Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Proszę o pomoc z elektryką


Gość dex7777
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam Primerę z 2001 r TD kombi (lift) i mam prośbę o pomoc z elektryką. Na początek muszę się przyznać, że jestem zupełnym laikiem w kwestii elektryki, a muszę wyprowadzić dodatkowe gniazdo zapalniczki, z którego zasilana będzie lodówka w przyczepie kempingowej. Dodatkowo przez to gniazdo będzie ładowany akumulator w przyczepie. Musi być to przewód o średnicy 4mm.

Problem polega na tym, że nie mam pojęcia gdzie mam się wpiąć, aby po wyłączeniu silnika odcinać jednocześnie zasilanie w gnieździe. Podłączenie bezpośrednio do akumulatora odpada, ponieważ jeśli zapomnę o odłączeniu kabla z gniazda to wyładuje mi akumulator w samochodzie i będzie problem. Natomiast gniazdo, które jest fabrycznie zamontowane w bagażniku ma zbyt cienkie przewody i mogło by nie wytrzymać.

Jeśli ktoś czuje się na siłach, aby mi pomóc to bardzo proszę najlepiej w postaci instrukcji zdjęciowej.

Z góry wielkie dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepiej to zastosuj izolator akumulatorów SLA jak nie masz pojęcia o elektryce

http://www.c-system....kumulatora.html

 

jak masz trochę zmysłu to kup diodę i przekażnik i wykonaj instalkę tak jak na forum poświęconym karawaningowi

http://forum.karawaning.pl/topic/6026-ladowanie-akumulatora-w-przyczepie-podczas-jazdy/

 

Możesz też ze świateł ale nie polecam już lepiej zmienić gniazdo do przyczepy i dać SLA

http://www.elektroda...opic660328.

 

 

PS Leniu :devil: zajęło mi to 3 minuty aby znaleźć na necie

Edytowane przez and_pec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepiej to zastosuj izolator akumulatorów SLA jak nie masz pojęcia o elektryce

http://www.c-system....kumulatora.html

 

jak masz trochę zmysłu to kup diodę i przekażnik i wykonaj instalkę tak jak na forum poświęconym karawaningowi

http://forum.karawan...-podczas-jazdy/