Gość Frost54 Opublikowano 15 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2012 W Nocie z 2006 r., po około 4-5 latach eksploatacji, zaczęły mi pękać szyby reflektorów. W końcu wymieniłem reflektory, gdy szyby były potrzeskane i groziło, że wkrótce wypadną. Interesuje mnie sportowo, czy ktoś miał taki problem? Zauważyłem, że w centralnym punkcie obu szyb był taki jakby podtopiony punkcik - jakby jakaś pozostałość procesu technologicznego. Przyglądałem się innym Notom na ulicach i znalazłem w końcu jednego, ale tylko jednego, w którym były takie same punkty. Być może mają one coś wspólnego z pękaniem, a być może nie. W autoryzowanym serwisie, gdzie o to pytałem, nic nie wiedziano o takim problemie. Czy ktoś się może z czymś podobnym spotkał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 16 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2012 Było już o pękających reflektorach - min. tu: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/34185-tttm-czyli-ten-typ-tak-ma/. Temat zostawiam, bo zjawisko zaczyna występować coraz częściej - szczególnie w kilkuletnich samochodach. Być może temat się rozwinie - także pod kątem oceny ewentualnych zamienników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Frost54 Opublikowano 16 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2012 Przepraszam, starałem się przeszukać forum, ale mi umknęły wpisy z ogólnego ten-typ-tak-ma. Ciekawe, czy w innych odnotowanych przypadkach też była na początku ta drobna skaza technologiczna w centrum reflektora. Jeśli tak, mogłoby to wskazywać na określonego producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 16 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2012 Zamieść fotkę tej "skazy". Popatrzymy u siebie i coś może się wyjaśni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Frost54 Opublikowano 16 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2012 Może zamieszczę, ale jak uda mi się dojechac tam, gdzie zachowałem stare reflektory, na razie moje auto w ogóle się nie rusza z innych powodów, zob. równoległy wątek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 16 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2012 może ktoś stosował żarówki o ponadnormatywnej mocy? o tym mogą świadczyć te podtopienia - obejrzyj dokładnie kostkę, czy nie jest zdeformowana wysoką temperaturą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 16 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2012 Kolega Frost54 posiada samochód od nowości, zatem to raczej nie chodzi o żarówki - chyba, że zdarzyło mu się kupić hiper bajeranckie, ultra mocne, niebieskie żarówki z Biedronki . Do pewnego momentu temat pękających reflektorów w Note praktycznie nie istniał. Ale obecnie coraz częściej pojawiają się sygnały o pęknięciach, zmatowieniach itp - szczególnie w autach ok. 5 letnich. Jak się również okazuje, nie jest to tylko problem Note. Użytkownicy innych samochodów i innych marek, też mają podobne problemy. Moim zdaniem obowiązek jazdy przez całą dobę na światłach, może tu mieć spore znaczenie. Temperatura, promieniowanie UV z żarówek - to nie są obojętne dla poliwęglanów czynniki. Zauważyłem, że sporo kierowców stosuje pewien wybieg polegający na jeździe za dnia na światłach przeciwmgielnych - a tym samym "oszczędzają" światła mijania. Ich światło z racji większego skoncentrowania w dzień jest nawet lepiej widoczne niż światła mijania. Sam czasami też tak oszukuję, choć to nie zgodne z przepisami. Ale parę razy przejechałem tak pod nosem patrolu Policji i jak na razie nie sprowokowało to ich do zatrzymania mnie i wlepienia mandatu . Myślę, jak tu zamontować jakiś włącznik, żeby przeciwmgielne można było włączyć bez pozycyjnych... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lex3200 Opublikowano 16 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2012 (edytowane) Witam U mnie przypadek niemal identyczny jak u kolegi Frost54. Note z 2006 (ja użytkuje go dopiero od roku) i przedni reflektor po stronie kierowcy popękany jak diabli. Na początku przy zakupie były na nim nieduże ryski ... ale teraz szkło wyraźnie jest popękane i z każdym kolejnym myciem auta zauważam nowe. Żarówki zgodne z instrukcją, pół roku temu zamontowałem światła dzienne ale nie wydaje mi się żeby to miała jakiś większy wpływ na reflektor. Co ciekawe szyba światła pasażera jest OK. Podtopiony punkcik ..... rzeczywiście jest coś takiego ale nie wiem czy to ma jakiś wpływ na użytkowanie. Edytowane 18 Września 2012 przez lex3200 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 16 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2012 Trudno opiniować skąd takie różnice w zachowaniu szkieł.Może faktycznie różnice wynikaja na poziomie producenta? U mnie po 5 latach jest gładko jak pupcia niemowlęcia i czysto jak po sprzątaniu Bożonarodzeniowym A już długi czas stosuję żarówki o podwyższonej sile światła(ale 55W) A jakiś czas jeździłem na HID ach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 16 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2012 A jakiś czas jeździłem na HID ach. Jakiś conversion kit - z dodatkową przetwornicą ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 17 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2012 Tak,Swiatła były boskie! Ale zrezygnowałem ,bo-niezgodne z homologacją -H4 bi ksenon ma to do siebie że zmiana krótkie -długie następuje poprzez cewkę elektromagnesu,a co za tym idzie żarnik drgał. -Efekt świecenia w odbłyśniku dawał bardzo duże podświetlenie martwego