Gość mirekg9 Opublikowano 21 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 Oliwką, gliceryną lub olejkiem silikonowym zawsze i często się smaruje. Zapobiega to śniedzeniu się klem i sprzyja przewodzeniu prądu. Co do użycia pokrowca "kołderki", to na pewno sprzyja akumulatorowi. Tobie też w szaliczku lub czapeczce jest cieplej. Osłonięcie akumulatora zapewnia w pewnym stopniu ochronę "gęstnienia" elektolitu przy niskich temperaturach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jerzy Dąbczak Opublikowano 22 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 Dzięki za odpowiedź. Mam jeszcze pytanie o doradzenie w zakresie doboru odpowiedniego akumulatora do mojego Nissana N16 1,5/90km (benzyna) Jeżdżę niewiele głównie po mieście i raczej krótkie odcinki.Chciałbym mieć pewien zapas żebym nie musiał się obawiać, czy odpali po kilku dniach postoju w zimie,ale bez przesady,coś co by odpowiadało zasadzie wielkość/cena. Z góry dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 22 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 Kolego Jerzy, nie musisz daleko szukać. Zerknij troszkę wyżej post #21. Już innemu koledze pisałem /to są dane z katalogu Centry/ wydaje mi się że powinny wystarczyć. Możesz wybrac inną markę. Ja mam Future i nie narzekam. Pozdrowionka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ray_PL Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2013 (edytowane) Panowie nie ma co się kłócić. Mam problem z akumulatorem od dzisiejszego poranka. Raz moja kochana luba zostawiła N16 1.5 benzyna na światłach, podładowałem go z drugiej Almerki N15 i przez 2 tygodnie było OK. Dziś rano po 3 dniach stania na mrozie przysłowiowa DU****. I powiem tak, nawet jeśli akumulator obecny (nawet nie pamietam, ile on już tam siedzi) jest średnio nowy to i tak go wymienie na nieco większy niż producent zaleca, głównie ze względu na to, iż N16 ma klimę i dość mocny sprzęt audio, ale jeździ się nią maks. do 40 km w mieście i to nie codziennie, gównie z pracy do domu, a to jakieś 5 km w jedną stronę, zatem po co mam narażać się na koszty i kupować znacznie mocniejszy akumulator. Jest to sprawa indywidualna i nie ma się co kłócić. Stawiam na CENTRA FUTURA, gdyż w N15 mam taki od chyba już ponad 5 bezproblemowych lat. I jak napisałem tak uczyniłem. W N16 miałem już prawie 11 letniego oryginalnego BOSCHA 45Ah 400A, zalecane jest niby 47Ah 450A, a kupiłem 53Ah 540A Centrę Futurę [CA530]. W N15 pamiętam tylko, iż miałem oryginalny akumulator, zalecany jest niby 65Ah 580A, a od 6 lat (jak się okazało) mam 55Ah 600A też Centrę Futurę [CF60]. Co ciekawę tego 53Ah 540A kupiłem o całe 70 zł taniej niż 47Ah 450A I akumulator ten "pułkolił" się w sklepie niecałe pół roku Edytowane 4 Kwietnia 2013 przez ray_PL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.