Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Paliwo do Zetki


Gość michalgdb
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Roznica to jest jak zatankujesz niemieckiego a polskiego paliwa...to cale shell'owskie 100 wymieka przy zwyklym 95 na pierwszej lepszej stacji. A co do diesla to dla przykladu lecialem pol roku temu kangoo 1.5 dci i na polskim paliwie ten wynalazek nie chcial jechac szybciej niz 130km/h zas na niemiecki nie mial problemy zeby jechac ponad 150km/h. Malo tego Orlen ma tak 'zajeb...ste' paliwo ze ostatnio jak wracalismy z polskim e46 330D to na srodku autostardy auto stanelo nam bo ch...j strzelil pompe i wtryski...po prostu polskiego paliwo to porazka na calej lini. Nie ma czegos takiego w polsce jak dobre paliwo, wiem bo jezdze duzo i mam porownanie z roznymi stacjami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roznica to jest jak zatankujesz niemieckiego a polskiego paliwa...to cale shell'owskie 100 wymieka przy zwyklym 95 na pierwszej lepszej stacji. A co do diesla to dla przykladu lecialem pol roku temu kangoo 1.5 dci i na polskim paliwie ten wynalazek nie chcial jechac szybciej niz 130km/h zas na niemiecki nie mial problemy zeby jechac ponad 150km/h. Malo tego Orlen ma tak 'zajeb...ste' paliwo ze ostatnio jak wracalismy z polskim e46 330D to na srodku autostardy auto stanelo nam bo ch...j strzelil pompe i wtryski...po prostu polskiego paliwo to porazka na calej lini. Nie ma czegos takiego w polsce jak dobre paliwo, wiem bo jezdze duzo i mam porownanie z roznymi stacjami

 

Ja zaobserwowałem mniejsze spalanie na niemieckim paliwie. Jeep z silnikiem V8 na autostradzie spalił 2 litry mniej. 350z jeden litr mniej. Van w dieslu też 1 litr mniej. O niemieckim LPG słyszałem to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja potwierdzę jakoś LPG w Niemczech. Byłem z dziewczyną i z bratem i jego dziewczyną (4 osoby) w hyde parku koło Hamburga. Samochód Honda Accord Coupe 2.0 benz/lpg. W polsce przy tankowaniu do butli wchodzi 35 litrów. W Niemczech wchodzi 32 litry. To już mnie zaciekawiło. Spalanie na trasie w polsce 11-12 litrów gazu przy 110-120 km/h w Niemczech prędkość 150-170 km/h i spalił coś koło 10 litrów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roznica to jest jak zatankujesz niemieckiego a polskiego paliwa...to cale shell'owskie 100 wymieka przy zwyklym 95 na pierwszej lepszej stacji. A co do diesla to dla przykladu lecialem pol roku temu kangoo 1.5 dci i na polskim paliwie ten wynalazek nie chcial jechac szybciej niz 130km/h zas na niemiecki nie mial problemy zeby jechac ponad 150km/h. Malo tego Orlen ma tak 'zajeb...ste' paliwo ze ostatnio jak wracalismy z polskim e46 330D to na srodku autostardy auto stanelo nam bo ch...j strzelil pompe i wtryski...po prostu polskiego paliwo to porazka na calej lini. Nie ma czegos takiego w polsce jak dobre paliwo, wiem bo jezdze duzo i mam porownanie z roznymi stacjami

Ciekawe co piszesz bo akurat Shell V-Power 100 importowany jest z rafinerii w Niemczech do Polski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam znajomego, który siedzi w branży paliwowej. Twierdzi, że za słabą jakość paliwa na polskich stacjach odpowiadają głównie słabej jakości zbiorniki. W zbiornikach są jakieś odstojniki (wody, par czy czegoś tam), które nie zawsze działają tak jak powinny - przez to do paliwa dostaje się sporo syfu, wody. Samo paliwo na wszystkich stacjach w Polsce dostarczane jest raptem przez kilku dostawców i jego jakość jest zbliżona. To samo dotyczy LPG. W zbiornikach też są odstojniki. Zresztą byłem kiedyś świadkiem jak do warsztatu przyjechał jakiś Mercedes, który po zatankowaniu LPG przestał jeździć na tym paliwie. Mechanik odkręcił filtr fazy ciekłej a z reduktora wylała się woda :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zbiornikach paliwowych nie ma żadnych odstojników.

