Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Wstepne ogledziny N16 2.2 dii prosba o pomoc


Guest artopoo
 Share

Recommended Posts

Witam , bylem dzis na ogledzinach nissana almery n16 2.2di z 2001r , 2 wlasciciel i 211tys przejechane (udowodnione) . Na poczatku samochod zrobil dobre wrazenie.... odpalil bez grzania swiec.... rowno chodzil , jechalismy w trase w sumie ok 30km , potem zgasilem samochod , poczekalem ok 5min i na cieplym silniku tez od razu zapalil . Mam pare pytan odnosnie tego co zauwazylem bo nie mam pojecia czy ten samochod kupic (nigdy w zyciu nie mialem diesla)

 

-gaz jakos dziwnie chodzi (dopiero po wcisnieciu 1\3 pedala samochod reaguje - myslalem ze to jakas linka..... ale sam juz nie wiem)

 

-rozpedza sie hmm...... osiagnalem predkosc 190km\h (nie wiem jak to sie ma z dieslem , ale w moim a3 1.8t podczas zalaczania sie turbo czuje takiego kopaa.... w nissanie nic takiego nie poczulem)

 

-silnik suchy nigdzie nie puszcza oleju , turbo i odma tak samo

 

-swieci sie check engine , koles mowil ze to jakis hmm speed sensor i dzieje sie to od czasu kiedy zmienil radio?

 

-znajomy powiedzial zebym przy cieplym silniku wyciagnal bagnet i odkrecil wlew oleju...... (po wyciagnieciu bagnetu nie czulem zadnych podmuchow , zadnego dymu nie bylo.... A teraz moim zdaniem problem? po odkreceniu wlewu oleju poczulem jakby hmmm lekkie podmuchy i zaczelo lekko kropic olejem)

 

 

Dzieki bardzo za porady i opinie , samochod zarezerwowalem i koles czeka do jutra , lecz najpierw chcialbym zapytac sie specjalistow z forum.

 

Pozdrawiam

Artur

Link to comment
Share on other sites

Odnośnie gazu - tam gaz jest zapewne na potencjometrze, więc prawdopodobnie uszkodzony potencjometr, spore koszta.

 

Rozpędzanie - niech się wypowie ktoś, kto posiada takie auto, może po prostu w N16 nie czuć turbodziury.

 

Świeci się check - wypadało by jechać na kompa i odczytać, co tam jest nie tak. Jeśli by była jakaś pierdoła, to sprzedający już dawno by to naprawił, widocznie jakaś grubsza sprawa. Może właśnie coś z potencjometrem gazu.

 

Metoda na odkręcanie korka oleju - najbardziej idiotyczna metoda, jaką ludzie sobie wymyślili. Weź sobie obojętnie jaki samochód z wałkiem rozrządu, umieszczonym centralnie pod korkiem. Nie ma bata, żeby podczas pracy nie rzucał olejem, bo przecież pracuje (kręci się) i jednocześnie jest smarowany. Wałek kręci się też ze sporą prędkością, normalne jest, że obracające się krzywki będą tworzyć ruch powietrza, które po odkręceniu korka znajdzie sobie ujście. Plucia olejem nie znajdziesz np. w silnikach DOHC, w których korek oleju znajduje się pomiędzy wałkami rozrządu.

Link to comment
Share on other sites

Kolega Qadrat ma racje co do metody z korkiem oleju straszna glupota, A co do diesla w n16 to ja bym nie brał. Tylko i wylacznie benzyne.

Link to comment
Share on other sites

Kolega Qadrat ma racje co do metody z korkiem oleju straszna glupota, A co do diesla w n16 to ja bym nie brał. Tylko i wylacznie benzyne.

 

A ja bym bral tylko 2,2di temat byl czesto wałkowany, ten silnik jest nie do zajezdzenia, kumple maja juz po 300tys i nic sie nie dzieje. Pala srednio 6,5l nie maja dwumasy ,wtryskiwaczy piezoelektrycznych,zawodnego EGRu i innych kosztownych bajerow ktore sa bolaczka nowych diesli. Niestety przez to tez nie ma takich osiagow, wydaje mi sie ze Twoj egzemlarz jezdzi ok(turbina jest w tym silniku troche za slaba i nie ma tez zmiennej geometrii). Ja bym sprawdzil dlaczego pali sie blad silnika

Link to comment
Share on other sites

Guest Skalpel90

Sam mam 2.2 di i z tym przyspieszaniem to jest taki temat, że do 1800 obr/min nic się nie dzieje, ale powyżej zaczyna już ciągnąć i czuć wciśnięcie w fotel no ale jak kolega porównuje a3 1.8 turbo(150km) a 110km no to wiadomo, że różnica będzie odczuwalna na niekorzyść nissana, co do prędkości u mnie 200km/h i nie ma opcji więcej.

