Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Skaczące wycieraczki


arti5c
 Share

Recommended Posts

Witam.

Rano wsiadam do auya włączam wycieraczki a tu klapa. Powolnymi skaczącymi ruchami co około 3 minuty przesówają się do góry i tak samo opadają.

Masakta dobrze ze nie pada deszcz. Byłem w serwisie i stwierdzili że padł mechanizm wycieraczek tak jak przy bardzo wiekowych samochodach. Dziwne tak od razu bez żadnych wcześniejszych problemów. Pytali się czy długo auto stało bez użytkowania, oczywiście że nie. Wielkie zdziwienie że coś takiego sie stało.

To tak informacyjnie gdyby kiedyś komuś coś takiego się przytrafiło. Naprawa gwarancyjna.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Witam

Miałem to samo w Micrze. Stał pod chmurką i to był jeden z dwóch elementów, który mi padł po 7 latach uzytkowania tak jak zapowiedział sprzedawca.

Kupując Micre powiedział że padną mi wycieraczki, przerdzewieje i odpadnie tłumik. I tak jak powiedział tak się stało na chrzciny syna sworzeń wycieraczek się zatarł i na skrzyżowaniu odpadł mi tłumik.

U ciebie widze że już po dwóch latach padły wycieraczki to trochę zastanawiąjące?

Pozdr

Edited by pi.otr
Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Mam z wycieraczkami inny problem. Od jakiegoś czasu pojawiał się problem z ich uruchomieniem. Ogólnie działały dość chimerycznie. A teraz działają już tylko na najszybszym biegu i to nie od razu a dopiero po kilku sekundach od uruchomienia. Na biegach wolniejszych nawet nie drgną. Nawet jak je przełącze w trakcie pracy z szybkich na wolne to zatrzymują się na połowie szyby. Wie ktoś może co się stało? Czy to wina mechanizmu czy raczej coś w sterowaniu?

Potwierdzam problemy z wycieraczkami w Micrze - miałem dwie i w obu nawalają.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Z dzisiaj. Moje zaczeły nagle wolno pracować lub nie pracować (w różnych trybach). Co dziwne że po wyłączeniu wycieraczek,  z kokpitu dochodzi jakieś pukanie, iktóre po ok. 20-40 sek. ustaje.

Link to comment
Share on other sites

Możliwe że za niedomaganie wycieraczek odpowiada jakiś moduł ,a raczej "zimne luty" na jego płytce .

Zjawisko zimnych lutów powszechne dziś w wielu urządzeniach  np

zegary w pierwszych oktawiach , monitor samsung notabene składany w Czechach ,zegarek w mitsu galant , pewna partia kart graficznych i.t.d.

 

Przywracanie do życia - piekarnik na max temp. na 4min :thumbsup:  

Edited by Fergul11
Link to comment
Share on other sites

Stukanie dochodzi z puszki (znajdującej się przed puszką z bezpiecznikami w komorze silnika) patrząc od strony kierowcy. Nie mam schematu co tam siedzi ale to jakieś kabelki.

 

"Naprawiłem" własnymi siłami, bez zdejmowania ramion wycieraczek i rozbierania podszybia. Popsikałem środkiem penetrująco-smarnym trzpienie wycieraczek, odczekałem parę minut, włączyłem wycieraczki i gdy próbowały się poruszać zacząłem im siłowo pomagać. Moja reanimacja trwała ok. 5-6 cyklów, póżniej było głośne puknięcie i zaczęły pracować normalnie.


Stukanie dochodzi z puszki (znajdującej się przed puszką z bezpiecznikami w komorze silnika) patrząc od strony kierowcy. Nie mam schematu co tam siedzi ale to jakieś kabelki.

