mam, przy okazji robienia skrzyni miała być dorzucona, ale gość w Pruszkowie nie miał akurat na stanie takowej. fajnie byłoby wiedzieć gdzie takie cudo dostac.

Link to comment
Share on other sites

jeśli na postoju biegi 1 i R wchodzą (powiedzmy z problemem),a podczas toczenia się auta wchodzą dobrze,to wina sprzęgła,jeśli tylko jeden bieg jest problem włączyć, 1 nie powinien,ale może być to,wsteczny®- dość rzadko,ale się zdarza,to może być to synchronizator w skrzyni.A,co do sprzęgła po wymianie,ok 10-30 tyś,wcale nie powiedziane,że jest dobre,zależy jakiej firmy,a i wady się trafiają..Aaaaaaaa i ważne jest jaki olej w skrzyni.

Link to comment
Share on other sites

Na początek bym proponował sprawdzić poziom oleju w skrzyni.

Link to comment
Share on other sites

Podobno wsteczny nie ma synchronizatora

. Wszystkie biegi mają synchronizatory,nie jedną skrzynię biegów zrobiłem to widzę.
Link to comment
Share on other sites

Na początek bym proponował sprawdzić poziom oleju w skrzyni.

 

Jak w N16?

Link to comment
Share on other sites

Ja bym spróbował przez korek kontrolny :devil:

a jak się do tego dobrać, gdzie jest ten korek??

 

jeśli na postoju biegi 1 i R wchodzą (powiedzmy z problemem),a podczas toczenia się auta wchodzą dobrze,to wina sprzęgła,jeśli tylko jeden bieg jest problem włączyć, 1 nie powinien,ale może być to,wsteczny®- dość rzadko,ale się zdarza,to może być to synchronizator w skrzyni.A,co do sprzęgła po wymianie,ok 10-30 tyś,wcale nie powiedziane,że jest dobre,zależy jakiej firmy,a i wady się trafiają..Aaaaaaaa i ważne jest jaki olej w skrzyni.

 

U mnie to raczej odwrotnie jak jadę na tyle wolno że potrzebuje zejść z dwa na jeden to ciężko a jak się zatrzymam i daje jedynke to wchodzi lekko

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...