Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wykresy z hamowni mojej Z-ki


Tokyo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie spotyka się często w zetce tak równo kreślonych wykresów. Tym dokładniejsza hamownia tym bardziej pokrzywiona linia.

Może napiszesz jakieś info o hamowni. Np czy jest inercyjna czy obciążeniowa.

Robiłeś jakieś mody?

Edytowane przez Filon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie znam hamowni red race ale jedyna miarodajna dla mnie hamownia w warszawie jest u Grześka z VTG, wszystkie inne dają efekt kręcenia kołami na podnośniku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A vtg ma tej samej firmy hamownie co red race, ecuperformance, kreator mocy, Dyno projekt ;)

 

http://www.dynoproject.pl/index.php

 

No tak dyno projekt robi zarówno hamownie inercyjne jak i obciążeniowe 4WD niesety na stronie red racing nie znalazłem jaki to typ hamowni wiec....

jeżeli 4WD to przepraszam zwracam honor ale jeżeli inercyjna to mierzy moc na silniku a nie na kołach......

na pewno w kreatorze mocy też jest 4WD

Edytowane przez AAS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W RR na Górczewskiej na 100% inercyjna. Wiem bo tam mierzyłem.

A co do VTG to dzwoniłem do nich z pytaniem czy mają hamownię obciążeniową. Miła Pani, powiedziała, że musi zapytać kolegi, który jest na urlopie (drugi raz nie dzwoniłem bo i tak nie mam czasu do nich jechać - a do VTG mam 500m :/ ).

Edytowane przez Tomek.85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli inercyjna to mierzy moc na silniku a nie na kołach......

 

No i tu też sie mylisz bo hamownie inercyjna również mierzy moc na kołach jak i zarówno na silniku. Na hamowni obciążeniowej samochody wolnossące mierzy sie w trybie inercyjnym, nie załącza sie hamulca bo jest to nie potrzebne. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i tu też sie mylisz bo hamownie inercyjna również mierzy moc na kołach jak i zarówno na silniku. Na hamowni obciążeniowej samochody wolnossące mierzy sie w trybie inercyjnym, nie załącza sie hamulca bo jest to nie potrzebne. ;)

 

No pewnie że teoretycznie mierzy na kołach ale porównaj sobie wykresy tego samego samochodu z różnych hamowni to będziesz wiedział o czym mówię, na hamowni inercyjnej silnik nie jest na tyle obciążony co w warunkach drogowych i dla tego pokaże fantastyczne wyniki dużo zależy od programu ustawień biegu hamującego itd dlatego hamownia hamowni nie róna i tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Limon. Wrzuć z łaski swojej wykresy innych Z-ek dla porównania.

 

P.S. Gdyby ktoś chciał obejrzeć jak Z-ka daje sobie radę na tle McLarena i Nissana Juke R to zapraszam na Verva Street Racing w sobotę- godzina 14:45

Edytowane przez Tokyo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tam będe trybuna nr3 powiedz mi czy będziesz gdzieś w parku maszyn

a tak szczeże to te ścigi raczej z przymrużeniem oka są ,choć naprawde fajnie popatrzeć mam nadzieje że tylko pogoda dopisze w zeszłym roku była 15 minutowa ulewa

wogule to mój klub organizuje takie ścigi torowe http://www.furious.pl/index.php/aktualnosci/275-polecamy-zlot-klubu-calibra-team

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro będę w Red Racach były tam hamowane jeszcze 3 inne zetki wszystkie mierzone i towarzysza Tokyo wyszła zdecydowanie najlepiej.

Masa wszystkich 4-rech rolek przypisanych pod jedną oś hamowni produkowanych przez DynoProject to 479kg więc jakoś te auta się obciążają.

Na 5 biegu jest mniej więcej takie obciążenie jak na drodze na 2-gim.

 

Każda hamownia w polsce mierzy moc na silniku.

Zasadniczy pomiar mocy wygląda następująco:

 

Wpierw mierzymy moc na kołach czyli samo przyspieszenie:

1mocnakolach.gif

 

Następnie po rozpędzeniu auta do odcinki wrzucamy na luz i w tej chwili dokonuje się pomiaru strat (oporów napędu):

2mocnakolachisilniku.gif

(moc strat to ta zielona linia na dole po zsumowaniu z mocą na kołach otrzymujemy moc na silniku) - wszystkie hamownie podwoziowe na świecie w ten sposób działają i mierzą.

 

No i finał:

3mocnakolachisilnikuok.gif

 

Często błędnie ludzie sądzą że hamownia mierzy moment po czym przelicza go na moc, nic bardziej błędnego hamownia mierzy przyspieszenie a wiec moc po czym dokonuje przeliczenia w funkcji obrotów na moment obrotowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Coobcio za opis funkcjonowania hamowni! Zdecydowanie przybliżyłeś mi temat!

 

ja tam będe trybuna nr3 powiedz mi czy będziesz gdzieś w parku maszyn

Tak, Nyska będzie od 15 dzisiaj w parku maszyn do jutra wieczorem. Dziś treningi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykres mojej Z (niestety hamowana była na źle poskładanym dolocie i błędzie przepustnicy). Po ogarnięciu tej kwestii nie byłem jeszcze na hamowni. Pojadę jak zamontuję TAPa żeby cofnąć zapłon na LPG i sprawdzić PB vs LPG

350zk.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...