Woda odkłada się w każdym ze zbiorników paliwa na dnie. Woda opada na dno zbiornika (woda nie miesza się z paliwem, choć na przykład bioetanol którego w benzynie w Polsce jest 5% ma właściwości absorbcyjne wody)

Woda w zbiornikach paliwowych bierze się właśnie z parowania samego paliwa. Gdy zbiornik nie jest pełen, wtedy paliwo paruje. Para wodna osadza się na ścianach zbiornika. Następnie spływa pod wpływem grawitacji (woda jest cięższa od paliwa) na dno zbiornika. Na dnie zbiornika mogą też zbierać się z biegiem lat osady (głównie z bioestrów).

W zasadzie nie ma mozliwości aby dystrybutor pociągnął zabrudzenia i wodę bo ssaki są umieszczone conajmniej 10 cm nad dnem zbiornika.

Poza tym co 5 lat wykonywane jest czyszczenie zbiorników celem przygotowania ich do rewizji przez UDT.

Poza tym w zasadzie na każdej stacji są sondy pomiarowe, które monitorują poziom wody oraz zabrudzeń na dnie zbiornika (zasadniczo nigdy nie przekraczają poziomów rzędu 1 cm).

Jeśli chodzi o same zabrudzenia to nie ma ryzyka bo paliwo zanim dopłynie ze zbiornika do dystrybutora przepływa przez system filtrów i sitek.

Także jedynym zagrożeniem jest możliwość zaciągnięcia wody.

Jako, że ssak jest na wysokości conajmniej 10 cm to nie powinno się to nigdy zdarzyć- jedynie tankując podczas dostawy paliwa na stację istnieje takowe minimalne ryzyko (podczas dostawy w zbiorniku wszystko się miesza).

To samo tyczy się zbiorników paliwa w aucie- z tym że auto jest w ruchu i paliwo ciągle jest mieszane.

Dlatego ważne jest, aby nie jeździć na pustym baku- wtedy paliwo paruje i woda osadza się na dnie zbiornika.

Stąd bierze się woda w zbiorniku auta, którą później można znaleźć w filtrze paliwa. Dlatego raz na rok można dolać dla bezpieczeństwa na przykład STP absorbujący wodę ze zbiornika.

Edytowane przez Tokyo
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, odstojników może nie ma (ja tak to nazwałem bo tak to sobie wyobrażałem - nie jestem specem w temacie). W takiej sytuacji skąd bierze się lipne paliwo skoro wody nie ciągnie, a zanieczyszczenia są filtrowane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a dodam coś od siebie. Oglądałem reportaż o paliwach "luk oil" czy jakoś tak ta stacja sie nazywa. Koleś podjechał i przez pierwsze 3 sek leciała sama woda z dystrybutora. Koleś zablokował dystrybutor i zadzwonił po policje ale jak wiadomo u nas prawo jest takie że nic stacji nie zrobili

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

jak koledzy myślicie, ile koników ubywa przez zalania 95-tki, ma ktoś jakieś doświadczenia

 

Na dole wykres mojej Zetki na Pb95. Na wysokich obrotach pojawia się dołek mocy i momentu. Co prawda czujnik stuku wywalał jakiś błąd cały czas ale podejrzewam, że to paliwo.

 

Zetka_Dodek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

seryjna zetka z DE i REV-UPem mają stopień sprężania 10,3:1, fabrycznie dość agresywne nastawy zapłonu, dodatkowo zamontowany czujnik spalania stukowego więc jak zaleje sie PB95 to nie dziwne że spierdziela moc...

W nowych VW jeszcze bardziej jest to dostrzegane...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zauważyłem wiele razy jak zalałem 98 to auto wyraźnie gorzej przyspieszało lałem V power racing i też żadnej różnicy. Najlepiej pracuje na 95 ale oczywiśnie nie z każdej stacji bo zaraz po zatankowaniu jakiegoś chłamu czuje że auto osłabło. Mam wersje usa i jestm zdziwiony ze na 95 lepiej pracuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak do domu wroce i na domowym kompie bede to zapodam pare wykrsow gdzie wychodzi na pb95 mnie o 20-25KM jak na pb98...

Nowe Turbo nissany 1,6 sa wyjatkowo odporne na paliwo pb95 bowiem fabycznie lataja na bardzo bogatej mieszance.

Wowczas na pb95 wychodzi im moc ok 190 jak podaje producent a na pb98 dochodzi pod 200KM.

