Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Wykresy z hamowni mojej Z-ki


Tokyo
 Share

Recommended Posts

Nie spotyka się często w zetce tak równo kreślonych wykresów. Tym dokładniejsza hamownia tym bardziej pokrzywiona linia.

Może napiszesz jakieś info o hamowni. Np czy jest inercyjna czy obciążeniowa.

Robiłeś jakieś mody?

Edited by Filon
Link to comment
Share on other sites

No właśnie nie znam hamowni red race ale jedyna miarodajna dla mnie hamownia w warszawie jest u Grześka z VTG, wszystkie inne dają efekt kręcenia kołami na podnośniku :)

Link to comment
Share on other sites

A vtg ma tej samej firmy hamownie co red race, ecuperformance, kreator mocy, Dyno projekt ;)

 

http://www.dynoproject.pl/index.php

 

No tak dyno projekt robi zarówno hamownie inercyjne jak i obciążeniowe 4WD niesety na stronie red racing nie znalazłem jaki to typ hamowni wiec....

jeżeli 4WD to przepraszam zwracam honor ale jeżeli inercyjna to mierzy moc na silniku a nie na kołach......

na pewno w kreatorze mocy też jest 4WD

Edited by AAS
Link to comment
Share on other sites

W RR na Górczewskiej na 100% inercyjna. Wiem bo tam mierzyłem.

A co do VTG to dzwoniłem do nich z pytaniem czy mają hamownię obciążeniową. Miła Pani, powiedziała, że musi zapytać kolegi, który jest na urlopie (drugi raz nie dzwoniłem bo i tak nie mam czasu do nich jechać - a do VTG mam 500m :/ ).

Edited by Tomek.85
Link to comment
Share on other sites

jeżeli inercyjna to mierzy moc na silniku a nie na kołach......

 

No i tu też sie mylisz bo hamownie inercyjna również mierzy moc na kołach jak i zarówno na silniku. Na hamowni obciążeniowej samochody wolnossące mierzy sie w trybie inercyjnym, nie załącza sie hamulca bo jest to nie potrzebne. ;)

Link to comment
Share on other sites

No i tu też sie mylisz bo hamownie inercyjna również mierzy moc na kołach jak i zarówno na silniku. Na hamowni obciążeniowej samochody wolnossące mierzy sie w trybie inercyjnym, nie załącza sie hamulca bo jest to nie potrzebne. ;)

 

No pewnie że teoretycznie mierzy na kołach ale porównaj sobie wykresy tego samego samochodu z różnych hamowni to będziesz wiedział o czym mówię, na hamowni inercyjnej silnik nie jest na tyle obciążony co w warunkach drogowych i dla tego pokaże fantastyczne wyniki dużo zależy od programu ustawień biegu hamującego itd dlatego hamownia hamowni nie róna i tyle

Link to comment
Share on other sites

Limon. Wrzuć z łaski swojej wykresy innych Z-ek dla porównania.

 

P.S. Gdyby ktoś chciał obejrzeć jak Z-ka daje sobie radę na tle McLarena i Nissana Juke R to zapraszam na Verva Street Racing w sobotę- godzina 14:45

Edited by Tokyo
Link to comment
Share on other sites

ja tam będe trybuna nr3 powiedz mi czy będziesz gdzieś w parku maszyn

a tak szczeże to te ścigi raczej z przymrużeniem oka są ,choć naprawde fajnie popatrzeć mam nadzieje że tylko pogoda dopisze w zeszłym roku była 15 minutowa ulewa

wogule to mój klub organizuje takie ścigi torowe http://www.furious.pl/index.php/aktualnosci/275-polecamy-zlot-klubu-calibra-team

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Jutro będę w Red Racach były tam hamowane jeszcze 3 inne zetki wszystkie mierzone i towarzysza Tokyo wyszła zdecydowanie najlepiej.

Masa wszystkich 4-rech rolek przypisanych pod jedną oś hamowni produkowanych przez DynoProject to 479kg więc jakoś te auta się obciążają.

Na 5 biegu jest mniej więcej takie obciążenie jak na drodze na 2-gim.

 

Każda hamownia w polsce mierzy moc na silniku.

Zasadniczy pomiar mocy wygląda następująco:

 

Wpierw mierzymy moc na kołach czyli samo przyspieszenie:

1mocnakolach.gif

 

Następnie po rozpędzeniu auta do odcinki wrzucamy na luz i w tej chwili dokonuje się pomiaru strat (oporów napędu):

2mocnakolachisilniku.gif

(moc strat to ta zielona linia na dole po zsumowaniu z mocą na kołach otrzymujemy moc na silniku) - wszystkie hamownie podwoziowe na świecie w ten sposób działają i mierzą.

 

No i finał:

3mocnakolachisilnikuok.gif

 

Często błędnie ludzie sądzą że hamownia mierzy moment po czym przelicza go na moc, nic bardziej błędnego hamownia mierzy przyspieszenie a wiec moc po czym dokonuje przeliczenia w funkcji obrotów na moment obrotowy.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki Coobcio za opis funkcjonowania hamowni! Zdecydowanie przybliżyłeś mi temat!

 

ja tam będe trybuna nr3 powiedz mi czy będziesz gdzieś w parku maszyn

Tak, Nyska będzie od 15 dzisiaj w parku maszyn do jutra wieczorem. Dziś treningi :)

Link to comment
Share on other sites

Wykres mojej Z (niestety hamowana była na źle poskładanym dolocie i błędzie przepustnicy). Po ogarnięciu tej kwestii nie byłem jeszcze na hamowni. Pojadę jak zamontuję TAPa żeby cofnąć zapłon na LPG i sprawdzić PB vs LPG

350zk.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...