Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Brak ładowania na biegu jałowym oraz brak palącej się kontrolki ładowania po przekręceniu kluczyka


Guest luuzzaczek

Recommended Posts

Guest luuzzaczek

Witam.Jestem posiadaczem Primerki 2.0td z 1999roku i mam mały problem. Szukałem podobnego wątku jak mój, ale niestety nic nie znalazłem. Mianowicie mój problem wygląda następująco:

 

Po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu wszystkie kontrolki się palą oprócz kontrolki ładowania akumulatora. Sprawdzałem oczywiście możliwość przepalonej żarówki lecz żarówka jest ok.

Następnie na biegu jałowym kiedy silnik pracuje bez dodawania gazu nie ma w ogóle ładowania no i pojawia się kolejny problem, gdyż alternator w ciagu okolo 2 minut staje się okropnie gorący ;/ Silnik jest zimny a do alternatora nie idzie dotknąć. Ostatnio w niedziele podczas jazdy zaczęło gasnąć samo radio oraz podświetlenie i inne oświetlenie ledwo co świeciło oraz zapalała się kontrolka od ABS-u. Po dodaniu gazu zapalało się radio i wszystko wracało do normy. Dodam jeszcze, że podczas dodawania gazu słychać jakieś "wycie" i na bank nie jest to turbina.

Dzwoniąc do speców jak zawsze co inny to inna teoria. Jeden że powstaje zwarcie na akumulatorze a drugi, że świece żarowe nie gasną i to rozgrzewa alternator.

Prosze o pomoc i z góry dziękuje.

Link to comment
Share on other sites

U mnie tak zaczęły się problemy z regulatorem napięcia- najpierw przestała działać kontrolka, a kilka dni później skończyło się ładowanie. Może warto to sprawdzić.

 

Ewentualnie może to być któreś z łożysk?- to by tłumaczyło dlaczego altek się tak rozgrzewa.

Link to comment
Share on other sites

Z Twojego opisu ewidętnie wynika że w trybie natychmiastowym musisz wymienić regulator napięcia, łożyska+przy okazji szczotki na nowe! Przy czym sprawdź stan kumutatora wirnika! Oczyścić albo przetoczyć lekko. I bedziesz miał wszystko Ok! Na bardzo długi czas.

Radzę Ci nie jeździć z takim stanem rzeczy! Możesz na bawić się dużych problemów! Brak regulacji napięcia przy wysokich obr.(wali ile wejdzie)może skutkować awarią n.p. Komputera, świec, czujek, czytników i.t.d.

Link to comment
Share on other sites

Czytam dokładnie.

Chodziło mi czy sprawdzałeś jakie jest ładowane dokładnie, bo są pewne granice min. i max co pozwala od razu wskazać na uszkodzony alternator.

to że ładowanie masz nie znaczy że przy gazowaniu nie katujesz akumulatora powyżej 14V. i innych elektronicznych podzespołów !

Link to comment
Share on other sites

Guest luuzzaczek

Ok sprawa tej awarii została roztrzygnieta. NEO NFS miałeś rację. Do wymiany poszła jakaś płytka, regulator napięcia i szczotki i wszystko wróciło do normy. Koszt naprawy 250zl. Dzieki wszystkim za pomoc i poświęcenie uwagi.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...