Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Sprzęgło. Drgania budy po zapaleniu silnika-po wcisnieciu sprzegla zanika


Guest dmowskiego fans
 Share

Recommended Posts

Guest dmowskiego fans

Witam.

Koledzy od pewnego czasu mam dziwny przypadek,a mianowicie jak zapale samochod to na wolnych obrotach buda drga i dopiero jak wcisne sprzeglo to wszystko wraca do normy.

Po przejechaniu 10km zatrzymalem samochod i bylo juz na luzie w porzadku,ale nie za kazdym razem tak jest.

Prosze pomoc co moze byc przyczyna tej usterki.

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

ja założyłem ze diesel :P

ja u siebie wyłączam i odpalam silnik tylko przy zamkniętych drzwiach :P inaczej boje się że się urwą, kiedyś się bawiłem sprawdzałem, to tak koło 300 jak trzęsienie ziemi by szło

Link to comment
Share on other sites

Guest dmowskiego fans

Witam.

Panowie na jalowym mam 700-800 jak Kolega.Motor to 2.7tdi.Powiem ze wczesniej sie tak nie dzialo.Ok 2 miechy temu wymienialem sprzeglo ,tak to pali od razu,na obroty wchodzi bez problemu.Kompletnie nie wiem co sie stalo.Biegi tez wchodza jak powinny-nie zauwazylem zadnego problemu..Co sadzicie Panowie?

Pzdr.

Link to comment
Share on other sites

no ale ja mam benz. V6 , tak, że za wiele nie pomogę...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witam.

Też mam tak samo jak opisujesz tylko też z tym nie mogę poradzić, mechanik stwierdził że pewno poduszki silnika do wymiany,ale to dość duży koszt bo używki szkoda kupować.Nie chcę inwestować w niepewne, bo nie ma tego jak sprawdzić.

Link to comment
Share on other sites

poduszki ? jakoś tak śmiem wątpić ... jak są połączone ze sprzęgłem ?

Link to comment
Share on other sites

Guest dmowskiego fans

Witam.

Panowie wymienilem poduszke pod skrzynia na nowa i znaczaca poprawa jest.

Oczywiscie wibracje nie ustapily calosciowo,ale w ok 70%.

Koszt wymiany poduszki plus regulacja luzow na przednich kolach(male wystepowaly) to 400zl.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Podłącze się pod ten temat.

Miałem dość spore drgania na silniku więc zacząłem wymieniać dwie poduszki pod silnikiem (nowe bo używek nie opłacało się kupować) oraz nową poduszkę pod skrzynię biegów ( Też nowa bo używana tańsza o 50zł)

Większość drgań ustąpiła które były jedynie jeszcze poczciwe drgania pojawiają się na gałce skrzyni redukcyjnej. Skrzynia redukcyjna jest zespolona ze skrzynią biegów w Terrano więc nie wiem co jest grane, może jakieś luzy przy mieszku czy coś takiego.

Ktoś miał taki problem i go próbował rozwiązać ?

Napomnę że w tej chwili latam bez przedniego wału ( do jutra) ale to raczej nie od tego...


Wał włożony ale dalej z niepokoje na drgania gałki skrzyni redukcyjnej. Nikt takich objawów nie miał?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Witam kolegów. Ja u siebie miałem, znaczy się mam takie same objawy jak tu oto wyżej wymienione. Jakieś 3 może 4 miesiące temu sprawdziłem i okazała się zerwana poducha pod skrzynią ,wymieniłem na taka za 178zł bodajże firmy febest i poprawa była znaczna. Jeśli chodzi o drgania ale stukanie a chwilami wręcz napie... na jałowym biegu nie ustąpiło . Kilka dni temu zerwała mi się lewa poducha pod silnikiem i wymieniłem tylko ta lewą też na Febest za około 130 zł. Zastanawiam sie czy to wielki błąd zmienić tylko jedna?? Druga jakoś trzyma ale teraz drży jakby mocniej, duden po budzie się rozchodzi. I podczas jazdy kiedy ruszam rozpędzam, auto strasznie mi coś wibruje jakby wał napędowy ale na wyższych obrotach wibracja zanika. I wogóle nie mam pojęcia skąd to się bierze, czy to łożyska w skrzyni poleciały i dla tego też na jałowym stuka ale po wciśnięciu sprzęgła zanika kompletnie,czy może ja coś popsułem  jak zmieniałem poduchę pod silnikiem i mocno pod lewarowałem silnik wręcz na maxa żeby wlazła mi ta lewa poducha na swoje miejsce i dlatego wibruje. Dodam ze przy lewarowaniu nie poluzowałem prawej poduszki i wszystko poszło do góry i na prawo, może ma ktoś jakąś radę?

