Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Brak ładowania na biegu jałowym oraz brak palącej się kontrolki ładowania po przekręceniu kluczyka


Gość luuzzaczek

Rekomendowane odpowiedzi

Gość luuzzaczek

Witam.Jestem posiadaczem Primerki 2.0td z 1999roku i mam mały problem. Szukałem podobnego wątku jak mój, ale niestety nic nie znalazłem. Mianowicie mój problem wygląda następująco:

 

Po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu wszystkie kontrolki się palą oprócz kontrolki ładowania akumulatora. Sprawdzałem oczywiście możliwość przepalonej żarówki lecz żarówka jest ok.

Następnie na biegu jałowym kiedy silnik pracuje bez dodawania gazu nie ma w ogóle ładowania no i pojawia się kolejny problem, gdyż alternator w ciagu okolo 2 minut staje się okropnie gorący ;/ Silnik jest zimny a do alternatora nie idzie dotknąć. Ostatnio w niedziele podczas jazdy zaczęło gasnąć samo radio oraz podświetlenie i inne oświetlenie ledwo co świeciło oraz zapalała się kontrolka od ABS-u. Po dodaniu gazu zapalało się radio i wszystko wracało do normy. Dodam jeszcze, że podczas dodawania gazu słychać jakieś "wycie" i na bank nie jest to turbina.

Dzwoniąc do speców jak zawsze co inny to inna teoria. Jeden że powstaje zwarcie na akumulatorze a drugi, że świece żarowe nie gasną i to rozgrzewa alternator.

Prosze o pomoc i z góry dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tak zaczęły się problemy z regulatorem napięcia- najpierw przestała działać kontrolka, a kilka dni później skończyło się ładowanie. Może warto to sprawdzić.

 

Ewentualnie może to być któreś z łożysk?- to by tłumaczyło dlaczego altek się tak rozgrzewa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Twojego opisu ewidętnie wynika że w trybie natychmiastowym musisz wymienić regulator napięcia, łożyska+przy okazji szczotki na nowe! Przy czym sprawdź stan kumutatora wirnika! Oczyścić albo przetoczyć lekko. I bedziesz miał wszystko Ok! Na bardzo długi czas.

Radzę Ci nie jeździć z takim stanem rzeczy! Możesz na bawić się dużych problemów! Brak regulacji napięcia przy wysokich obr.(wali ile wejdzie)może skutkować awarią n.p. Komputera, świec, czujek, czytników i.t.d.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam dokładnie.

Chodziło mi czy sprawdzałeś jakie jest ładowane dokładnie, bo są pewne granice min. i max co pozwala od razu wskazać na uszkodzony alternator.

to że ładowanie masz nie znaczy że przy gazowaniu nie katujesz akumulatora powyżej 14V. i innych elektronicznych podzespołów !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość luuzzaczek

Ok sprawa tej awarii została roztrzygnieta. NEO NFS miałeś rację. Do wymiany poszła jakaś płytka, regulator napięcia i szczotki i wszystko wróciło do normy. Koszt naprawy 250zl. Dzieki wszystkim za pomoc i poświęcenie uwagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...