pola w odbłyśniku,a to nawet przy dobrze ustawionych światłach dawało efekt potężnego oślepiania jadących przede mną,to było widać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Frost54 Opublikowano 23 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 Załączam zdjęcia moich starych reflektorów, jak kiedyś obiecałem. Między łebkami zapałek znajdują się owe dziwne punkty. Widzę, że u kolegi Użytkownicy są takie same punkty. Więc może coś jest wspólnego między istnieniem takiego punktu a pękaniem. W związku z wcześniejszymi wypowiedziami zaznaczam, że jeździłem zawsze na normalnych żarówkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 23 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 Na prawdę masakra!Widać że to ani uderzone ,ani w/g mnie nie zależy od tych kropek! Wydaje mi się że to może być usterka po stronie producenta.Ciekawe czy po nr.Vin można by było się czegoś doszukać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 23 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 Widziałem wiele Note ale czegoś takiego jeszcze nie widziałem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 23 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 No mówię ,...jakby wiewióry orzeszki trzaskali ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 23 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 Nie no.. to ja mam ciut inaczej popękane.. ale nie aż tak! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Frost54 Opublikowano 24 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 Ja też miałem kiedyś tylko ciut popękane, na samym początku mała ryska lub dwie na jednym reflektorze, a z biegiem czasu po półtora roku, może dwóch latach - tak jak na zdjęciach. Jacko29, a co to jest nr Vin? Jak mam to mogę podać. Ciekawe czy u lex3200 byłby taki sam. Graphia, a tę trefną kropeczkę w centrum reflektora to też masz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
johnrambo Opublikowano 24 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 E..no co Wy ... -"kropka" to od wtrysku plastiku. Ale jak widać nie ma to nic wspólnego z pęknięciami, nawet nie przechodzą przez ten punkt itp. kiepski plastik + małe kamienie = pęknięcia. Ciekawi mnie czy inne auta (Renault) też tak mają? Firma produkująca lampy ta sama(Vallejo), kształt i umiejscowienie reflektorów (kangoo, modus, scenic) podobne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 24 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 Vin? To jest numer samochodu.Masz go na podszybiu za szybą.Po nim możesz znaleźć wszystkie dane dotyczące produkcji samochodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Frost54 Opublikowano 25 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 Johnrambo, też myślę od wtrysku plastiku, kropka nie jest przyczyną pęknięć, ale tak się składa, że przynajmniej dwa z trzech przedstawionych tu przypadków pękających reflektorów mają i kropkę i popękania, zatem zważywszy, że w sumie niewiele reflektorów pęka i niewiele ma kropkę, można domniemywać, że częściej pękają te reflektory, w procesie produkcji których pozostaje widoczna kropka. Jacko29, a jak już znajdę numer Vin, to gdzie szukać danych dotyczących produkcji? Reflektory już wymieniłem (nota bene, na takie bez kropki), więc pytam tylko z czystej ciekawości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 25 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 Numer VIN jest jeszcze na srebrnej naklejce na słupku B przednich drzwi - od strony pasażera. Żeby odczytać różne dane z numeru VIN musisz użyć tzw. dekodera. Są dostępne w internecie. Trzeba tylko wygooglować sprawę . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janio Opublikowano 25 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 Muszę przyznać, że wypucowałem swoje reflektory i nic niepokojącego nie widzę. Żadnego punkcika po wtrysku . Na mój jak to niektórzy mówią chłopski rozum to wygląda mi na rozgrzanie szkieł i bardzo szybkie nagłe schłodzenie. Sposób w jaki potrzaskały te szkiełka tak mi sugeruje. Punkciki mogą świadczyć, że jakaś silna wiązka światła padała w to miejsce rozgrzewając reflektory, następnie deszcz, lub zimna woda spowodowała popękania. Ale to mój punkt widzenia po oglądnięciu fotek. To tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 25 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 (edytowane) Sprawdziłem. Mam na środku punkcik wtryskowy a reflektory chyba własnie powoli zaczynają pękać... tzn gdzieś w okolicach tych punktów ale bez jakiejś regularności pojawiają się pęknięcia tworzywa.... pewnie zimę przejeżdżę ....a potem będzie zamiana na nówki EDIT: Nie sądzę aby te punkciki miały związek z niewłaściwymi żarówkami. Mój note przede mną miał tylko jednego właściciela-starszy Pan. Mam faktury z wszystkich poprzednich wymian (włącznie z żarówkami kupowanymi i wymienianymi w ASO) i ten punkcik na 100% nie jest związany ze złymi żarówami. Być może ma to związek z jakąś serią lamp - montowanych do pierwszych Note? Edytowane 25 Września 2012 przez graphia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greg70 Opublikowano 26 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2012 W moim po lifcie reflektory produkowane były w Valeo-Chrzanów,znajomy był tam menago produkcji,więc oglądał moje tylko się zaśmiał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
johnrambo Opublikowano 1 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2012 to dobrze czy źle ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.