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Witam. Ja jestem  w trakcie tego problemu . Na początku po wybrykach jak ruszałem zacząłem czuć lekkie drgania, zawsze to było przy starcie. Oczywiście diagnoza poduszka  silnika-skrzyni. Jeździłem sobie lajtowo .... i w pewnym momencie ja mu gaz , a ja stoję. Po ostygnięciu ponownie niemrawo ruszył, ale za chwilę  nie jechał. Diagnoza  tarcza sprzęgła. Wobec tego forum i odczytywanie co można zrobić. Najczęściej wymiana całego zestawu  i tu problem. Warsztat czy w własnym zakresie. Po instrukcji  doskonałego kolegi (hugh_h )  mam zachętę zrobić to sam.  Najlepsze jest to gdy zacząłem dyskusję z moim kolegą mechanikiem stwierdzał jaki to problem, a ja podpierając się na instrukcji wyprowadziłem go w las. Twierdził, że to zależy od długości demontażu i montażu,   że za godz. 40 zł. .  w założeniach sam ma program, gdzie wyszło , że za ta usługa trwa 6 godz.30 min. Chodzi o Forda Maverick   2.4 i benzyna,rok produkcji 1994    typ silnika KA24-E.  Teraz nastał czas na szukanie zestawu i tu jest  pies pogrzebany, wiele zestawów jest tańszych do TD , a z parametrów wychodzi ,że mają takie same wymiary.  {Prosiłbym o poradę  wtym przypadku i określenie, jaka jest różnica między TD , a benzyniakiem. Serdecznie pozdrawiam C.H.

Link to comment
Share on other sites

Podstawową różnicą jest średnica tarczy. Do TD wynosi 250mm, a do benzyny 240mm

Link to comment
Share on other sites

Witam. Ja jestem  w trakcie tego problemu . Na początku po wybrykach jak ruszałem zacząłem czuć lekkie drgania, zawsze to było przy starcie. Oczywiście diagnoza poduszka  silnika-skrzyni. Jeździłem sobie lajtowo .... i w pewnym momencie ja mu gaz , a ja stoję. Po ostygnięciu ponownie niemrawo ruszył, ale za chwilę  nie jechał. Diagnoza  tarcza sprzęgła. Wobec tego forum i odczytywanie co można zrobić. Najczęściej wymiana całego zestawu  i tu problem. Warsztat czy w własnym zakresie. Po instrukcji  doskonałego kolegi (hugh_h )  mam zachętę zrobić to sam.  Najlepsze jest to gdy zacząłem dyskusję z moim kolegą mechanikiem stwierdzał jaki to problem, a ja podpierając się na instrukcji wyprowadziłem go w las. Twierdził, że to zależy od długości demontażu i montażu,   że za godz. 40 zł. .  w założeniach sam ma program, gdzie wyszło , że za ta usługa trwa 6 godz.30 min. Chodzi o Forda Maverick   2.4 i benzyna,rok produkcji 1994    typ silnika KA24-E.  Teraz nastał czas na szukanie zestawu i tu jest  pies pogrzebany, wiele zestawów jest tańszych do TD , a z parametrów wychodzi ,że mają takie same wymiary.  {Prosiłbym o poradę  wtym przypadku i określenie, jaka jest różnica między TD , a benzyniakiem. Serdecznie pozdrawiam C.H.

 

polecam nissan4u.com żeby sobie porównać numery OE

średnica tarczy nie wiem, natomiast to nie zawsze wyklucza użycia większej już tak miałem że w innych autach bez problemu było miejsce na te naście mm na średnicy

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...