Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Tylny most-wyciek oleju do bębna


lemmy69
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

zaczęło się parę tyg. temu od piszczenia przy ciasnych skrętach, na rondzie; na szczęście :D! "skończyły" się klocki w tylnym kole co objawiło się następnym nienaturalnym odgłosem, ale to już zasługa "sygnalizatora akustycznego" , zdjąłem prawy bęben a tam całe wnętrze upaprane czarną mazią, w moście oleju jest 1cm poniżej stanu- czy to może powodować te piski?olej już zamówiłem, ale po co

zmieniać jak ucieka; czy wystarczy zdjąć piastę, czy trzeba rozkręcić most żeby wymienić zimering(?)

http://www.fotosik.p...9/album/1276162

:punk:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w polonezie kiedys wymienialem ten zimering w tylnym moscie . tam wystarczylo odkrecic kolo hamulce jakies pare srobek i mozna bylo wyciagnac poloske z mostu i wymienic uszczelniacz. mysle ze tu bedzie podobnie, zobacz sobie w serwisowce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś mi się wydaje,że za bardzo rozkręciłem napinacze szczęk przy montażu bo po przejażdżce bębny gorące i smród okrutny,normalnie poczułem się jak na koncercie Venom :devil::punk::devil::punk::devil: ,Enzo,maila wysyłam Ci na priv.,już jestem wdzięczny...

 

dzisiaj znowu zdjąłem t-bębny i skręciłem napinacze na minimum tak,żeby nic nie tarło, ręcznego- zero, zrobiłem tą samą trasę co wczoraj i jest troszkę lepiej, już tak nie śmierdzi ale nadal są gorące...to chyba te klocki się docierają, w ogóle zaciski są do bani bo co prawda są "pływające" ale tylko u góry (czy na dole-nie pamiętam) tak,że klocki dociskają po skosie i wygląda, że jest to fabryczne rozwiązanie...chora rzecz, klocki przysmażone ale szkliwa nie ma...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te z tyłu w bębnach te regulatorki takie powinny być tak ustawione, żeby koło na podnosniku ruszane ręką wydawało lekki dźwięk tarcia :)

Wtedy (no może po regulacji jeszcze linkami) powinien byc ręczny.

Jak regulatorki te są na minimum (znaczy ściągnięte na minimum) to ani ręcznego nie będzie, ani hamowania tyłem :)

Bęben będzie ciepły póki się nie ułoży, ale jak sa skręcone do minimum to nie powinno trzec a tym samym się grzać.......

 

Ja jak ostatnio założyłęm nową pompę hamulcową... to po 15 km poczułem ten sam smród co Ty a auto stanęło na Amen na środku ulicy.

Po wymianie tych wszystkich pierdół weź to najpierw dobrze odpowietrz bo te smrody itd wyglądają tak jakby coś nie odbijało :)

 

 

Ty, Lemmy ale komu ja to tłumaczę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

każda rada się przyda, dzięki Whitie...napinacze(a nie samo-napinacze) specjalnie skręciłem na minimum, żeby wykluczyć tarcie szczęk, nie ma ręcznego, ale ham. tarczowe działają normalnie; myślę, że te klocki ponadwymiarowe są , grzeją się tarczobębny a od nich dalej...dzisiaj trochę w błocie pohulałem to się ostudziły biedactwa...dotrą się....bardziej martwi mnie ten olej w bębnie

 

taaak...i z serwisówki, i z nissan4u wynika, że trzeba wyjąć całą półośkę z piastą, a do tego pewnie rozkręcić most żeby zdjąć jakiegoś "siegera" , bo chyba jest to czymś zabezpieczone wewn. mostu....tak, że chyba sobie na razie daruję panowie:

http://nissan4u.com/parts/pathfinder/us_wd21/1990_1/type_18/axle_suspension_and_steering/rear_axle_and_rear_suspension/illustration_1/

podejmie się ktoś przetłumaczyć który uszczelniacz trzeba wymienić? :10,28 czy 16...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

każda rada się przyda, dzięki Whitie...napinacze(a nie samo-napinacze) specjalnie skręciłem na minimum, żeby wykluczyć tarcie szczęk, nie ma ręcznego, ale ham. tarczowe działają normalnie; myślę, że te klocki ponadwymiarowe są , grzeją się tarczobębny a od nich dalej...dzisiaj trochę w błocie pohulałem to się ostudziły biedactwa...dotrą się....bardziej martwi mnie ten olej w bębnie

