Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Tylny most-wyciek oleju do bębna


lemmy69
 Share

Recommended Posts

zaczęło się parę tyg. temu od piszczenia przy ciasnych skrętach, na rondzie; na szczęście :D! "skończyły" się klocki w tylnym kole co objawiło się następnym nienaturalnym odgłosem, ale to już zasługa "sygnalizatora akustycznego" , zdjąłem prawy bęben a tam całe wnętrze upaprane czarną mazią, w moście oleju jest 1cm poniżej stanu- czy to może powodować te piski?olej już zamówiłem, ale po co

zmieniać jak ucieka; czy wystarczy zdjąć piastę, czy trzeba rozkręcić most żeby wymienić zimering(?)

http://www.fotosik.p...9/album/1276162

:punk:

Link to comment
Share on other sites

w polonezie kiedys wymienialem ten zimering w tylnym moscie . tam wystarczylo odkrecic kolo hamulce jakies pare srobek i mozna bylo wyciagnac poloske z mostu i wymienic uszczelniacz. mysle ze tu bedzie podobnie, zobacz sobie w serwisowce

Link to comment
Share on other sites

coś mi się wydaje,że za bardzo rozkręciłem napinacze szczęk przy montażu bo po przejażdżce bębny gorące i smród okrutny,normalnie poczułem się jak na koncercie Venom :devil::punk::devil::punk::devil: ,Enzo,maila wysyłam Ci na priv.,już jestem wdzięczny...

 

dzisiaj znowu zdjąłem t-bębny i skręciłem napinacze na minimum tak,żeby nic nie tarło, ręcznego- zero, zrobiłem tą samą trasę co wczoraj i jest troszkę lepiej, już tak nie śmierdzi ale nadal są gorące...to chyba te klocki się docierają, w ogóle zaciski są do bani bo co prawda są "pływające" ale tylko u góry (czy na dole-nie pamiętam) tak,że klocki dociskają po skosie i wygląda, że jest to fabryczne rozwiązanie...chora rzecz, klocki przysmażone ale szkliwa nie ma...

Link to comment
Share on other sites

Te z tyłu w bębnach te regulatorki takie powinny być tak ustawione, żeby koło na podnosniku ruszane ręką wydawało lekki dźwięk tarcia :)

Wtedy (no może po regulacji jeszcze linkami) powinien byc ręczny.

Jak regulatorki te są na minimum (znaczy ściągnięte na minimum) to ani ręcznego nie będzie, ani hamowania tyłem :)

Bęben będzie ciepły póki się nie ułoży, ale jak sa skręcone do minimum to nie powinno trzec a tym samym się grzać.......

 

Ja jak ostatnio założyłęm nową pompę hamulcową... to po 15 km poczułem ten sam smród co Ty a auto stanęło na Amen na środku ulicy.

Po wymianie tych wszystkich pierdół weź to najpierw dobrze odpowietrz bo te smrody itd wyglądają tak jakby coś nie odbijało :)

 

 

Ty, Lemmy ale komu ja to tłumaczę ;)

Link to comment
Share on other sites

każda rada się przyda, dzięki Whitie...napinacze(a nie samo-napinacze) specjalnie skręciłem na minimum, żeby wykluczyć tarcie szczęk, nie ma ręcznego, ale ham. tarczowe działają normalnie; myślę, że te klocki ponadwymiarowe są , grzeją się tarczobębny a od nich dalej...dzisiaj trochę w błocie pohulałem to się ostudziły biedactwa...dotrą się....bardziej martwi mnie ten olej w bębnie

 

taaak...i z serwisówki, i z nissan4u wynika, że trzeba wyjąć całą półośkę z piastą, a do tego pewnie rozkręcić most żeby zdjąć jakiegoś "siegera" , bo chyba jest to czymś zabezpieczone wewn. mostu....tak, że chyba sobie na razie daruję panowie:

http://nissan4u.com/parts/pathfinder/us_wd21/1990_1/type_18/axle_suspension_and_steering/rear_axle_and_rear_suspension/illustration_1/

podejmie się ktoś przetłumaczyć który uszczelniacz trzeba wymienić? :10,28 czy 16...?