 

"Naprawiłem" własnymi siłami, bez zdejmowania ramion wycieraczek i rozbierania podszybia. Popsikałem środkiem penetrująco-smarnym trzpienie wycieraczek, odczekałem parę minut, włączyłem wycieraczki i gdy próbowały się poruszać zacząłem im siłowo pomagać. Moja reanimacja trwała ok. 5-6 cyklów, póżniej było głośne puknięcie i zaczęły pracować normalnie.

Edited by smoleń
Link to comment
Share on other sites

Opisywane przez Was objawy świadczą o postępującym procesie zacierania się sworzni wycieraczek co z kolei doprowadzi do ich całkowitego zatrzymania. Przerabiałem ten problem u siebie i tak się też to skończyło. Przesmarowanie środkiem penetrującym to rozwiązanie bardzo doraźne i docelowo nie rozwiązuje problemu. Jedynym sensownym rozwiązaniem jest jest wymontowanie całego mechanizmu, rozebranie go na części, dokładne wyczyszczenie sworzni z rdzy i przesmarowanie.

Link to comment
Share on other sites

Nie rozbierałem podszybia, dostęp jest tylko do dwóch środkowych punktów (trzpieni na których osadzone są ramiona wycieraczek).

Link to comment
Share on other sites

Nie rozbierałem podszybia, dostęp jest tylko do dwóch środkowych punktów (trzpieni na których osadzone są ramiona wycieraczek).

 

Warto to zrobić zanim wycieraczki całkowicie odmówią posłuszeństwa

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Dzień dobry , mam kłopot w pewnym sensie podobny. Wycieraczki od jakiegoś czasu zachowywały się doś dziwnie, po włączeniu nie chciały się zatrzymać , zatrzymywały się dopiero po spryskaniu przedniej szyby płynęm . Pojedyncze przetarcie , oczyszczenie szyby włączało je na ruch ciągły. Dzisiaj rano chciałem oczyścić przednią szybę spryskałem ale wycieraczki ani drgnęły. Czy to problem z silniczkiem bądź całym mechnizmem , czy to wina sterowania. Tylna działa i działała cały czas prawidłowo. Pozdrawiam. Nissan Qashqaiqai 2.0 benzyna MR20D.

Edited by uznam 2015
Link to comment
Share on other sites

Raczej problem ze sterowaniem.

Link to comment
Share on other sites

Czyli ? Komputer czy raczej to coś w samym mechaniźmie wycieraczek , a może w przełącznikach przy kierownicy. Przepraszam za tyle pewnie prostych pytań ale odpowiedź powoli mi może uniknąć dodatkowych kosztów u mechanika. Ponad to muszę napisać że po kilku godzinach na parkingu i ponownym uruchomieniu samochodu wycieraczki ożyły , choć do stanu idealnego jeszcze im daleko.

Link to comment
Share on other sites

Wygląda na tzw. BCM. Z tego co pamiętam, w QQ impulsy sterowania wycieraczkami wysyłane są z BCM do modułu który zwie się bodajże EPDM (i jest to skrzynka z bezpiecznikami i przekaźnikami w komorze silnika). Sam BCM ukryty jest za schowkiem przed pasażerem.

Link to comment
Share on other sites

Podobnie mialem w innym aucie...Najpierw przerywaly a potem jak stanely to lipa...

 

Okazalo sie ,ze modul odpowiedzialny za wycieraczki sie spier... bo w puszce z modulami zbierala sie woda z podszybia....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

U mnie problem pojawił się parę miesięcy temu , objawy - zbyt szybkie lub zbyt wolne działanie, samoczynne załączanie, później "skoki" aż do całkowitego zatrzymania. Auto ma ponad 4 lata i było naprawiane w ramach rozszerzonej gwarancji. W serwisie stwierdzili, że winny jest mechanizm - najpierw próbowali go reanimować, ale po kilku godzinach walki stwierdzili, że jest cały zardzewiały (sworznie itp.) i zamówili nowy. Auto nie jest garażowane, ale może to być równie dobrze kolejna część z krótkim czasem życia :]

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...