 

taaak...i z serwisówki, i z nissan4u wynika, że trzeba wyjąć całą półośkę z piastą, a do tego pewnie rozkręcić most żeby zdjąć jakiegoś "siegera" , bo chyba jest to czymś zabezpieczone wewn. mostu....tak, że chyba sobie na razie daruję panowie:

http://nissan4u.com/...illustration_1/

podejmie się ktoś przetłumaczyć który uszczelniacz trzeba wymienić? :10,28 czy 16...?

 

Zdejmujesz tarcze i zacisk razem z jarzmem, odkręcasz 4 śruby i delikatnie wyciągasz półoś, banał. Po wyjęciu półosi zobaczysz uszczelniacz w moście który musisz wymienić (10 w katalogu) Jest jeszcze jeden (16) ale do wymiany owego musisz wyciągnąć łożysko z piasty wiec troszke roboty jest. (nowe łożysko + regulacja podkładkami nr 13 Shim-rear axle case end) Jak ci sie nie chce to możesz ten pod łożyskiem odpuścić na jakiś czas. On zabezpiecza przed wodą i syfem łożysko. Ten oring 28 zabezpiecza przed syfem bieżnie półoś-uszczelniacz.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chcesz powiedzieć, że nic tej półosi nie zabezpiecza od strony mostu?a jak ją później włożyć i ucelować w wieloklin?robiłeś to czy tylko "mniemasz" ,nie to żebym się czepiał, ale muszę mieć pewność że to złożę bez jakichś skomplikowanych kluczy i prasy...

 

właśnie wymieniłem olej w tylnym moście, o żesz ..... co tam było, śmierdzący czarny szlam na szczęście bez żadnych opiłków, weszło 2,7 litra, i jest stan

5846c138392e7e63m.jpg

84d8b78a61e0c679m.jpg

c5f1ed38748e4119m.jpg

82377e1e22ae0dc4m.jpg

i jak na razie piszczenie zniknęło

Edytowane przez lemmy69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem wielokrotnie przy okazji konwersji bębnów na tarcze, nic się nie zabezpiecza a wkładanie tez jest proste, samo wskakuje. Jedynie co sprawia problem to wymiana łożyska, tu bez prasy i to wysokiej ani rusz.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 1 rok później...

Odgrzeję kotleta...

 

Wczoraj mechanik wymienił mi uszczelniacze w tylnym moście. Powiedział, że teraz może pojawić się problem z łożyskami bo mogły "stracić smarowanie". O ile się dobrze orientuję, to patrząc po katalogach z częściami łożyska są kryte i przeciekający do nich olej nie powinien wypłukać smaru. Czy mam rację? Kolejne pytanie, to do czego służą otworki w czole półosi (od strony koła) i gdzie znajduje się otwór "po drugiej stronie"? Jednym z tych zewnętrznych otworów wyciekał mi olej stąd wnioskuję, że wejście znajduje się gdzieś w okolicy łożysk... Stąd pomysł aby wprowadzić do tego otworu trochę smaru... Jest tu jakaś logika czy błądzę? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

otworek jest po to by olej z mostu który wycieka przez walnięty simering wychodził na zewnątrz a nie zalegał w bębnie , tego niczym nie zatykaj. Masz do wymiany simering przy łożyskach 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten simering nie występuje chyba jako oddzielna część, tylko w komlecie z łożyskami... W manualu jest informacja, że jest to simering od smaru a nie od oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem simerink  i przestało cieknąć płaciłem za sam simering w warsztacie , a co do smaru to z tego co pamiętam to łożyska są kryte 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...