RamboTZN Opublikowano 19 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 Witam mam pytanie ponieważ chcił bym się sam zabrać za wymiane tarcz i klocków z tyłu mojej Primerki P11 (kombi z silniiem 2,0 140 kM) a dokładnie chodzi mi o to jaki zestaw narzędzi bedzie mi potrzebny (lewarek i klucz do kół już mam ) . Czy jest to skomplikowana sprawa ?? czy lepiej jechać z tym do mechanika ?? bardzo proszę o radę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dominik14 Opublikowano 19 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 Nie jedz do mechanika-masz klucze i to Ci wystarczy. Do wymiany klockow wystarczy odkrecic dolna srube od hmm nie zacisku tylko tego co trzyma klocki hehe nie wiem jak sie to nazywa a do tarcz odkrecasz caly zacisk tylko uwazaj abys przewodu nie urwal wiec podwiaz sobie do na sznurku np do sprezyny. Za to pozniej aby wsadzic nowe klocki musisz wcisnac tloczek hamulcowy-odkrecasz nakretke od zbiorniczka z plynem hamulcowym a pozniej wciskasz tloczek-ja uzywam scisku stolarskiego przez stary klocek aby rowno szlo i nie spieprzyc uszczelniaczy na klocku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 19 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 Dokładnie to trzeba zdjąć jarzmo, czyli mocowanie zacisku do piasty. Tarczy bez tego nie zdejmiesz, klucz 17 chyba. Druga sprawa to tłoczek, który trzeba wciskać i wkręcać jednocześnie (taki mechanizm ręcznego jest, ale nie powinno bardzo ciężko iść). Ano, przed zdjęciem zacisku (klucz 12?) jeszcze dobrze odczepić linkę ręcznego, bo może przeszkadzać. Czyli po kolei, zdejmujesz linkę ręcznego, odkręcasz zacisk, odkręcasz jarzmo, wymieniasz tarczę i reszta w kolejności odwrotnej. Ze smarowaniem wszystkiego, oczyszczaniem papierem ściernym ok 1-2h roboty (jak ktoś jest bardzo dokładny). Zaopatrz się w smar miedziany jeszcze, smar do tłoczków (żeby prowadnice zacisku posmarować). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RamboTZN Opublikowano 19 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 Wielkie dzieki za info dostosuje się do rad włąsnie nastraszono mnie tym tłoczkiem że cieka z tym sprawa ale uspokojony zostałem jak tylko wymienie napisze jak poszło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 19 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 Jak juz rozbierasz, to sprawdź czy jarzmo lekko pracuje w prowadnicach. Jak nie to odkręć wyczyść i nasmaruj. Jeżeli tłoczek będzie stawiał duży opór warto pomyśleć o wyczyszczeniu/regeneracji. Ale jak nie masz minimum zaplecza technicznego to zleć to komuś. Wątek o regeneracji jest np tu: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/66556-p11-p11144-reanimacja-zacisku-tylnego-instrukcja-mocno-ilustrowana/page__st__40#entry873921 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 19 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 i na prawdę ważne jest by sworznie od zacisku się nie zapiekły wiem bo chyba przez to przedachowałem ,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość walecboard Opublikowano 21 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 Generalnie sprawa prosta - 4 śrubki na krzyż tylko jak nie zrobisz dokładnie i nie poczyścisz wszystkiego jak trzeba to efekt bedzie do kitu. Jak będziesz robił tył to ci dodam, że tam nie cofa sie tłoka wciskając lecz wkręcając - na tłoku jest takie nacięcie krzyżowe, musisz coś w nie wpasować i wkręcić, jak ciężko idzi to wykręć i sprawdź czy pod gumową osłoną nie jest tłok zardzewiały. A no i często stare tarcze się zapiekają na piaście - wtedy zgodnie z 1 przykazaniem mechanika: "bez młota nie robota" Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RamboTZN Opublikowano 23 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 Witam Już po wszystkiemu zrobiłem jak potrafiłem najlepiej wymiana w rzeczy samej łatwizna dużo dało to że koleś miał profesionalne klucze do tych tłoczków tak jak mówice przez wkręcanie dródga sprawa dobra żabka bo dwie rozwaliłem zanim pierwsze śruby ustapiły ale robota na maks 2 h jeszcze raz dziękuję za rady klucze które były potrzebne przy wymianie to 12 i 17 idzie jak złoto :D Witam jeszcze jedna sprawa zabieram się teraz za wymiane przednich tarcz i klocków okazało się że jest problem z klockami ponieważ są dwa rodzaje systemu hamulcowego ATE lub LUCAS może ktoś wie jak jest w modelu P11 nadwozie : KOMBI silnik: 2,0 140 kM 103 kW rocznik samochodu: 2000 być może ktoś już robił przy tym modelu to może coś będzie wiadomo a jeżeli nie to co zrobić ?? wymontować klocki i pojechać do sklepu ??? Proszę o jakąś podpowiedz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 23 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 Lucas czarne, ATE czerwone, porównaj. Na zaciskach ATE na pewno jest też symbol wytłoczony w widocznym miejscu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RamboTZN Opublikowano 23 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 OOOgromne i wielkie dzieki to ułatwi o wiele sprawe pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzeRuSco Opublikowano 24 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 Widać z zewnątrz Ate maja ten drut zwany sprężyną, do ich rozkręcenia potrzeby jest imbus 7mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RamboTZN Opublikowano 24 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 Witam zdjołem koło zrobiłem foty to jest system ATE dzieki kolego info na temat imbusa jak najbardziej potrzebne bo bym z robotą stanoł heh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 25 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 A no i często stare tarcze się zapiekają na piaście - wtedy zgodnie z 1 przykazaniem mechanika: "bez młota nie robota" To duży błąd, bo można uszkodzić łożyska. Niektóre tarcze (i bębny) mają otwory gwintem w które wkręca się śruby, które opierając się o piastę zsuwają tarczę. Tu ewentualnie możńa delikatnie popukać młotkiem. Jeżeli jest większy probem z ściągnięciem tarczy, należy ją przeciąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość walecboard Opublikowano 25 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 To duży błąd, bo można uszkodzić łożyska. Niektóre tarcze (i bębny) mają otwory gwintem w które wkręca się śruby, które opierając się o piastę zsuwają tarczę. Tu ewentualnie możńa delikatnie popukać młotkiem. Jeżeli jest większy probem z ściągnięciem tarczy, należy ją przeciąć. A oczywiście kolego masz rację - nawet do tak prozaicznego narzędzia jak młotek trzeba podchodzić z głową, aczkolwiek powinienem dopisać żeby nie walić mocno, tylko postukać dookoła coby rdza puściła . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RamboTZN Opublikowano 25 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 Jeżeli chodzi o zdjecie tarcz to tak jak kolega mówi tam są w nich dwa otwory ja zrobiłem to tak że wkręciłem w nie 2 śróby 17 i poszło dość ładnie ale nie zaprzecze że zanim hehe na to wpadłem troche młotkiem popukałem jednak z marnym skutkiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jamees Opublikowano 26 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2012 Młotek dobra sprawa, ale jak kolega powyżej napisał, trzeba go używać z głową. Ja ostatnio wymieniałem tarcze z tyłu i delikatnie pukając zeszły jak ta lala, a nie były zmieniane od nowości, więc się zapiekły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RamboTZN Opublikowano 28 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2012 Efekt finalny po wymienie przednich tarcz i klocków z przodu potrzebne do wymiany imbuz 7 i klucz 19 idzie jak złoto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.