Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana przewodów/świec - duże spalanie


panstasio

Recommended Posts

Witam.

Z góry proszę o wyrozumiałość.

Niby szukałem niby coś znalazłem w innych tematach ale nie umiem jasno sobie tego pogodzic.

Zakupiłem niedawno P11.144 z silnikiem 2,0 benzyna. Autko troche mułowate i dopiero od 4 tys zaczynało ciągnąć a na wolnych obrotach potrafiło falować i przygasnąc. Przeczytałem o przepustnicy i jej czyszczeniu (jeszcze nie wykonane) i na pierwszy ogien postanowiłem zmienic przewody i świece - z rozmowy z poprzendim właścicielem wychodziło ze wyminił pryz zakupie w 2008 czyli jakieś 70tys km temu. Po wymianie w dniu wczorajszym swiec i przewodów, falowanie ustało. przy schodzeniu z wysokich obrotów (ok 4tys) na biegu jałowym, obroty spadaja prawie do zera po czym landie sie odbiją do pozycji biegu jałowego i trzyma obroty. Uciecha z wyeliminowania falii obrotów duża, autko odzywa w okolicach juz 2 tys km. Uciecha trwała do moomentu spojrzenia na spalanie srednie. Przejechane dopiero jakies 10-15 km od resetu komputera spalania ale wyświetlanie spalania na poziomie 18 l/100km troche ucieche zbija :|. Dodam ze zaczyna rosnąć.

i tu jest pytanie.

Czy po wymianie swiec/przewodów komputer musi sie od nowa nauczyc (swiece byly w kiepskim stanie)?

Czy jakiś reset powinieniem wykonać kompa?

Check sie nei pali i bledów nie zgłasza :|

prosze o pomoc bo potrzebuje auto na tydzien wziac na przejazdzke ale takie spalanie zrujnuje mnie doszczetnie :(

Prosze oczywiście o łopatologiczne cierpliwe tlumaczenie ;P

Link to comment
Share on other sites

ciekawe jest jeszcze to ze przed wymiana swiec i przewodów spalanie srednie oscylowalo w okolicach 11-12 (poprzedni właściciel miał 10) - zwiększnei o tyle jednak tłumacze sobie swoją "nogą"

Link to comment
Share on other sites

założenie poprawne.

Czyli czeka mnie sprawdzenie błedów na spinacz.

Wydawało mi sie ze check engine by sie swiecił przy błędzie sondy

Link to comment
Share on other sites

Ile przejechałeś km od resetu komputera . Może jeszcze raz skasuj i przejedź się normalnie . Najlepiej jak byś skasował mape ecu , odłącz na 15 min klemę od akumulatora .

Link to comment
Share on other sites

ooo zaczyna świtać odpowiedziami :)

właśnie po zmianie mam wrazenie ze musi jakby ogarnąć nowe parametry z sady itd...

cos takiego jak reset ECU mi chodziło włąsnie a dopiero później szukanie błędów itd..

Czyli klema z aku na 15 minut (gdzieś czytałem że 24h, 15 min wystarczy?)

Link to comment
Share on other sites

Myślę że powinno 15 min starczyć ale jak masz możliwość pozostawienia na noc samochodu z odłączoną klemą to nie zaszkodzi . Później jak masz LPG to przejedź się w całym zakresie obrotów około 50 km na PB żeby ecu utworzyło prawidłową mapę PB.

Link to comment
Share on other sites

LPG dopiero w najblizszym czasie jak doprowadze na tiptop jazde na PB - nie chce dodatkowych pytań sobie zadawac.

Dzięki wielkie za odpowiedz.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...