Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wstepne ogledziny N16 2.2 dii prosba o pomoc


Gość artopoo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , bylem dzis na ogledzinach nissana almery n16 2.2di z 2001r , 2 wlasciciel i 211tys przejechane (udowodnione) . Na poczatku samochod zrobil dobre wrazenie.... odpalil bez grzania swiec.... rowno chodzil , jechalismy w trase w sumie ok 30km , potem zgasilem samochod , poczekalem ok 5min i na cieplym silniku tez od razu zapalil . Mam pare pytan odnosnie tego co zauwazylem bo nie mam pojecia czy ten samochod kupic (nigdy w zyciu nie mialem diesla)

 

-gaz jakos dziwnie chodzi (dopiero po wcisnieciu 1\3 pedala samochod reaguje - myslalem ze to jakas linka..... ale sam juz nie wiem)

 

-rozpedza sie hmm...... osiagnalem predkosc 190km\h (nie wiem jak to sie ma z dieslem , ale w moim a3 1.8t podczas zalaczania sie turbo czuje takiego kopaa.... w nissanie nic takiego nie poczulem)

 

-silnik suchy nigdzie nie puszcza oleju , turbo i odma tak samo

 

-swieci sie check engine , koles mowil ze to jakis hmm speed sensor i dzieje sie to od czasu kiedy zmienil radio?

 

-znajomy powiedzial zebym przy cieplym silniku wyciagnal bagnet i odkrecil wlew oleju...... (po wyciagnieciu bagnetu nie czulem zadnych podmuchow , zadnego dymu nie bylo.... A teraz moim zdaniem problem? po odkreceniu wlewu oleju poczulem jakby hmmm lekkie podmuchy i zaczelo lekko kropic olejem)

 

 

Dzieki bardzo za porady i opinie , samochod zarezerwowalem i koles czeka do jutra , lecz najpierw chcialbym zapytac sie specjalistow z forum.

 

Pozdrawiam

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie gazu - tam gaz jest zapewne na potencjometrze, więc prawdopodobnie uszkodzony potencjometr, spore koszta.

 

Rozpędzanie - niech się wypowie ktoś, kto posiada takie auto, może po prostu w N16 nie czuć turbodziury.

 

Świeci się check - wypadało by jechać na kompa i odczytać, co tam jest nie tak. Jeśli by była jakaś pierdoła, to sprzedający już dawno by to naprawił, widocznie jakaś grubsza sprawa. Może właśnie coś z potencjometrem gazu.

 

Metoda na odkręcanie korka oleju - najbardziej idiotyczna metoda, jaką ludzie sobie wymyślili. Weź sobie obojętnie jaki samochód z wałkiem rozrządu, umieszczonym centralnie pod korkiem. Nie ma bata, żeby podczas pracy nie rzucał olejem, bo przecież pracuje (kręci się) i jednocześnie jest smarowany. Wałek kręci się też ze sporą prędkością, normalne jest, że obracające się krzywki będą tworzyć ruch powietrza, które po odkręceniu korka znajdzie sobie ujście. Plucia olejem nie znajdziesz np. w silnikach DOHC, w których korek oleju znajduje się pomiędzy wałkami rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega Qadrat ma racje co do metody z korkiem oleju straszna glupota, A co do diesla w n16 to ja bym nie brał. Tylko i wylacznie benzyne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega Qadrat ma racje co do metody z korkiem oleju straszna glupota, A co do diesla w n16 to ja bym nie brał. Tylko i wylacznie benzyne.

 