Po samym zubozeniu mieszanki zabraniu ok 10-12% paliwa moc rosnie nam do 210KM no i o te 10-12% spada spalanie ale wowczas tylko PB98 pozostaje albo lepsze paliwo do jezdzenia :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Pytanie nr.1

Czy oznaczenia paliw na stacjach typu PB95, Verva 98, VPower100, itd... mają bezpośrednie odniesienie do liczby oktanowej danego paliwa czy jest to tylko nazwa handlowa, a rzeczywista liczba oktanowa może być dla danego paliwa niższa???

 

Pytanie nr.2

Czy możecie polecić jakąś sprawdzoną stacje np Shell, BP itd... gdzie sprzedają dobre jakościowo paliwo? Chodzi mi o to żeby 98 to było 98, a nie 95... Czy sądzicie, że w zależności od regionu Polski paliwa mogą różnić się jakością? Np warszawiaki polecą orlen, a u poznaniaków orlen sprzedaje jakiś shit?

 

Pytanie nr.3

Czy ktoś sprawdzał działanie dodatków do benzyny, które można kupić na stacji, np. na bazie związku ołowiu i ich rzeczywisty wpływ na obniżenie występowania spalania stukowego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z dodatkami do benzyny? Te wynalazki STP, K2, i inne... Sprawdzal ktos? Chodzi mi o LO a nie o jakies mycie wtryskiwaczy bo to kompletna bzdura...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dalej masz problem z tym spalaniem stukowym  

rozwiązania sa takie   wycofaj zapłon  ,  mozna przejść na e85   ale problem z tym paliwem jest w pl    

 a najlepsze    odprężenie silnika 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wycofywalem, przelewalem paliwem...i ok 5500 stuka... Zaczynam myśleć ze po prostu kupuje chu...owe paliwo... Mysle ze szybciej od odprężenia zdecydowalbym sie na dotrysk wody lub metanolu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ustaw zapłon na   , - ;    od  4500prm    daj z minus 5stopni  na GMP   niema prawa wtedy wystąpić spalanie stukowe  przy tak niskim doładowaniu 

 chyba  że to co słyszysz to jest jakis inny odgłos  podobny do spalania stukowego    

 możesz jeszcze lampą strudoskopową sprawdzić czy faktycznie  jak zmieniasz zaplon na mapie czy ecu go zmienia i opużnia kąt zaplonu    

 ja to mapuje za pomocą det 3  i działa  ty masz bardziej zawansowany to tym bardziej powinien  zadzałać  

Edytowane przez jarek1111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem o tym ale EGT wtedy rośnie...a nie mam czujnika...

Tez myślałem ze może to dopalanie pozostałości bogatej mieszanki i to podobnie będzie słychać ale juz nie tak szkodliwe...wpuszcze jeszcze endoskop do cylindra i zobaczę czy tam przypadkiem na tlokach nie ma syfu który kumuluje cieplo albo śladów spalania stukowego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może coś jeszcze coobcio doradzi on ma duże doświadczenie  w uturbionych 350z 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehehe no ma, ale kilka razy próbowałem coś podpytać ale nie chce za bardzo powiedziec... ;)


Hmmm... Wydaje mi sie, że to normalne, bo 95 jest bardziej energetyczne (chyba?), a 98 tylko bardziej odporne na spalanie stukowe. Myślę, że w wersji US też zapłon może być inaczej ustawiony. Może też jest trochę tak, że lepsze dobre świeże 95 niż stare zalegające w zbiornikach 98...?

Wartość opałowa jest mniej więcej taka sama ok 44MJ/kg, tylko PB95 pali się nieco szybciej niz PB98 za sprawą gęściej upakowanych molekuł...Nie jestem chemikiem, ale im gęściej tym łatwiej przeskoczyć płomieniowi z jednej molekuły na drugą i tym większe ryzyko zapłonu poza frontem płomienia... 

Edytowane przez micho196
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehehe no ma, ale kilka razy próbowałem coś podpytać ale nie chce za bardzo powiedziec... ;)

 

Kuba ogarnia nissany począwszy od nastu lat garażowego dłubania do teraz zarobkowo wybierz się na wycieczkę do wawy podjedz na warsztat i na pewno to poustawia puki korba cała

Edytowane przez dziubas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem ci tak... jakbym wiedzial ze tego nie zrobie to bym sie za to nie bral... 

spoko nie ma jak samemu dopiąc swego :spoko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...