Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zużycie oleju


Gość Frost54
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mój Note, silnik 1,4, benzyna, z 2006 r., po przejechaniu 120 tys. zaczął nagle brać olej - 1 litr na 2000 km. Pracuje stale na oleju 10W60, lanym w autoryzowanym serwisie. Wcześniej nie było żadnych problemów, bez dolewek miedzy przeglądami. W serwisie zdziwienie, bo ponoć to się nie zdarza, ale w końcu wykluczyli wszelkie wycieki. Pozostało rozebranie silnika. Jeżdżę tak od paru miesięcy, co miesiąc dolewając jeden litr, i zastanawiam się co robić - remontować silnik, czy dać sobie spokój i zmienić samochód. Proszę o radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0.5 litra na 1000 km to faktycznie dość dużo - ale jeszcze nie ekstremalnie. Nie wiem czemu zalewałeś silnik olejem 10W60. To zdecydowanie za gęsty i za lepki olej do silnika 1.4 - do którego Nissan zaleca olej 5W30. Wielu użytkowników z powodzeniem stosuje 5W40 ale 10W60 to raczej zdecydowanie za lepki olej. Nie wiem, czy auto masz od nowości, ale stosowanie oleju W60 może sugerować, że problemy z braniem oleju mogły być wcześniej i dlatego ktoś próbował je "zamaskowac" lepkim W60.

Ciężko powiedzieć co się stało, że masz takie zużycie. Najczęściej przyczyną mogą być zużyte uszczelniacze trzonków zaworów. Do ich wymiany najczęściej trzeba zdjąć głowicę a to już poważna sprawa - powinien to zrobić dobry mechanik, który pewnie za to odpowiednio policzy. Mogą to też być pierścienie. Uwaga ta sama - głowica. Ciężko doradzić - musisz porozmawiać z mechanikiem o kosztach.

Pamiętaj, benzynowe silniki Nissana są dość ciasno spasowane. Gęste oleje W60 mogą dość szybko doprowadzić do przedwczesnego zużycia silnika. Jeżeli zdecydujesz się na remont - to po nim wróć do zalecanego 5W30 lub 5W40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach