Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Primera P11 1997 wymiana bębnów na tarcze


Marpop

Recommended Posts

Tak jak w temacie już od dłuższego czasu zastanawiam się nad zmianą będnów na hamulce tarczowe w które niestety moja primerka nie została wyposażona w fabryce.

Kiedyś na forum nawet widziałem taki temat z ilustrowanym poradnikiem ale gdzieś zaginął. Więc jakbyście mi mogli doradzić, podlinkować części i powiedzieć czy w ogóle jest sens robić tego typu przekładki. zaznaczam że w mojej primerce jest abs i o dziwo na bębnach z tyło także są czujniki( z czym szczerze mówiąc spodkałem się pierwszy raz xD) więc pomużcie.

Z góry dziękuje za pomoc :)

Link to comment
Share on other sites

A koszty? tylne hamulce mają ok 25-30% w hamowaniu, a raczej stabilizowaniu budy przy hamowaniu, dużo to nie da a zaciski tarcze inne czujniki do tysiaka dobijesz...

Link to comment
Share on other sites

zaznaczam że w mojej primerce jest abs i o dziwo na bębnach z tyło także są czujniki( z czym szczerze mówiąc spodkałem się pierwszy raz xD)

 

To nic dziwnego w wielu autach, przeważnie małych, są z tyłu bębny i są wyposażone w ABS czy stabilizacje toru jazdy.

 

Jak bym miał do wymiany szczęki i bębny to pokusiłbym się o tarcze. Ja u siebie mam już słabe tarcze z tyłu i czekam aż się klocki skończą i jak będę wymieniał to na te większe tarcze.

Link to comment
Share on other sites

Jak nie masz co z kasą robić, to możesz się w to zabawić. Zyskasz lepszy widok przy Alu.

Jeżeli z tyłu twój model na ABS to jest to moim zdaniem mozliwe. Wszystkie czujniki działają na tej samej zasadzie, acz kolwiek się różnią budowa/osadzeniem. Na pewno musiał byś kupić cała, kompletną belkę(WPp11) z tarczami(256mm!) i zaciskami.(koszt ok 2/3paczek).Ale najpierw musisz stwierdzić czy; czytniki są takie same i osadzenie. Jak nie to dochodzi Ci zakup czujników i ich wymiana. Czy bierznia tyłu piasty z której jest odczyt jest taka sama. Czy pompa ABS-u jest taka sama dla obydwu modeli-bęben/tarcza. Czy pompa hamulcowa jest taka sama. To na tyle co ja się orientuję w tym temacie, chodź go nie znam dokładnie! (na logikę!)

Moim zdaniem to trzeba bylo od razu szukać wozu z tarczami na tyle(jak Ci tak na tym zależy), a nie teraz kombinować! Gra nie warta zachodu, co ty na rajdy chcesz startować? Jak chcesz śmigać p11. to zmień dupowóz na 2.GT

Link to comment
Share on other sites

Jak nie masz co z kasą robić, to możesz się w to zabawić. Zyskasz lepszy widok przy Alu.

Jeżeli z tyłu twój model na ABS to jest to moim zdaniem mozliwe. Wszystkie czujniki działają na tej samej zasadzie, acz kolwiek się różnią budowa/osadzeniem. Na pewno musiał byś kupić cała, kompletną belkę(WPp11) z tarczami(256mm!) i zaciskami.(koszt ok 2/3paczek).Ale najpierw musisz stwierdzić czy; czytniki są takie same i osadzenie. Jak nie to dochodzi Ci zakup czujników i ich wymiana. Czy bierznia tyłu piasty z której jest odczyt jest taka sama. Czy pompa ABS-u jest taka sama dla obydwu modeli-bęben/tarcza. Czy pompa hamulcowa jest taka sama. To na tyle co ja się orientuję w tym temacie, chodź go nie znam dokładnie! (na logikę!)

Moim zdaniem to trzeba bylo od razu szukać wozu z tarczami na tyle(jak Ci tak na tym zależy), a nie teraz kombinować! Gra nie warta zachodu, co ty na rajdy chcesz startować? Jak chcesz śmigać p11. to zmień dupowóz na 2.GT

dzięki za odpowiedzi. po prostu chciałem wiedzieć jakie są koszty czegoś takiego i jakie są komplikacje przy takiej przekładce. nie patrzyłem na to czy w mojej primerce są bębny czy tarcze z tyłu gdy ją kupowałem bo kupiłem ją za śmieszną kase (2400 zł), więc moge zawsze troszke dołożyć skoro auto mi się zwróciło jak chłopaszek w seicento wjechał mi w tył :D

100 km jest ok autko świetnie trzyma się drogi ale szcze to zastanawiałem się nad wersją sri 2.0 150km ale znaleść taką w przyzwoitej cenie i stanie to słabo

Link to comment
Share on other sites

Guest walecboard

Kolego, z tego co wiem to nie będzie wielka filozofia i kasowo też do przeskoczenia. Podeślij dokładne zdjęcia tylnej piasty oraz belki w okolicy mocowania bębna tylko od wewnętrznej strony, to Ci powiem czy belka będzie do wymiany czy wystarczy że same hamulce kupisz z mocowaniami. ABS nie jest problemem tzn: pompa będzie robiła ta sama, możesz tylko mieć problem z czujnikami na tyle, bo stare raczej nie wyjdą z piasty a ona raczej będzie do wymiany do wywalenia. Z drugiej strony przemyśl temat bo ja mam tarcze z tyłu i generalnie w primerkach tylne zaciski czesto siadają, reczny sie zapieka i generalnie bida. Kosztowo jak polecisz na używkach to zaciski kupisz w okolicach 100-200 zł za sztuka w zależności od stany, plus reszte gratów w zależności co jeszcze dojdzie.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...