Link to comment
Share on other sites

rozumie , tez uwazam ze jazda benzyna to wiekszy fun , ale z racji na moja nowa praca (60 km w jedna strone) potrzebuje diesla . bylem wlasnie w nissanie i ten blad to (speed sensor error) koles twierdzi ze moze byc cos nie tak z masa (przyczyna moglo byc te radio o ktorej sprzedajacy wspominal) inne niz fabryczne radio.

 

Pozdrawiam

Edited by artopoo
Link to comment
Share on other sites

(przyczyna moglo byc te radio o ktorej sprzedajacy wspominal) inne niz fabryczne radio.

 

Miałem Sony zamiast fabrycznego i nic się nie działo więc sprawdź to dokładnie.

Link to comment
Share on other sites

na kompie pokazalo ''speed sensor error'' tyle ze nie mam pojecia co to moze byc

 

Pokazało i i co ? nikt nie potrafi zdiagnozować co to oznacza,bez jaj jedź do innego serwisu chyba że chcesz kupić kota w worku.

Link to comment
Share on other sites

Check engine P0500 ''Speed Sensor Circuit Error" i to jest niby jakis czujnik predkosci ktory trzeba wymienic , w serwisie koles powiedzial zebym sie tym nie przejmowal :P

 

jutro jadez wlascicielem samochodu do serwisu nissana ,jak narazie zaplacilem zaliczke za samochod (jutro mam odebrac) lepiej troche wiecej zaplacic i miec spokojne nerwy...

 

Pozdro

Edited by artopoo
Link to comment
Share on other sites

Witam , bylem dzis na ogledzinach nissana almery n16 2.2di z 2001r , 2 wlasciciel i 211tys przejechane (udowodnione) . Na poczatku samochod zrobil dobre wrazenie.... odpalil bez grzania swiec.... rowno chodzil , jechalismy w trase w sumie ok 30km , potem zgasilem samochod , poczekalem ok 5min i na cieplym silniku tez od razu zapalil . Mam pare pytan odnosnie tego co zauwazylem bo nie mam pojecia czy ten samochod kupic (nigdy w zyciu nie mialem diesla)

 

-gaz jakos dziwnie chodzi (dopiero po wcisnieciu 1\3 pedala samochod reaguje - myslalem ze to jakas linka..... ale sam juz nie wiem)

 

-rozpedza sie hmm...... osiagnalem predkosc 190km\h (nie wiem jak to sie ma z dieslem , ale w moim a3 1.8t podczas zalaczania sie turbo czuje takiego kopaa.... w nissanie nic takiego nie poczulem)

 

-silnik suchy nigdzie nie puszcza oleju , turbo i odma tak samo

 

-swieci sie check engine , koles mowil ze to jakis hmm speed sensor i dzieje sie to od czasu kiedy zmienil radio?

 

-znajomy powiedzial zebym przy cieplym silniku wyciagnal bagnet i odkrecil wlew oleju...... (po wyciagnieciu bagnetu nie czulem zadnych podmuchow , zadnego dymu nie bylo.... A teraz moim zdaniem problem? po odkreceniu wlewu oleju poczulem jakby hmmm lekkie podmuchy i zaczelo lekko kropic olejem)

 

 

Dzieki bardzo za porady i opinie , samochod zarezerwowalem i koles czeka do jutra , lecz najpierw chcialbym zapytac sie specjalistow z forum.

 

Pozdrawiam

Artur

 

Podobny temat

[N16] Check engine P0500 "Speed Sensor Circuit Error"

 

 

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/60774-n16-check-engine-p0500-speed-sensor-circuit-error/

Link to comment
Share on other sites

wiec bylem dzis na niemieckim przegladzie i oto co musze wymienic - oslony przegubow zewnetrznych , naprawic tylnia wycieraczke (spryskiwacz dziala , lecz wycieraczka nei dziala ) i wymienic belke mocujaca przedni zderzak(przerdzewiala) .... myslalem ze bedzie wiecej rzeczy . Ogolnie dzis troche pojezdzilem i jestem zadowolony , oby tak dalej :)

Edited by artopoo
Link to comment
Share on other sites

Jeśli już to nie Datsuna,a Nissana,a belki do zderzaka i pod chłodnicę za max 500pln dostaniesz nowe..zależy gdzie kupujesz.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...