Link to comment
Share on other sites

każda rada się przyda, dzięki Whitie...napinacze(a nie samo-napinacze) specjalnie skręciłem na minimum, żeby wykluczyć tarcie szczęk, nie ma ręcznego, ale ham. tarczowe działają normalnie; myślę, że te klocki ponadwymiarowe są , grzeją się tarczobębny a od nich dalej...dzisiaj trochę w błocie pohulałem to się ostudziły biedactwa...dotrą się....bardziej martwi mnie ten olej w bębnie

 

taaak...i z serwisówki, i z nissan4u wynika, że trzeba wyjąć całą półośkę z piastą, a do tego pewnie rozkręcić most żeby zdjąć jakiegoś "siegera" , bo chyba jest to czymś zabezpieczone wewn. mostu....tak, że chyba sobie na razie daruję panowie:

http://nissan4u.com/...illustration_1/

podejmie się ktoś przetłumaczyć który uszczelniacz trzeba wymienić? :10,28 czy 16...?

 

Zdejmujesz tarcze i zacisk razem z jarzmem, odkręcasz 4 śruby i delikatnie wyciągasz półoś, banał. Po wyjęciu półosi zobaczysz uszczelniacz w moście który musisz wymienić (10 w katalogu) Jest jeszcze jeden (16) ale do wymiany owego musisz wyciągnąć łożysko z piasty wiec troszke roboty jest. (nowe łożysko + regulacja podkładkami nr 13 Shim-rear axle case end) Jak ci sie nie chce to możesz ten pod łożyskiem odpuścić na jakiś czas. On zabezpiecza przed wodą i syfem łożysko. Ten oring 28 zabezpiecza przed syfem bieżnie półoś-uszczelniacz.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

chcesz powiedzieć, że nic tej półosi nie zabezpiecza od strony mostu?a jak ją później włożyć i ucelować w wieloklin?robiłeś to czy tylko "mniemasz" ,nie to żebym się czepiał, ale muszę mieć pewność że to złożę bez jakichś skomplikowanych kluczy i prasy...

 

właśnie wymieniłem olej w tylnym moście, o żesz ..... co tam było, śmierdzący czarny szlam na szczęście bez żadnych opiłków, weszło 2,7 litra, i jest stan

5846c138392e7e63m.jpg

84d8b78a61e0c679m.jpg

c5f1ed38748e4119m.jpg

82377e1e22ae0dc4m.jpg

i jak na razie piszczenie zniknęło

Edited by lemmy69
Link to comment
Share on other sites

Robiłem wielokrotnie przy okazji konwersji bębnów na tarcze, nic się nie zabezpiecza a wkładanie tez jest proste, samo wskakuje. Jedynie co sprawia problem to wymiana łożyska, tu bez prasy i to wysokiej ani rusz.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 year later...

Odgrzeję kotleta...

 

Wczoraj mechanik wymienił mi uszczelniacze w tylnym moście. Powiedział, że teraz może pojawić się problem z łożyskami bo mogły "stracić smarowanie". O ile się dobrze orientuję, to patrząc po katalogach z częściami łożyska są kryte i przeciekający do nich olej nie powinien wypłukać smaru. Czy mam rację? Kolejne pytanie, to do czego służą otworki w czole półosi (od strony koła) i gdzie znajduje się otwór "po drugiej stronie"? Jednym z tych zewnętrznych otworów wyciekał mi olej stąd wnioskuję, że wejście znajduje się gdzieś w okolicy łożysk... Stąd pomysł aby wprowadzić do tego otworu trochę smaru... Jest tu jakaś logika czy błądzę? ;)

Link to comment
Share on other sites

otworek jest po to by olej z mostu który wycieka przez walnięty simering wychodził na zewnątrz a nie zalegał w bębnie , tego niczym nie zatykaj. Masz do wymiany simering przy łożyskach 

Link to comment
Share on other sites

Ten simering nie występuje chyba jako oddzielna część, tylko w komlecie z łożyskami... W manualu jest informacja, że jest to simering od smaru a nie od oleju.

Link to comment
Share on other sites

wymieniłem simerink  i przestało cieknąć płaciłem za sam simering w warsztacie , a co do smaru to z tego co pamiętam to łożyska są kryte 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...