A ja bym bral tylko 2,2di temat byl czesto wałkowany, ten silnik jest nie do zajezdzenia, kumple maja juz po 300tys i nic sie nie dzieje. Pala srednio 6,5l nie maja dwumasy ,wtryskiwaczy piezoelektrycznych,zawodnego EGRu i innych kosztownych bajerow ktore sa bolaczka nowych diesli. Niestety przez to tez nie ma takich osiagow, wydaje mi sie ze Twoj egzemlarz jezdzi ok(turbina jest w tym silniku troche za slaba i nie ma tez zmiennej geometrii). Ja bym sprawdzil dlaczego pali sie blad silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam mam 2.2 di i z tym przyspieszaniem to jest taki temat, że do 1800 obr/min nic się nie dzieje, ale powyżej zaczyna już ciągnąć i czuć wciśnięcie w fotel no ale jak kolega porównuje a3 1.8 turbo(150km) a 110km no to wiadomo, że różnica będzie odczuwalna na niekorzyść nissana, co do prędkości u mnie 200km/h i nie ma opcji więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumie , tez uwazam ze jazda benzyna to wiekszy fun , ale z racji na moja nowa praca (60 km w jedna strone) potrzebuje diesla . bylem wlasnie w nissanie i ten blad to (speed sensor error) koles twierdzi ze moze byc cos nie tak z masa (przyczyna moglo byc te radio o ktorej sprzedajacy wspominal) inne niz fabryczne radio.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez artopoo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(przyczyna moglo byc te radio o ktorej sprzedajacy wspominal) inne niz fabryczne radio.

 

Miałem Sony zamiast fabrycznego i nic się nie działo więc sprawdź to dokładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na kompie pokazalo ''speed sensor error'' tyle ze nie mam pojecia co to moze byc

 

Pokazało i i co ? nikt nie potrafi zdiagnozować co to oznacza,bez jaj jedź do innego serwisu chyba że chcesz kupić kota w worku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Check engine P0500 ''Speed Sensor Circuit Error" i to jest niby jakis czujnik predkosci ktory trzeba wymienic , w serwisie koles powiedzial zebym sie tym nie przejmowal :P

 

jutro jadez wlascicielem samochodu do serwisu nissana ,jak narazie zaplacilem zaliczke za samochod (jutro mam odebrac) lepiej troche wiecej zaplacic i miec spokojne nerwy...

 

Pozdro

Edytowane przez artopoo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , bylem dzis na ogledzinach nissana almery n16 2.2di z 2001r , 2 wlasciciel i 211tys przejechane (udowodnione) . Na poczatku samochod zrobil dobre wrazenie.... odpalil bez grzania swiec.... rowno chodzil , jechalismy w trase w sumie ok 30km , potem zgasilem samochod , poczekalem ok 5min i na cieplym silniku tez od razu zapalil . Mam pare pytan odnosnie tego co zauwazylem bo nie mam pojecia czy ten samochod kupic (nigdy w zyciu nie mialem diesla)

 

-gaz jakos dziwnie chodzi (dopiero po wcisnieciu 1\3 pedala samochod reaguje - myslalem ze to jakas linka..... ale sam juz nie wiem)

 

-rozpedza sie hmm...... osiagnalem predkosc 190km\h (nie wiem jak to sie ma z dieslem , ale w moim a3 1.8t podczas zalaczania sie turbo czuje takiego kopaa.... w nissanie nic takiego nie poczulem)

 

-silnik suchy nigdzie nie puszcza oleju , turbo i odma tak samo

 

-swieci sie check engine , koles mowil ze to jakis hmm speed sensor i dzieje sie to od czasu kiedy zmienil radio?

 

-znajomy powiedzial zebym przy cieplym silniku wyciagnal bagnet i odkrecil wlew oleju...... (po wyciagnieciu bagnetu nie czulem zadnych podmuchow , zadnego dymu nie bylo.... A teraz moim zdaniem problem? po odkreceniu wlewu oleju poczulem jakby hmmm lekkie podmuchy i zaczelo lekko kropic olejem)

 

 

Dzieki bardzo za porady i opinie , samochod zarezerwowalem i koles czeka do jutra , lecz najpierw chcialbym zapytac sie specjalistow z forum.

 

Pozdrawiam

Artur

 

Podobny temat

[N16] Check engine P0500 "Speed Sensor Circuit Error"

 

 

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/60774-n16-check-engine-p0500-speed-sensor-circuit-error/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec bylem dzis na niemieckim przegladzie i oto co musze wymienic - oslony przegubow zewnetrznych , naprawic tylnia wycieraczke (spryskiwacz dziala , lecz wycieraczka nei dziala ) i wymienic belke mocujaca przedni zderzak(przerdzewiala) .... myslalem ze bedzie wiecej rzeczy . Ogolnie dzis troche pojezdzilem i jestem zadowolony , oby tak dalej :)

Edytowane przez artopoo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...